חוק המרכולים • מקלב תקף: "במה אנחנו עם יהודי?"

    איתי גדסי No Comments on חוק המרכולים • מקלב תקף: "במה אנחנו עם יהודי?"

    חוק המרכולים עולה לדיון בוועדות הכנסת ומלחמת השבת מתחילה: בדיון שהתקיים בוועדת הפנים, תקף ח"כ אורי מקלב: "איזה סטטוס קוו הם מבקשים לשנות?"

    ח"כ אורי מקלב צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הפנים של הכנסת מתכנסת בשעה זו לדון בחוק המרכולים לקראת אישורו במליאה, ח"כ אורי מקלב זעק "אנחנו רוצים שאבא ואמא לא יעבוד בשבת, במה אנחנו עם אחד יש לנו חינוך נפרד, השקפה שונה יש לנו רק שבת אחת בוא נשמור עליה".

    מקלב טען כי "בג"ץ רומס את זכויות העובדים, מכאן הכל התחיל. יש פה נושא כלכלי, מבקשים הגנה, אנחנו רוצים שאבא ואמא לא יעבדו בשבת, בזה שאנחנו מאפשרים את פתיחת המרכולים בשבת אנחנו גורמים לכך שאנשים לא יתקבלו לעבודה, לא האבא ולא האימא יהיו עם הילדים בשבת, מה מבקשים בסה"כ, אנחנו רוצים להיות עם המשפחה שלנו, מי יסתכל בעיניים לכל אותם עובדים שלא יקבלו אותם עכשיו בעבודה כי הם לא מוכנים לעבוד בשבת".

    "אנחנו מדברים על חילול שבת בפרהסיה. לא על שמירת השבת הפרטית של כל אחד בבית, אזרח תל אביב יוצא מהבית בשבת הולך לבית הכנסת ומולו המרכולים יהיו פתוחים מה הוא מבקש רק הגנה מהדבר הזה, זה ממש כמו פתיחת חשמל בתוך הסלון שלנו", אמר מקלב והוסיף, "במה אנחנו עם אחד? במה אנחנו העם היהודי? שיסבירו לי, יש לנו חינוך אחר יש לנו תרבות אחרת אין לנו אפילו חג משותף אחד – יש לנו שבת במרחב הציבורי, בואו נשמור על זה, מי המציא את זה אנחנו המצאנו את זה? איזה סטטוס קוו הם מבקשים לשנות?".

    "שר הפנים שיש לו סמכות ואמירה בנושא הזה, היה לו את האפשרות לפסול הוא מבקש את האפשרות האקטיב לזה לא מעבר לכך, אנחנו לא שונים בנושא הזה משאר מדיניות העולם ששם יש יום חופשי בשבוע, למה אנחנו שונים מכל העולם בנושא הזה?" סיים מקלב



    0 תגובות