משבר טבע: רכבת ישראל הוחרגה מהשביתה הגדולה

    איתי גדסי No Comments on משבר טבע: רכבת ישראל הוחרגה מהשביתה הגדולה

    משבר טבע והשביתה הגדולה: יו"ר ההסתדרות הורה להחריג את רכבת ישראל וחלק מפעילות נתב"ג | שר האוצר הודיע: אפגש עם מנכ"ל טבע בשבוע הבא

    רכבת ישראל צילום: נתי שוחט, פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משבר טבע: בהסתדרות אומרים היום (שישי) כי נמשכת ההיערכות לשביתת 'הסולידריות' הגדולה במשק.

    יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הנחה את ועדת החריגים שהקימה ההסתדרות, להחריג מהצעדים המתוכננים ליום ראשון את רכבת ישראל ואת חברות התחבורה הציבורית על מנת למנוע פגיעה בציבור החיילים.

    החרגה נוספת: נתב"ג יושבת בין השעות 08:00-12:00 בלבד ולא תהיה פגיעה ביציאת טיסות המתוכננות לפני 08:00 בבוקר.

    כמו כן, הוחלט כי מסגרות החינוך המיוחד ברחבי הארץ יפעלו במתכונת רגילה. על אף ההחרגות, השביתה צפויה לעצור את הפעילות במרבית הגופים במשק, בהם: כלל משרדי הממשלה, הבנקים, חברות הביטוח, הבורסה, מוסדות בריאות, מערכת המשפט והפרקליטות, הרשויות המקומיות ומוסדות נוספים. ניסנקורן: "שביתת ההזדהות להצלת התעשייה בישראל היא אמירה נחרצת בעד ערכי הערבות ההדדית, בעד כחול-לבן, בעד להפסיק לראות את העובדים כשקופים".

    אתמול, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח בטלפון עם יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, בסוגיית חברת טבע. נתניהו אמר כי יפעל למזער את הפגיעה בעובדים ולמנוע את סגירת המפעל בירושלים.

    נתניהו הוסיף כי בכוונתו להיפגש בתחילת השבוע הבא עם מנכ"ל חברת טבע על מנת לטפל בנושא.

    שר האוצר, משה כחלון, הודיע כי גם הוא ייפגש עם מנכ"ל טבע בשבוע הבא. לדברי מקורביו, לאחר שבמהלך היממה האחרונה קיים שר האוצר כחלון מספר רב של שיחות עם בכירים בחברת טבע, שר הכלכלה, יו"ר ההסתדרות ומנכ"ל משרד האוצר סוכם כי כחלון ייפגש עם מנכ"ל החברה קאר שולץ שמתוכנן להגיע לישראל בשבוע הבא.

    שר האוצר מבקש לשמוע ממנכ"ל החברה כיצד בכוונתה להתחזק, לצאת מהמשבר ולהמשיך לצמוח בעולם כחברה ישראלית מובילה המעסיקה אלפי עובדים בישראל ולנסות ולצמצם את מספר המפוטרים ככל הניתן.

    כחלון: "מצפה מהחברה שהייתה במשך עשרות שנים סמל ישראלי להצלחה בינלאומית לפעול ביתר שאת בכדי למזער את הפגיעה בעובדים בישראל, בסיס האם של החברה. אני כואב את כאבם של כל עובדת ועובד ביום הקשה הזה. כל אחד מהם הוא  כל עולם ומלואו. ממשלת ישראל תשתמש בכל הכלים העומדים לרשותה על מנת לסייע לכל עובד שימצא את עצמו מחוץ לשוק התעסוקה".



    0 תגובות