חתונה בקיבוץ והאורחים? אברכי כולל | ריאיון

    דוד פיינגולד 10 Comment on חתונה בקיבוץ והאורחים? אברכי כולל | ריאיון

    הרב אפרים שטיינקולר, רב קיבוץ גבעת ברנר וחבר בארגון הרבנים "בנועם" בריאיון נרחב על מצב היהדות בישראל והרגעים הרבים בהם ההשגחה העליונה נצפית בחוש | וגם: הכירו את האגף המשפטי של ארגון הרבנים | "דברי חכמים בנועם…" | ריאיון

    הרב אפרים שטיינקולר
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשנים האחרונות עלה לתודעה הציבורית ארגון הרבנים "בנועם". הארגון ששם לו למטרה את הנגשת היהדות לעם ישראל בחיוך ובאהבה, נכנס יותר ויותר לתודעה הציבורית הישראלית השבוע ביקשנו מהרב אפרים שטיינקולר המשמש גם כיועץ זוגי ומגשר לספר לנו על הקשר שלו לארגון "בנועם" ולפעילות במסגרתו.

    "כשבאים לדבר על ארגון בנועם – שירותי יהדות בקליק" אומר הרב שטיינקולר "אי אפשר להבין איך היינו לפני שנתיים בלי המיזם החשוב הזה. כרב בקיבוץ גבעת ברנר, קיבוץ ליד רחובות שעד לפני כמה שנים היה רחוק מאוד מכל ריח של קדושה כשדיבר אליי הרב ריאני בבקשה להצטרף למיזם הענק הזה, נעניתי בשמחה, מי כמוני שמתחכך כל יום עם ציבור שאינו שומר תו"מ יודע כמה קשה להם עם ההתחברות לרבנות, מה שגרם לריחוק גדול בטעות כמובן גם מהיהדות. כמה זוגות שקלו פעמיים לפני שהחליטו האם להיפגש עם רב, או שמא לנסוע לקפריסין להירשם לנישואין, או להזמין עורך טקס כזה או אחר שאין לו ריח יהדות. לבנועם מיזמים רבים וכולם קשורים להתחברות של הציבור עם הרבנות ודרכה ליהדות".

    "אם דאגתם לגבעת ברנר, אל תדאגו, היום כבר יש שם בית כנסת פעיל בכל ימות השבוע ואפילו שיעורי תורה, (שווה כתבה נפרדת) והכל בזכות זה שהכל נעשה בנועם ובמאור פנים, במקום להסביר הרבה מה זה בנועם אפתח בסיפור קטן: קיבלתי טלפון בפניה לבנועם מגברת שהזדהתה כאמא לבת שהלכה להרשם לנישואין באחת הרבנויות, הרבנות שלחו אותה לבית הדין לקבל היתר נישואין כיוון שהייתה בעיה עם היוחסין של הבת".

    "האמא פחדה מאוד מההליך בבית הדין, היה לה רושם מפחיד מאוד על הרבנים עם הזקנים הארוכים, ובפרט פחדה מחוסר גמישות, ושביתה לא תוכל להתחתן בגללה… לאחר שהרגעתי אותה, הבטחתי לה לבוא איתה לבית הדין, ולסדר את העניין בכי טוב. היא לא רצתה, כי היא יודעת שליווי בבית הדין עולה הרבה כסף ואין לה…הזכרתי לה שהיא התקשרה לבנועם, וכאן הכל לש"ש, בקיצור".

    "הגענו לבית הדין, דיברתי עם הדיין, והסברתי לו את העניין, הדיין התייחס אליהן במאור פנים, וביחס אישי, לאחר כמה דקות הן יצאו עם היתר נישואין כדת וכדין, ואז אמרה לי הבת, שחבל שלא הכירו אותנו לפני שנרשמו, היו חוסכים לעצמם המון עוגמת נפש בתהליך, זכיתי לערוך להם את החופה כדת משה וישראל, בנימה אישית אני חייב לציין שאצל הזוגות האלו החופה שתהיה צעירה , קלילה, נעימה ומרגשת, זה חלק חשוב מאוד בתהליך, וב"ה שאנו מצליחים לעמוד ביעדים בלי להתפשר על קוצו של יו"ד בהלכה".

    "ואני רוצה לצטט לכם מילה במילה את התגובה מהכלה (חילונית תל אביבית) "הרב אפרים, שתהיה לך שנה טובה לך ולבני משפחתך. שתמשיך לשמח ולעשות טוב כמו שרק אתה יודע, באווירה צעירה ובקירוב לבבות בין חילונים לאנשים דתיים. אתה לא יודע את זה אולי, אבל יש בך סגולות המאפשרות אפילו ליהודי חילוני לשבת ולהאזין לדברי תורה ומסורת. תמשיך במצווה הגדולה שאתה עושה ואל תרפה לרגע ממשימת קודש זו. שתבוא עלייך, על בני משפחתך ועל כולנו שנת אושר, בריאות ומרגוע. מי ייתן ועוד השנה תזכה לכבד אותנו בברית המילה. תודה על הכל".

    הרב מספר על מקרה נוסף מעניין בו הורגשה הפעילות בצורה יוצאת דופן "הילדים אמרו שלא שייך שהם יישבו עליי שבעה ואמא לא תהיה מחויבת.. בשיחה הראשונית, סיפר יוסי כי הוא ואשתו נישאו לראשונה לפני 40 שנה, לפני כ- 20 שנה התגרשו עקב בעיות כלכליות, אך המשיכו בחיים משותפים. כעת לאחר היציאה לפנסיה, הם מבקשים שוב להיות נשואים כדת משה וישראל, אך מבקשים לעשות את זה בצנעה ובשקט. בפגישה עם הזוג, רשמתי אותם לנישואין, לאחר שהתברר כי אין ברשותם את תעודת הגירושין הנדרשת לרישום, נחלצה לעזרתם המחלקה המשפטית שלנו, אחד הנציגים נסע לת"א והנפיק עבורם העתק תעודת גירושין. לאחר אישור מרשם הנישואין, ובתיאום עם מדריכת הכלות קבענו תאריך לחופה צנועה, והעמדנו לרשותם את בית הכנסת בקיבוץ, אורחי החופה היו אברכי הכולל שהקמנו, שנהנו לראות עוד זוג שאלמלא בנועם מי יודע אם היו זוכים להגיע לגבורות כנשואים".

    "אי אפשר שלא להזכיר שכל המיזם התאפשר בזכות המייסד הרב ישראל מאיר ריאני שליט"א שהגיע עם חזון לקירוב העם שבשדות לאביהם שבשמים, במטרה להקליק את הבירוקרטיה, להיפגש עם הזוג בשעות שנוחות להם, עם תקשורת ישירה עם הרב רושם הנישואין ועורך החופה, ובשונה מארגוני הקירוב הנפוצים, מדובר כאן בשיתוף פעולה נדיר עם הממסד והרבנות הראשית לישראל בראשות הרה"ג רבי דוד לאו שליט"א שתומך בנו כל הזמן. וזה מקסימום הקשר לפוליטיקה שיש לארגון, אני מאמין שהיהדות שלנו כ"כ יפה, ומרתקת ואמיתית, ועדיף להשאיר את הפוליטיקה בחוץ".

    "לבנועם מיזמים נוספים מלבד רישום הנישואין" מספ הרב ומציג את החלק האישי שלו "אחד הבולטים שלהם הוא האגף המשפטי. כידוע, לצערנו אחוזי הגירושין גבוהים וזוגות שזקוקים לשירותי בתי הדין ובתי המשפט בהליך גירושין נמצאים במצוקה גדולה, זמן בו כל מה שהיה יציב בחיים מתערער,, הקשר האישי, המשפחתי, הכלכלי וכו', כיוון שאני יועץ זוגי ומגשר מוסמך, הופקדתי לטפל בזה במסגרת הארגון, אי אפשר לתאר כמה זוגות שפנו אליי על סף גירושין ממש הצליחו לאחר טיפול טוב להמשיך בחיים טובים יותר, ועדיין אלו שנזקקו לגירושין, אנו מעודדים זוגות לסיים את ההליך וכל הדברים התלויים בו, במהירות ובקלות במסגרת הסדר גישור, בו יושבים אצלי שני בני הזוג, ומגיעים להסכמות, ההליך הרבה יותר זול, קל ונטול משקעים, כמובן שעורכי הדין שלנו מטפלים גם בכל מה שקשור לבית הדין או בית המשפט, לזוג לא נותר אלא להגיע לסידור הגט".

    לסיום אומר הרב "אנו מאוד נשמח אם כל זוג שיש לו איזה שהוא צורך בקשר עם הרבנות, עם בתי הדין הרבניים, ידע שיש כתובת, יש לאן לפנות, לקבל את השירות הטוב ביותר, בצורה הקלה ביותר, כשזוג מסיים אצלי לקבל שירות, ושואל איך להודות, אני אומר להם, תספרו לחברים, זה הדבר הכי טוב שאתם יכולים לעשות, תנו לנו לעזור לעוד אנשים. לקרב כמה שיותר יהודים לאביהם שבשמים, וזה לזה, תוך קירוב אחווה ורעות גם בתוך הבית".



    10 תגובות

    מיין תגובות
    1. 10

      זכיתי להכיר את הרב אפרים היקר מקרוב
      איש יקר שאוהב לעזור לכל אחד ואחד
      תמשיך לאהוב כל אחד מישראל ושיהיה שם שמים מתאהב על ידך

    2. 9

      יפה מאד . זו רבנות מאירה פנים ירבו כמותך רבנים בישראל.
      יותר מזה .
      אני חושב לו היו המון רבנים כאלו .
      היה פחות ופחות קילקול בגיל הבחרות
      וודאי וודאי לא היינו מגיעים לשפל כזה שאנשים מפחד בירוקרטי רצים להינשא אזרחית/רפורמי וכו .
      אשר על כן חזק ואמץ אל תערוץ ואל תחת.
      יהא חלקי בחלקך.

    3. 8

      מאיפה הנחיתות הזו של חרדים שצריכים כל הזמן לקבל מחמאות וציונים מחילונים?
      חוצמזה, במקרה האחרון מי אמר שזה טוב לחתן אותם מחדש, שאלו פוסק?

    4. 7

      אפרים אדם נפלא. לב ענק. קשוב לכל אדם.

    5. 5

      כתבה מקסימה. הרב שטיינקולר שמשמש כרב, גם יועץ-זוגי,גם מגשר וגם מקרב,זה נכס גדול לקירוב רחוקים. ארגון "בנועם",טוב יעשה-לענ"ד-אם ישקיע יותר בפרסום הגוף לכל שכבות האוכלוסיה.

    6. 4

      מכירה את הרב אפריים מקרוב… עזר לי באופן אישי במקרה מסוים עם המון סבלנות דאגה זמינות 24/7 ואכפתיות שלא מובנים מאליהם. אם כל הרבנים היו כמוהו מצבינו היה טוב. נכס לעם ישראל!!!

    7. 3

      מרגש לקרוא שיש רבנים שעסוקים בלקדש שם שמים

    8. 2

      זכיתי להכיר מקרוב את הרב ואת פעלו, את מידותיו הטובות וגדלותו, את מאור פניו ואישיותו, והכל בחן וענוה, נפש יהודית מזהירה.
      יה"ר שתמשיך להרבות חילים בתורה ובקירוב, להראות העמים והשרים את יפיה, ברכת שמים ממעל, בנחת ושלוה השקט ובטחה וכט"ס.

    9. 1

      מכיר מקרוב את הרב אפריים שטיינקולר אדם בעל אישיות יוצאת דופן… משמש גם כמגשר..
      מוסמך לרבנות ועושה קידוש ה' בכל פנייה מכל מגזר.
      אין לי אלא לאחל לו המשך הצלחה בכל מעשי ידיו ..
      ירבו כמותו בישראל אמן .

      רב קהילת ארגון עזרת אחים פ"ת
      יעקב סלהוב