- רדיו קול חי - -

יצאנו לאכול: הכירו את חזון "מדיטה"

בפאתיה הדרומיים של ירושלים, בדרך חברון ממוקמת מדיטה שהינה מסעדה ים תיכונית תוססת במתחם בית הנציב בירושלים. מסעדה עם כשרויות מהודרות (בשרים חלק בית יוסף והרב אוירבך) ובניצוחו של השף יעקב והבעלים משה כהן ומוטי אוחנה.

ראשית, לחזונו של השף קובי – זה כבר אומר הכל. "למתכון אין נשמה. אתה בתור טבח, צריך ליצוק בו נשמה".

המסעדה המהודרת שוכנת במבנה מרהיב ביופיו ועצום, המשתרע על פני כ- 350 מ"ר, ובו ניתן לארח כ- 180 סועדים. המסעדה היא שילוב מושלם בין מסעדת ביסטרו מודרני למטבח הים-תיכוני הקלאסי.

על עיצוב המקום אחראי המעצב גלעד זעפרני – אחד המעצבים הנחשבים ביותר בתחום המסעדנות והדוגמא הטבה לכך היא המטבח הפתוח שלנו, שבו תוכלו לראות את אופן הכנת המנות וליהנות מארוחה טובה שהוגשה אל הצלחת היישר מהטאבון המרכזי.

המקום מחולק לשני חללים גדולים – אחד מיועד לאירועים פרטיים שבו ניתן לחגוג אירועים בסדר גודל של עד 180 איש ואחד לסועדים. בביסטרו הכשר מוגש תפריט ים תיכוני עדכני הכולל דגים ובשר.

הסיפור הגדול הוא הוא האוכל. זה לא טייק אווי. זה לא מזנון מהיר. צריך לפנות מראש זמן של שעתיים שלוש, כי הכל מוכל במקום וכל יום האוכל משתנה בהתאם למחשבת השף והמוצרים אותם קיבל.

דגים [1]

אם יגיע משלוח של דגים טריים מימת הים התיכון, תקבלו ארוחת דגים משובחת ועריבה לחך, כל זאת לצידם של בשרים מעולים ונימוחים בפה ומנות קינוח משובחות ועתירות קלוריות. ואי אפשר בלי מנת השלוש עשרה. מנה לזוג בת 13 מנות החל ממטבלים, דרך דגים, בשרים שונים, קינוחים ועוד. זמן לכל זה כבר אמרנו שצריך.

קחו בחשבון, את ענין החניה. כתוב שהיא שעתיים חינם אבל כשהגעתי למכשיר נאלצתי לשלם 38 ₪ אני אמנם שילמתי אבל אם תלכו מראש לפקידת הקבלה היא תחתים את הכרטיס ולא תצטרכו לשלם כמוני. החניה נגישה, המקום נגיש ומסביר פנים. תזמינו מקום כדי שתשבו בנחת.

חזון ים תיכוני, לפורצי הדרך בתחום האוכל.