הוכרזו הזוכים בתחרות החיבורים התורניים של מפעל הפיס

    איתי גדסי No Comments on הוכרזו הזוכים בתחרות החיבורים התורניים של מפעל הפיס

    באירוע הוכרזו שנים עשר הזוכים בתחרות החיבורים התורניים של מפעל הפיס • יו"ר מפעל הפיס האלוף (מיל') עוזי דיין: תחרות החיבורים התורניים היא החיבור האידיאלי בין ערכי החינוך היהודי, המעודדים חיבור למקורות והתרבות היהודית"

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במעמד המרשים לכבודה של תורה, הוכרזו שנים עשר הזוכים בתחרות חיבורים תורניים של מפעל הפיס, שנכתבו סביב נושא 'ל"ט אבות מלאכה'. את שולחן הכבוד פיארו רבני וועדת השיפוט של התחרות הגאון רבי יצחק אזרחי מראשי ישיבת מיר, הגאון רבי מסעוד בן שמעון ראש ישיבת אור אליצור, הגאון רבי אליהו אבא שאול ראש ישיבת אור לציון, הגאון רבי בן ציון קוק ראש בית ההוראה הכללי בירושלים.

    אורח הכבוד באירוע היה הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו שליט"א שפתח במשא המרכזי ושיבח את מפעל הפיס ואמר ”כבר שנה שביעית שמפעל הפיס מבינים לתת את הערכה הנכונה והכבוד הראוי לעמלי תורה". והוסיף לשבח את יו"ר מפעל הפיס עוזי דיין ואמר "מפעל הפיס מלווה את המדינה שנות דור, אבל בשנים שאתה עומד בראשה הוספת במות של תורה, חיזוק ללומדי תורה כבוד הערכה והפצה של לימוד התורה" לסיום בירך את ראשי מפעל הפיס ואמר: "תבורכו ראשי מפעל הפיס על ההתמדה והרצינות כבר שנה שביעית ברצף לתחרות חיבורים תורניים של מפעל הפיס להעריך ולהעניק לכל רבדי החברה, לבתי ספר למוסדות ובראשם ללומדי תורה".

    במקום הראשון זכה הרב דוד פנחס  אברך כולל חכמת שלמה באלעד שקיבל מלגה בסך 25,000 ₪ במקום השני זכה הרב משה הורן מרבני ישיבת הרב דרוק שקיבל מלגה של 20,000 ₪, במקום השלישי זכה הרב יחזקאל שניידר ר"מ בישיבה גדולה תורת דוד באשדוד שקיבל מלגה בסך 15,000 ₪. במקום הרביעי זכה הרב אפרים מרדכי מינצר עורך ספרים במכון עוז והדר שקיבל מלגה על סך 10,000 ₪ ובמקום החמישי הרב עמוס סבג תלמיד ישיבת מעלה אליהו שקיבל מלגה על סך 5,000 ₪  שאר הזוכים עד המקומות השנים עשרה קיבלו כרטיספר המקנה זכות רכישת ספרים ברשת ספרי אור החיים בסך 1,000 ₪ כל אחד.

    הגאון רבי יצחק אזרחי מראשי ישיבת מיר אמר בנאומו: השנה הצטרפתי לועדת הרבנים הבודקת והשופטת של התחרות של מפעל הפיס זה מפעל המסייע לעולם התורה וללומדי התורה, זכות גדולה נפלה בחלקם להקים תחרות חיבורים תורניים לעידוד כתיבת חיבורי תורה בעולם הישיבות.

    ראש ישיבת אור אליצור הגאון רבי מסעוד בן שמעון שיבח את כותבי החיבורים ושיתף את הקהל באיכות החיבורים שנשלחו השנה לתחרות, והקושי בבחירת החיבורים המצטיינים. בדבריו הודה למפעל הפיס ולעומד בראשו שעומד לימין הפרויקט "ומנצל בהצלחה מרובה את תפקידו החשוב למען עשיה ברוכה ובלתי פוסקת למען הציבור בישראל ופועל להגדיל תורה ולהאדירה".

    ראש עיריית אלעד הרב ישראל פרוש אמר בנאומו: זכתה אלעד וזכו לומדי התורה, שנים מהזוכים הם תושבי אלעד וביניהם הרב ברוך עוקשי רב קהילת בני תימן בעיר, נדיר למצוא רב שהוא גם תלמיד חכם, גם עסוק בחסד וגם מהעוסקים בצרכי ציבור באמונה. מפעל הפיס זוכה לפרוץ דרך ולהוביל פרויקטים ומיזמים יחודיים למגזר החרדי כדוגמת תחרות חיבורים תורניים של מפעל הפיס.

    יו"ר מפעל הפיס, האלוף (מיל') עוזי דיין אמר באירוע: "מפעל הפיס משקיע הון רב בפעילות בקרב הקהילה, השקעה שבאה לידי ביטוי בעיקר בבניית כיתות לימוד, בתי ספר ומבנים ציבוריים לרווחת הקהילה. מתוך הכרה שאין די בהשקעה בחומר, יזם מפעל הפיס תחרות לעידוד כתיבת חיבורים תורניים. המיזם מהווה את החיבור האידיאלי בין ערכי החינוך היהודי, המעודדים חיבור למקורות והתרבות היהודית המעוגנת במאות שנים של ספרות תורנית ענפה. מפעל הפיס גאה מאוד להוביל את מיזם החיבורים התורניים שמתקיים זאת השנה השביעית".



    0 תגובות