תוכנית פינוי בינוי ראשונה בבני ברק – 153 יחידות דיור

    איתי גדסי No Comments on תוכנית פינוי בינוי ראשונה בבני ברק – 153 יחידות דיור

    הוועדה המחוזית לתכנון ובניה אישרה תוכנית פינוי בינוי ראשונה בבני ברק בצפון העיר, ברחוב בר כוכבא פינת ז'בוטינסקי • בתוכנית: חמישה בנייני מגורים בני 6 קומות, ובהם 153 דירות חדשות, על שטח של למעלה מ11,5 דונם

    צילום: דוד זר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תכנית בינוי- פינוי ראשונה בבני ברק, שהוכנה ביזמת הועדה המקומית לתכנון ולבניה של העירייה שבראשות חנוך זייברט, ראש העיר ובשיתוף עם ועדת המשנה לתכנון ולבניה שבראשות אברהם רובינשטיין, מ"מ רה"ע, אושרה בימים אלו להפקדה בוועדה המחוזית לתכנון ולבניה שבמחוז תל אביב.

    המדובר בתשעה בנייני מגורים ישנים, בני 4-3 קומות, שברחוב בר-כוכבא, בצפון העיר, ובהם כ-150 יחידות דיור ומספר חנויות, ובהתאם לשינוי שאושר בתכנית בניין עיר בב/566, יוקמו במקומם חמישה בנייני מגורים בני 6 קומות, ובהם 153 דירות חדשות, על שטח של למעלה מ11,5 דונם.

    מתחם התכנית החדשה ממוקם בין הרחובות בר-כוכבא ממזרח, בן-נון מצפון, ז'בוטינסקי מדרום ומרכז דן ממערב. את התכנית להפקדה הגישו הועדה המקומית לתכנון ולבנייה של עיריית בני ברק, בשיתוף חב' ענב יזום, ואת התכנית הכין משרד "ישר אדריכלים".

    עד כה חתמו כ-70% מבעלי הדירות במתחם על הסכמתם לתכנית, והם מיוצגים ע"י עו"ד אילן גלזר, המתמחה בהתחדשות עירונית. התכנית החדשה שהוגשה להפקדה באה במקומה של תכנית קודמת לפנות את בעלי הדירות באזור למגרשים חלופיים בעיר, אך בשל התנגדות הדיירים לתכנית ובקשתם להמשיך ולגור באותו מתחם, הוחלט בעירייה להגיש את תכנית הפינוי- הבינוי החדשה, כך שבמקום תשעת בנייני המגורים, בני 3-4 קומות, ובהם כ-150 דירות ומספר חנויות, ייבנו חמישה בנינים, בני 6 קומות, ובהם 153 יחידות דירות חדשות, עם בחינת הרחבת רחוב בר כוכבא, בתיאום עם יועץ תנועה. כל ההצעות הכלולות בתכנית הועלו בפגישה עם אדריכלית נעמי אנג'ל, מתכננת המחוז, וכאמור, באחרונה החליטה הועדה המחוזית לתכנון ולבניה במחוז תל אביב על הפקדת התכנית.

    בהתאם לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שברה העיר בני ברק שיא של בינוי 5991 יחידות דיור בשנים האחרונות, שהוא בסדר גודל של כל הדירות בעיר חרדית ממוצעת, ובכך ממוקמת בני ברק במקום התשיעי בין ערי הארץ במספר הדירות החדשות שנבנו בה בשנים אלו. מחירי הדירות בבני ברק עלו באחרונה בשיעור של 2.4%, כאשר בערים רבות אחרות נרשם קיפאון במחירי הדירות או עליה זעומה ביותר. בסקירה של "קבוצת סן חן" עולה כי מחיר דירה בת ארבעה חדרים בבני ברק עומד, כיום, על מחיר ממוצע של 1,946,000 ₪.



    0 תגובות