מכה לארגוני החרם הפלסטינים: הדנים יפסיקו לממן

    איתי גדסי No Comments on מכה לארגוני החרם הפלסטינים: הדנים יפסיקו לממן

    דנמרק הודיעה על הפסקת כספי סיוע לארגונים פלסטינים לא – ממשלתיים | השר ארדן: "צעד מוצדק, מבורך ומתבקש; מדינות באירופה מממנות ארגונים פלסטינים בעלי קשרים לגורמי טרור המקדמים חרמות נגד ישראל; קורא למדינות אירופאיות נוספות לנקוט בצעדים דומים"

    אירו, כסף אירופאי • אילוסטרציה צילום: חטיבת דובר המשטרה
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משרד החוץ הדני פרסם ביום שישי הודעה רשמית על הפסקת כספי סיוע והקשחת התנאים להעברת כספים לארגונים פלשתינים לא ממשלתיים (NGO) וזאת בעקבות לחץ שהפעילו ראש הממשלה בנימין נתניהו ומכתב שהוציא השר ארדן למשרד החוץ הדני לאחר שחשף המשרד לנושאים אסטרטגיים כי הכספים הללו, שהועברו באמצעות ה"מנהלת לזכויות אדם" הממוקמת ברמאללה, הגיעו לארגונים המקיימים קשרים עם ארגוני טרור ולטובת קידום חרמות נגד ישראל.

    בהודעה הרשמית כתב שר החוץ הדני סמואלסן כי הוא מייחס חשיבות רבה להגעת הסיוע הדני אל היעדים שאליהם הוא נועד. לכן, במשך החודשים האחרונים, ערך משרד החוץ הדני בדיקה מקיפה בנושא, ובסיומה החליט על הקשחת התנאים לקבלת סיוע דני ע"י ארגונים פלסטינים לא – ממשלתיים. לפי ההודעה, רוב הסיוע הדני שהוקפא בחודשים האחרונים (מאז פתיחת הבדיקה במאי 2017) – לא ישולם. סמואלסן הבהיר כי מספר ארגונים הזוכים לכספי סיוע דני כיום, לא ימשיכו ליהנות מתמיכה דנית בעתיד.

    יוזכר כי בשנים האחרונות דנמרק חברה ב"מנהלת זכויות האדם והדין ההומניטארי הבינלאומי",Human Rights and International Humanitarian Law Secretariat- מנגנון מימון ממשלתי אירופי, בו חברות גם שוויץ, הולנד ושבדיה. מטה ה"מנהלת", המעביר מענקים לארגונים פלסטינים שונים, נמצא ברמאללה. בין הארגונים שנתמכו ע"י ה"מנהלת" בשנים האחרונות נמצאים ארגונים פלסטינים רבים המקדמים דה-לגיטימציה וחרמות נגד מדינת ישראל ובעלי קשרים לארגון הטרור "החזית העממית לשחרור פלסטין" (שהינו ארגון מוכרז בארה"ב ובאיחוד האירופי), כדוגמת אל-חק ואדאמיר. כמה פעילים בכירים בשני הארגונים (כגון מנכ"ל אל-חק, שעואן ג'בארין, שאף ישב בכלא הישראלי) הינם בעלי קשרים הדוקים לחזית העממית.

    בהתייחסו להודעת שר החוץ הדני, אנדרס סמואלסן, אמר השר לנושאים אסטרטגיים והסברה, גלעד ארדן, כי: "הודעת משרד החוץ הדני היא הישג משמעותי לישראל במאבקה התקיף נגד ארגוני החרם שסופגים היום מכה קשה. לא יתכן שמדינות אירופה ימשיכו לממן ארגונים פלסטינים הפועלים כדי לקדם חרם ולהציג תמונה מעוותת ומסולפת של ישראל, וחמור מכך- מקיימים קשרים עם גורמי טרור. על כן, אני מברך את שר החוץ סמואלסן על החלטתו הצודקת והמתבקשת. אני שמח שדנמרק השכילה להבין שמשלם המיסים הדני אינו חפץ במימון, ישיר או עקיף, לארגונים פלסטינים בעלי קשרים לטרור. אני קורא למדינות נוספות ביבשת אירופה לנהוג באותה מידה של אחריות מוסרית, ולנקוט בצעדים דומים".



    0 תגובות