אושר: 7% מהמשרות בשירות המדינה ייועדו לחרדים

    איתי גדסי No Comments on אושר: 7% מהמשרות בשירות המדינה ייועדו לחרדים

    הממשלה אישרה הבוקר את ההחלטה כי 7 אחוז מהמשרות בשרות הציבורי ייעודו לחרדים בלבד • השר דרעי: "הבטחתי וקיימתי. החלטה דרמטית לטובת אלפי עובדים חרדים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) מהלך לפיו 7% מכלל המשרות בשרות הציבורי ייעודו לחרדים בלבד. בעקבות ההצעה סך המשרות החדשות שיוקצו לבני המגזר החרדי מידי שנה יעמוד על כ-130 עובדים, כאשר רוב המשרות יועדו לבעלי רקע אקדמי.

    ההצעה אותה הגיש שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי נועדה לעודד השתלבות חרדים במגזר הציבורי ולסייע להם להשתלב בשוק התעסוקה. "אני מאושר. הבטחתי זאת במערכת הבחירות והנה זה מקוים. עשינו היום מהלך היסטורי בממשלה ואישרנו החלטה דרמטית שתשפיע על חייהם של אלפי אקדמאים חרדים שעד היום התקשו להשתלב בשוק העבודה. מעתה יהיה להם קל יותר וזה יהיה טוב להם וטוב למשק הישראלי", אמר דרעי בתום הישיבה.

    ח"כ אורי מקלב אמר כי "הממשלה קיבלה היום החלטה חשובה, החלטה זו מתקבלת לאחר מאמצים ופעילות ענפה של יוזם חוק 'ייצוג הולם' והנציגות החרדית כדי להביא סוף להאפליה, מהיום עובד עובדת חרדים כבר לא יהיו בתחתית הרשימה, פעולה זו מצטרפת לשורה ארוכה של פעולות מול נציבות המדינה להפסקת הקיפוח ולאפשר לעובדים חרדים לקבל את הזכויות המגיעות להם ואת חלקם היחסי בין עובדי המדינה והמגזר הציבורי".

    יצויין כי אחוז החרדים במגזר הציבורי נמוך ביותר ואינו משקף את מספרם בכלל האוכלוסייה. רבים מהם התלוננו בשנים האחרונות כי אינם מצליחים להתקבל לעבודות במגזר הציבורי וכי הופלו על רקע היותם חרדים.
    מהלך זה מפתיע מאחר ומי שיהיה אחראי בפועל ליישום ההחלטה – ממלא מקום נציב שירות המדינה הביע התנגדות נחרצת למהלך במהלך החודשים האחרונים "אני לא אוהב את ייעוד משרות – זה צעד קיצוני. אני לא חושב שזה מתאים למגזר החרדי", אמר.

    מנציבות שירות המדינה נמסר כי "הנציבות הייתה חלק מרכזי בגיבוש המהלך. כמו כן, לפי החוק, נציב שירות המדינה הוא זה שיחליט כמה משרות לייעד על פני 3 השנים הקרובות כדי להשיג את היעד שנקבע".



    0 תגובות