רבנות פתח תקווה מציגה: הפרדה בין משגיח למושגח

    איתי גדסי No Comments on רבנות פתח תקווה מציגה: הפרדה בין משגיח למושגח

    המועצה הדתית והרבנות פתח תקווה מפרידות את התלות בין משגיח למושגח • ברבנות קוראים לציבור לוודא כי בבתי העסק בהם הם רוכשים קיימת תעודת כשרות בתוקף מטעם הרבנות המקומית ובכך לסייע להשלמת המהלך

    רב העיר, הגאון הרב מיכה הלוי צילום: יעקב נחומי, פלאש 90
    11:43
    25.04.24
    איתי גדסי No Comments on ברקע מהלך מדיני מסוכן: האיום של סמוטריץ על הרשות הפלסטינית

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שנים בהן מדובר על הצורך ההלכתי והחוקי בכך, המועצה הדתית והרבנות בפתח תקווה מיישמות החל מהיום את הפרדת יחסי משגיח-ומושגח.

    החל מאתמול (רביעי) פג תוקפן של התעודות הזמניות שניתנו לעסקים שטרם הסדירו את יחסי העבודה עם המשגיחים באופן תקין, זאת לאחר תקופת הארכה אחרונה שניתנה להסדרת הנושא.

    כזכור, במציאות שהייתה קיימת עד כה, משגיחי הכשרות בבתי העסק קיבלו את משכורתם ישירות מבעל העסק עליו הופקדו להשגיח – מציאות היוצרת בעיה מובנית של "נגיעה בדבר" ומהווה למעשה ניגוד עניינים. בנוסף לעצם הבעיה שיוצרת התלות של המשגיח בבעל העסק, מציאות זו הביאה עמה תופעות פסולות: אי הקפדה על זכויות העובד של המשגיחים, תשלום לא מוסדר ולעתים אף מנוגד לחוק, ועוד.

    על מנת להביא לתיקון המצב מבחינה הלכתית, מוסרית וחוקית, יצאה המועצה הדתית פ"ת למכרז לניהול העסקת המשגיחים בעיר עבור הרבנות. במכרז זה זכתה חברת "כשרות פתח לתקווה – כ.פ.ל". אשר כחברה בבעלות מלכ"ר (מוסד ללא כוונות רווח) שאיננה מעניקה רווחים לבעליה, הצליחה לייצור מתווה המאפשר את הפרדת יחסי משגיח ומושגח מבלי להביא להכבדה משמעותית של עלויות הכשרות ותוך שמירה על שכרם וזכויותיהם של המשגיחים.

    כזכור, במכרז חויבה הרבנות והמועצה הדתית להוביל מהלך של התקשרות המשגיח ובעל העסק עם החברה הזוכה כ.פ.ל ואף צוין כי במידה ולא תתבצע ההתקשרות – לא ניתן יהיה לחדש את תעודות הכשרות לעסקים. הודעה נשלחה לאחרונה לכל בעלי העסקים בעיר לחדש את תעודות הכשרות עד לתאריך 20.12.17.

    רב העיר פתח תקווה, הגאון הרב מיכה הלוי, אמר: "לאחר שנים שבהן מדובר על הצורך לתקן את בעיית "יחסי משגיח-מושגח" כעת הגיע העת ליישם זאת. אני מודה למועצה הדתית על מהלך חשוב זה וקורא לבעלי העסקים והמשגיחים שטרם הסדירו את הנושא להקדים ולבצע זאת. הציבור הרחב מוזמן להיות שותף בתיקון חשוב זה על ידי הקפדה לדרוש תעודת כשרות מטעם הרבנות המקומית – בתוקף מבתי העסק".

    בדיון שהתקיים היום בבית הדין לעבודה ביקשה ההסתדרות צו מניעה זמני כנגד המהלך אולם בית הדין לענייני עבודה סבר שאין מקום ליתן צו מניעה. משמעות הדבר המשך יישום המהלך להסדרת הכשרות בעיר בהתאם לתנאי המכרז.



    0 תגובות