הקבינט החליט: לא יוחזרו גופות מחבלים

    admin2 No Comments on הקבינט החליט: לא יוחזרו גופות מחבלים
    צילום: Uri Lenz/Flash90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למרות החלטת בית המשפט העליון כי למדינה אין סמכות להחזיק גופות של מחבלים לצורכי משא ומתן – בקבינט מבהירים היום (שני) כי הגופות לא יוחזרו.

    שרי הקבינט הודיעו כי קיבלו את המלצת היועץ המשפטי לממשלה עו"ד אביחי מנדלבליט, לבקש דיון נוסף בהרכב מורחב של שופטי בית המשפט העליון בנושא החזרת גופות מחבלים.
    שרי הקבינט הבהירו שגופות המחבלים לא יוחזרו ושהעקרונות המפורטים בדעת הרוב של השופטים אינם מקובלים. בתוך כך מסרו שרי הקבינט כי הליכי חקיקה לא יקודמו בשלב זה, עד לקבלת תשובה מבית המשפט לקיום דיון נוסף.

    חלק משורת החוקים בנושא זה הייתה הצעת החוק של חבר הכנסת מוטי יוגב, המציעה לאפשר את גירושן של משפחות מחבלים מהארץ או בתוכה על מנת ליצור הרתעה נוספת בפני מחבלים. הצעת החוק הוגשה לאחר שבעבר אסר בית המשפט העליון על המדינה לגרש משפחות מחבלים מהארץ בטענת אי מידתיות.

    חבר ועדת חוץ וביטחון, חבר הכנסת, מוטי יוגב, אמר: "הצעת החוק שבאה לאפשר גירוש משפחות מחבלים רוצחים ממקום מושבם באה לתקן תקלה שהביא עלינו בג"ץ, כאשר אסר על גירושם של מחבלים לחוץ לארץ או לרצועת עזה".

    "גירושם של משפחות מחבלים הוא עוד כלי בארגז הכלים שבא להרתיע ולמנוע מהמחבל לבצע את זממו, ובא להציל חיים. אם ידע המחבל שאם יבצע פיגוע משפחתו תגורש, ומצבה יעורער, המחבל ישקול את מעשיו בשנית. כך היה בעבר, ואת הכלי הזה יש להוסיף ולהכניס לארגז הכלים כדי להוסיף יותר הרתעה ולהציל חיים. זו מטרת החוק וכוונתו ואני מקווה כי הוא אכן יאושר", הוסיף.



    0 תגובות