פעיל בכיר בליכוד: חוק המרכולים חשוב לליכוד

    עו"ד אביעד ויסולי No Comments on פעיל בכיר בליכוד: חוק המרכולים חשוב לליכוד

    על רקע הניסונות להציג מצג שווא באשר לדעת קהל מצביעי הליכוד, מבעבעים פעילי השטח | ""חוק המרכולים" עולה בקנה אחד עם מטרה 1.ד. בחוקת הליכוד"

    צילום: יוטיוב
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "חוק המרכולים" עולה בקנה אחד עם מטרה 1.ד. בחוקת הליכוד והיא "השרשת ערכיה הנצחיים של מסורת ישראל בחינוך ובחיי המדינה". מעבר לכך השמירה על סגירת עסקים בשבת עולה בקנה אחד עם הפן החברתי של הליכוד ומניעת אפליה על רקע דת.

    יש לזכור כי כל עסק העובד בשבת אינו מעסיק דתיים (ובכך הוא מפלה אותם לרעה באפשרויות ההעסקה) כי העובדים החילוניים מסרבים להפוך בו ל"גויים של שבת". בשל כך לא מוצאים דתיים העובדים במסעדות או בבתי הקולנוע העובדים בשבת, כמו שלא מוצאים אותם במשטרה או בתחנות הכוח של חברת חשמל.

    התמיכה של הליכוד בחוק המרכולים נכונה מהותית ואינה קשורה רק למחויבויות הקואליציונית של הליכוד. יש לזכור שהליכוד הוא פחות מחצי הקואליציה ועל כן עליו להתחשב בשאר המפלגות המרכיבות את הקואליציה. מה שברור הוא שבלי חוק המרכולים אין קואליציה ודע בכך לשים קץ לוויכוחים המיותרים בנושא.

    מנגד, העתירה של ח"כ אמסלם נגד ח"כ השכל להוצאתה מהליכוד מאחר והיא מסרבת להצביע בעד החוק היא מופרכת לחלוטין על גבול ההזויה. בית הדין של הליכוד פסק בהרבה מקרים בעבר שלא ניתן להוציא חבר כנסת מהליכוד רק מאחר והוא פועל לפי השקפותיו גם כשאלה מנוגדות למטרות חוקת הליכוד.

    קל וחומר כשח"כ מסרב לתמוך שהצעת חוק שאינו מאמין בה. זוהי זכותו ואין דרך שבית הדין יתערב בכך. מוטב שח"כ אמסלם ימשוך את עתירתו חסרת התוחלת והסיכוי וינסה לשכנע את ח"כ השכל לתמוך בחוק. אם לא יצליח הוא יצטרך למצוא תמיכה ממקורות אחרים.


    עו"ד אביעד ויסולי, הוא מראשי תנועת "נאמני ארץ ישראל" בליכוד



    0 תגובות