התגובות לבג"ץ: ראש הממשלה תוקף "החלטה בעייתית"

    איתי גדסי 4 Comment on התגובות לבג"ץ: ראש הממשלה תוקף "החלטה בעייתית"

    התגובות להחלטת בג"ץ מיהרו להגיע: ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף את ההחלטה ואמר: "אסור לתת לחמאס מתנות חינם. אכנס את שרי הקבינט והיועמ"ש ביום ראשון לדיון מיוחד כדי למצוא פתרונות מעשיים וחוקיים, להמשך הפעלת הלחץ על החמאס" | התגובות המלאות

    ראש הממשלה, בנימין נתניהו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התגובות להחלטת בג"ץ לאסור החזקת גופות מחבלים.

    ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר: "מדובר בהחלטה בעייתית מאוד של בג"צ. אסור לתת לחמאס מתנות חינם. אכנס את שרי הקבינט והיועמ"ש ביום ראשון לדיון מיוחד כדי למצוא פתרונות מעשיים וחוקיים, להמשך הפעלת הלחץ על החמאס".

    שר המודיעין ישראל כ"ץ קרא לקדם חקיקת בזק בכנסת שתאפשר להחזיק בגופות מחבלי החמאס עד להחזרת גופות חללי צה"ל המוחזקות בידם. "מדובר בנושא משמעותי המצריך חקיקת בזק, אנו חייבים את זה למשפחות החללים ולחיילי צה"ל" אמר כץ.

    השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, אמר: "עצוב מאד שפעם אחר פעם בג"צ טועה בפסיקותיו ומקבל טענות משפטיות של מחבלים וקרוביהם על פני נפגעי הטרור. החלטה זו, כמו ההחלטה לחייב את המשטרה למסור את גופות המחבלים מאום אל פאחם, מקשה על כוחות הבטחון לייצר הרתעה ולהיאבק בהסתה. עלינו לעשות הכל כדי להסדיר בחקיקת בזק את כל סוגיית גופות המחבלים ולהקנות סמכות ברורה שלא להחזירן".

    שר התיירות יריב לוין: "הטרור קיבל היום שוב פרס מידי שופטי בג"ץ, אשר פגעו בפסיקתם פגיעה אנושה ביכולת להשיב הביתה את הבנים המוחזקים בידי החמאס. פסיקת בג"ץ מבטאת פעם נוספת סולם ערכים מעוות שבו לרוצחים שפלים ולבני משפחותיהם מוענקות זכויות יתר על חשבון חיילי צה"ל והמשפחות השכולות. אני קורא לחבריי בכנסת מכל קצות הקשת הפוליטית להתעורר ולתמוך ביוזמות החקיקה לשינוי פניה של מערכת המשפט ולשינוי הרכבו של בית המשפט העליון".

    השרים בנט ושקד אמרו: "בג"צ שגה בקביעתו שאוסרת על מדינת ישראל להחזיק בגופות מחבלים. אנו במלחמה נגד ארגוני טרור רצחניים, ולא ניתן להילחם בהם עם ידיים קשורות. על כן באופן מיידי נוביל חקיקת חוק שיאפשר החזקת גופות, ונדאג שגופות המחבלים לא תועברנה למשפחותיהם, ללא שחרור בנינו הדר גולדין, אורון שאול והאזרחים שבידי חמאס".

    שר המדע אופיר אקוניס אמר: "אמנם, הציבור בישראל כמעט התרגל להחלטות מוזרות של בית המשפט העליון, אך אין ספק שהערב שברו שופטי בג"צ שיא חדש. בדיוק כך מאבד העליון את אמון הציבור, אמר אקוניס".

    ח"כ אלעזר שטרן אמר: "מספר פעמים העליתי את הצעת החוק ברוח מסקנות ועדת שמגר, לפיה עסקאות לחילופי שבויים יהיו רק גופות תמורת גופות וחייל תמורת מחבל אחד. הממשלה דחתה זאת פעם אחר פעם. היכולת להחזיק גופות מחבלים הינה משתמעת מהצעת החוק שהגשתי. שוב הממשלה מאשימה את בג"צ במחדלים שלה. אני קורא לממשלה לקדם את החוק במהירות האפשרית".

    שר התקשורת, איוב קרא, אמר: "לצערי בג"ץ שוב מתערב בענייני ביטחון המדינה ופוגע בחוסן הלאומי. לטעון שאין למדינה סמכות להחזיק בגופות מחבלים לצורך מו"מ – זה לתת פרס לטרור. עולם הפוך – רק אצלנו בארץ בתי המשפט מקבלים עתירות של משפחות מחבלים ומתעלמים ממשפחות הנרצחים ובצרכי הביטחון".

    ח"כ נאוה בוקר בתגובה להחלטת בג"ץ: "פסיקת בג"ץ לפיה יש להשיב גופות מחבלים, היא פגיעה חמורה ביכולת של מדינת ישראל לקבוע לעצמה את טקטיקת המאבק שלה בארגוני הטרור. אותם ארגונים שמחזיקים בגופות חיילנו למעלה משלוש שנים, אותם ארגונים שלא מכירים בשום אמנה ובשום קוד מוסרי. יתרה מכך בג"ץ בהחלטתו מאפשר לארגוני הטרור לקיים לאחר כל פיגוע, תהלוכות וטקסי קבורה מפוארים בהם ההסתה נגד ישראל בשיאה ובהם נוסדת התשתית לאירוע הטרור הבא".



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      מצויין – כי רק ככה תבינו באיזה כלבים מסוכנים ביותר מדובר ובפעם הבאה אם זה לא יספיק לכם – הם יראו לכם מה זה!

    2. 2

      מצויין – כי רק ככה תבינו באיזה כלבים מסוכנים ביותר מדובר ובפעם הבאה אם זה לא יספיק לכם – הם יראו לכם מה זה! בינתיים הם ימשיכו לתמוך בטרור!!!

    3. 1

      ל"שונא של בג"ץ" אין לי אלא להצרף להנ"ל ולהתפלל שיחזרו בתשובה!