חדשות התיירות: נחשף יישוב מתקופת החשמונאים

    קובי פינקלר No Comments on חדשות התיירות: נחשף יישוב מתקופת החשמונאים

    חדשות התיירות: יישוב מתקופת החשמונאים, גידול בענף התיירות, מתחדשים בים המלח וכל מה שחדש בעולם התיירות

    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נחשף יישוב מתקופת החשמונאים
    מטבעות, כלי חרס ומקוואות שנחשפו לאחרונה מעידים על התיישבות חשמונאית באתר סוסיא שבהר חברון. הממצאים מפתיעים לאור הידיעות ההיסטוריות אודות פעילות חשמונאית לגיור בני אדום שחיו באזור הזה בשנת 112 לפני הספירה.

    עד כה, אתר המורשת בסוסיא היה מוכר למבקרים כעיירה יהודית תלמודית בת 1500 שנה, שאוכלסה מהתקופה הרומית עד התקופה המוסלמית, אך הממצאים החדשים מקדימים את הקמת היישוב ב-600 שנה.

    הממצאים החדשים נחשפו במהלך חפירה שהתנהלה מטעם המנהל האזרחי- קמ"ט ארכיאולוגיה ביו"ש, בניהול הארכיאולוג אחיה כהן תבור ובסיוע הנהלת אתר סוסיא והחברה לפיתוח הר חברון.

    יש חדש בים המלח: שני מלונות חדשים

    אחרי 20 שנה שבהם לא נבנו מלונות לחופי ים המלח, יתווספו בקרוב 400 חדרי מלון חדשים, למתחם התיירות בעין בוקק. משרד התיירות ורשות מקרקעי ישראל פרסמו השבוע, מכרז לשיווק שני מגרשים להקמת בתי מלון.

    שני המגרשים נמצאים בחלקו הדרומי של עין בוקק צמוד למלון ישרוטל ים המלח והם חלק מתכנית הכוללת מרכז מסחרי שיישרת את האזור העתידי וכן מרכז כנסים. המכרז הוא לחכירת הקרקע ל-49 שנים עם אפשרות להארכה ל-49 שנים נוספות.

    בתקציב לפיתוח, מקצה משרד התיירות מענקים ליזמים שמעוניינים להקים או להרחיב בתי מלון באזור ים המלח וכן מפתח, באמצעות חל"י (החברה להגנות ים המלח) תשתית תיירותית וסביבתית.

    בחמש השנים האחרונות הושקעו באזור המלונות בים המלח כחצי מיליארד שקלים כדי להפוך אותו ליעד תיירות בינלאומי אטרקטיבי. בין השאר בוצעו בו עבודות פתוח ומתיחת פנים, הוקמה רצועת חוף שמונה 16 חופים ציבוריים שהכניסה אליהם חופשית והחופים חוברו זה לזה בטיילת באורך של כ-4 ק"מ וגם הותקנו שבילי אופניים.

    נפתחה מחדש אמת הביאר
    אמת הביאר הקדומה, אשר הובילה מים מאזור גוש עציון לירושלים, נפתחה באופן מחודש למבקרים בטקס בהשתתפות השרים אלקין ולוין.

    אמת הביאר הנה אחד ממפעלי הובלת המים העתיקים בארץ. האמה נבנתה על ידי המלך הורדוס, והיא הובילה מים מגוש עציון לירושלים הקדומה. כיום ניתן לסייר בנקבת האמה ולאחרונה נערך שיפוץ ושדרוג ניכר במקום בעלות 2 מיליון שקלים. בטקס הוצג לראשונה החיזיון האורקולי החדש המספר את סיפורה של האמה.

    שר התיירות יריב לוין אמר בטקס, "אני רואה חשיבות עליונה בפיתוח התיירות בכל רחבי ארץ ישראל ומשוכנע שתיירים רבים יגיעו לבקר באמת הביאר, בגוש עציון ובכל מקום אותו אנו מפתחים בחבל ארץ יפה זה".

    שלמה נאמן, ראש המועצה אזורית גוש עציון, בירך את האורחים "המים שזרמו כאן סיפקו והחיו את ירושלים עד תקופת הבריטים ושימשו בעבודת ביהמ"ק. היום אנו זוכים לספר את הסיפור הזה".

    יונייטד איירליינס משתדרגת
    מעתה ניתן להזמין, לשנות ולבטל טיסה ישירות מהאפליקציה, להוסיף כרטיסי MileagePlus ו-United Club לארנק של אפל ועוד. האפליקציה תומכת כעת גם בהנפקת כרטיסי עליה למטוס (בורדינג פס) של 19 חברות תעופה נוספות.

    שיפור חדש ושמו Track my bags מאפשר לעקוב אחר מיקומה של מזוודת הנוסע ומספק עדכונים בזמן אמת: האם הכבודה הועמסה על המטוס, האם נפרקה ונמצאת בדרכה לטרמינל ומתי היא זמינה על חגורת איסוף המזוודות.

    יונייטד הוסיפה לאפליקציה תמיכה ב-3D Touch (פונקציה שזמינה במכשירי אייפון 6s ואילך), שמאפשרת לבצע פעולות במהירות ישירות ממסך הבית. לחיצה קלה על האייקון של אפליקציית יונייטד יוביל את המשתמשים ישירות למסך הזמנת טיסה, ביצוע צ'ק אין או בירור מצב הטיסה שלהם.

    טורקיש איירליינס מרחיבה את צי מטוסיה
    טורקיש איירליינס מרחיבה את צי מטוסי התובלה שלה ומוסיפה מטוס תובלה ראשון מדגם בואינג 777. צי המטוסים של טורקיש איירליינס מונה כיום 329 מטוסי נוסעים ותובלה ועד שנת 2023 צפוי לגדול לכ-500 מטוסים.

    מטוס התובלה בואינג 777 הינו המטוס הדו-מנועי הארוך ביותר בעולם, המבוסס על מטוס נוסעים מתקדם מסוג 777-200LR. המטוס יכול לטוס 4,900 מיילים ימיים (9,070 ק"מ) עם מטען מלא של 112 טון (102 טון מטרי) או 102,000 ק"ג.

    רשת עד העצם אקספרס השיקה השבוע את הסניף הכשר הראשון שלה

    הסניף, הממוקם ברח' אחוזה 89 ברעננה, נוצר עקב ביקוש רב מלקוחות שומרי כשרות אשר ביקשו במהלך שנות פעילות הרשת ליהנות מחווית האקספרס –עם תעודת כשרות חלק בית יוסף.

    בסניף החדש, שיפעל מדי יום מ 11:30 בצהריים ועד 2 בלילה (עד לקוח אחרון בחמישי ובמוצ״ש) ובשישי עד שעה לפני כניסה השבת, יוכל למצוא ציבור שומרי הכשרות המבורגרים מבשר חלק (כשרות בית יוסף) עם מגוון תוספות כמו ביצת עין, בצל מטוגן ואפילו תוספת חזה אווז מעושן על ההמבורגר (מחירי התוספות נע בין 4 ל-5 ש״ח)

    גם בסניף הכשר החדש ברעננה, מתומחרים מחירי המנות במחירים נגישים לכל כיס: החל מ-27 ש״ח להמבורגר בודד בלחמניה, 45 ש״ח לארוחת אקספרס (המבורגר, צ׳יפס ושתיה קלה ללא הגבלה) ועד 60 ש״ח לארוחת המבורגר עם 3 קציצות סליידר בלחמניה.

    בסניף הכשר החדש ניתן למצוא גם לחמניות מחיטה מלאה ולחמניות ללא גלוטן ואפילו מנות נוספות כמו נאגטס, טבעות בצל וקינוח צ׳ורוס ברוטב מייפל.

    חברת התעופה האירופאית של השנה
    חברת התעופה WIZZ AIR נבחרה כ "חברת התעופה האירופאית של 2017". חברת Wizz Air היא חברת הלואו-קוסט הגדולה ביותר במרכז ומזרח אירופה, החברה מפעילה צי של 86 מטוסים מסוג איירבוס A320 ואיירבוס A321 ומציעה למעלה מ-500 קווים, מ-28 בסיסים, המחברים 142 יעדים ב-43 מדינות.

    הגידול בתיירות נשמר
    מתחילת השנה נכנסו לישראל כ-3.3 מיליון תיירים

    בחודש נובמבר 2017 נכנסו לישראל 355.9 אלף תיירים שהיא עליה של כ-24% ביחס לחודש נובמבר אשתקד. ב-11 החודשים הראשונים של 2017 במצטבר, נכנסו לישראל כ-3.3 מיליון תיירים- עליה של כ-25% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

    סה"כ ההכנסות מתיירות בחודש נובמבר נאמדות כ-487 מיליון דולרים.



    0 תגובות