128 מדינות תמכו בגינוי הכרזת "ירושלים בירת ישראל"

    איתי גדסי 1 Comment on 128 מדינות תמכו בגינוי הכרזת "ירושלים בירת ישראל"

    תוצאות ההצבעה באו"ם 128 מדינות תמכו בגינוי הכרזת הנשיא טראמפ על ירושלים כבירת ישראל. 35 נמנעו ו-9 נגד • בישראל דוחים את החלטת האו"ם ובמקביל מביעים שביעות רצון מהמספר הגבוה של המדינות שלא הצביעו בעד ההחלטה

    דני דנון צילום: UN Photo / Manuel Elias
    21:48
    16.04.24
    נתי קאליש No Comments on "מקרה נדיר": נעצר אנטישמי שריסס כתובות נאצה באומן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות הכרת נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בירושלים כבירת ישראל, העצרת הכללית של האו"ם התכנסה לדיון מיוחד במסגרתו הצביעה על החלטה אשר קוראת למדינות להימנע מהצבת נציגויות דיפלומטיות בירושלים, וגינוי להכרה בירושלים כבירת ישראל.

    תוצאות ההצבעה באו"ם: 128 מדינות תמכו בגינוי ההכרה בירושלים כבירת ישראל,  35 נמנעו  ו-9 מדינות הצביעו נגד.

    המדינות שנמנעו: אנטיגואה ארגנטינה אוסטרליה בהמס בנין בהוטן בוסניה קמרון קנדה קולומביה קרואטיה צ’כיה דומיניקנה גינאה המשוונית פיג’י האיטי הונגריה ג’מייקה אוגנדה טובלו טרינידד דרום סודאן איי שלמה רומניה פולין פיליפינים פארגוואי פנמה מקסיקו קיריבטי לטביה לסוטו מחוואי.

    הצביעו נגד – גואטמלה הונדורס ישראל מרשל מיקרונזיה נאורו פלאו טוגו ארהב

    נעדרו /לא הצביעו –  רפובליקה מרכז אפריקה. קונגו סלבדור גאורגיב גינאה-ביסאו קניה מונגוליה מיאנמר סנק קיציס מולדובה סמואה סן מרינו סן טומאה סיירה ליאון. סווזילנד מזרח טימור טונגה טורכמניסטאן אוקראינה זמביה

    בישראל דוחים את החלטת האו"ם ובמקביל מביעים שביעות רצון מהמספר הגבוה של המדינות שלא הצביעו בעד ההחלטה. מדינות שרה"מ נתניהו ביקר בהן – באירופה, אפריקה ואמריקה הלטינית.

    מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "ישראל מודה לנשיא טראמפ על עמדתו החד משמעית בעד ירושלים ומודה למדינות שהצביעו יחד עם ישראל, ביחד עם האמת"

    ‏דובר חמאס בעזה סאמי אבו זוהרי: "ההחלטה באו"ם היא ניצחון לירושלים ותבוסה ליהירות של טראמפ".

    ראש עיריית ירושלים ניר ברקת: "שום הצבעה באו"ם לא תשנה את האמת: ירושלים היא בירתנו הנצחית! תודה לנשיא טראמפ ולשגרירה היילי על העמידה לצידה של ירושלים".

    יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי: "ירושלים היא בירתנו לפני ההחלטה ולאחריה. ממליץ לאו"ם לעסוק בנושאים שיש בכוחו לשנות לטובה".

    יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה בתגובה להצבעה הערב בעצרת האו״ם: ״נראה שמסעותיו הבלתי פוסקים של ראש הממשלה בעולם באמת משמשים בעיקר להתחמקות מחדר החקירות כי בזירה המדינית הבינלאומית עדיין קיים רוב גדול ומוחלט המאמין שגם לעם הפלסטיני, כמו לכל עם אחר, מגיע מקום מתחת לשמש וזכות להגדרה עצמית. ההצבעה הערב של רוב מדינות העולם נגד הצהרת טראמפ, חרף מסע הלחצים והאיומים, היא סתירה למדיניות של טראמפ ונתניהו וקריאה ברורה של הקהילה הבינלאומית למען השלום ולמען זכותו של העם הפלסטיני למדינה עצמאית שבירתה ירושלים המזרחית.״

    ארדן: אומות מפוחדות שמתכחשות למציאות ולאמת

    השר לנושאים אסטרטגיים ולביטחון הפנים גלעד ארדן בתגובה להחלטת העצרת בכללית של האו"ם שלא להכיר בהצהרה של נשיא ארה"ב טראמפ: "הקשר ההיסטורי של עם ישראל לירושלים חזק יותר מכל החלטה של האומות המפוחדות שלא מוכנות להודות באמת-ירושלים היא בירת מדינת ישראל והעם היהודי. בזמן שארה"ב מכירה באמת הפשוטה הזאת, האו"ם בוחר שוב לתמוך בשקר ולהתעלם ממציאות שקיימת כבר 70 שנים. תשובתנו לקמפיין של אבו מאזן ותומכיו באו"ם כנגד ישראל וארה"ב תהיה חיזוק הריבונות והביטחון בכל חלקי ירושלים ובנייה בהם. הפלסטינים מאיימים, האומות מצביעות, ואנחנו נבנה ונחזק".

    שר הביטחון, אביגדור ליברמן: "נזכור שזה האו"ם שעליו אמר שגרירנו הראשון באו"ם,  אבא אבן ז"ל: "אילו הגישה אלג'יריה הצעת החלטה האומרת כי כדור הארץ הוא שטוח וישראל היא ששיטחה אותו, היתה ההחלטה עוברת עם 164 קולות בעד, 13 נגד ו-26 נמנעים". באו"ם אין כל חדש. טוב שארה״ב היא המגדלור המוסרי המאיר לנו מתוך השחור!".

    יאיר לפיד על החלטת האו"ם: "האו"ם איבד היום סופית את כבודו. ירושלים היא בירתה של ישראל, תמיד הייתה ותמיד תהיה. אף הצבעה צבועה לא תשנה את זה. ההחלטה שהתקבלה היום תמחק מדפי ההסטוריה. צר לי כי ידידותינו באירופה נכנעו ללחצים והתייצבו הערב לצד תומכי טרור ורצח-עם במקום לעמוד לצד הדמוקרטיה היחידה במזה"ת".

    שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי איימה בקיצוץ התרומות האמריקאיות לאו"ם: "ארה"ב היא התורמת הגדולה ביותר לאו"ם. אבל אהיה כנה, כאשר אנו תורמים יש לנו ציפיה שיכירו בכך ויכבדו אותנו. כאשר מתקיפים אותנו ככה, זה חוסר כבוד. נזכור את ההצבעה הזו כאשר מדינות יבואו אלינו ויבקשו סיוע. אם ההשקעה הכספית שלנו לא מועילה – יש לנו זכות לשקול את הכדאיות שלה".

    השדרירה היילי הוסיפה: "ההחלטה להעביר את השגרירות האמריקאית לירושלים נעשתה. והיא בהתאם לחוק האמריקני. היא לא קובעת מראש את הסטטוס של ירושלים. היא משקפת את הזכות שלנו לבחור את המיקום של השגרירות שלנו. ארה"ב תשים את השגרירות בירושלים, זה הדבר הנכון לעשות. שום הצבעה באו"ם לא תשנה את זה" חתמה היילי.

    תוצאות ההצבעה באו"ם

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      או"ם שמום זה ידוע אבל אם נשים לב חלק ניכר מהמדינות שנמנעו ונגד הם מדינות מהפריקה מוסלמיות שפעם היו תמיד נגד ישראל וב"ה נתניהו תפס אתם קשרים ועכשיו הם בעד ישראל
      נ.ב. לא נראה שיש בישראל אחד כמו ביבי בהצלחה גם בחמישית וגם בשישית עם החרדים ועדיף ימין בעזרת השם