- רדיו קול חי - -

נוסעים באוטובוס ומלאים תלונות כרימון? המבקר רוצה לשמוע

משרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור פונה לציבור על מנת לקבל את התייחסותו לנושא איכות הנסיעה והשירות בתחבורה הציבורית בישראל. זאת לצורך דו"ח ביקורת בנושא זה שיתפרסם במהלך שנת 2018.

על פי נתוני הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, יותר ישראלים בוחרים להשתמש בתחבורה הציבורית. ברבעון הראשון של 2017, השתמשו בתחבורה הציבורית כ-217 מיליון נוסעים, מדובר בעלייה של 7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

משרד מבקר המדינה נוקט באחרונה בהתאם לנסיבות בהליך של שיתוף הציבור לצורך קבלת מידע שיסייע במיקוד נושאי הביקורת והרחבת בסיס הנתונים. זאת כהשלמה לתהליך הקבוע והמוסדר של עבודת הביקורת.

המטרה לשמוע מציבור המשתמשים בתחבורה הציבורית על חוויית השימוש והנסיעה בתחבורה הציבורית על בסיס יומיומי – זמן ההמתנה, תדירות, צפיפות, עלויות, חוויית השירות, תשתיות, מיקום תחנות, מצב תחנות ועוד.

בנוסף, מעוניין משרד מבקר המדינה לשמוע את אלה אשר היו רוצים להשתמש בתחבורה הציבורית אך לא מתאפשר להם או שבוחרים שלא להשתמש בתחבורה ציבורית ממגוון סיבות.

מדובר בקבלת מידע לגבי כל שירותי התחבורה הציבורית בישראל – אוטובוס, רכבת, רכבת קלה, מוניות, מטרונית, וכיוצא בזה.

לציבור הופץ שאלון מקוון קצר, שבאמצעותו ניתן לחוות דעה על התחבורה הציבורית בישראל.