בג"ץ: בהיעדר חוק, גופות המחבלים יוחזרו בעוד שישה חודשים

    איתי גדסי 2 Comment on בג"ץ: בהיעדר חוק, גופות המחבלים יוחזרו בעוד שישה חודשים

    בג"ץ דן בעתירה שהוגשה כנגד המדינה באשר לנוהל החזקת גופות מחבלים וקבע כי בהיעדר חוק שיסדיר את הנוהל, בעוד שישה חודשים המדינה לא תוכל להחזיק בגופות מחבלים, גם לא לצורך משא ומתן על שבויים ונעדרים

    בג"צ • אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    12:59
    25.04.24
    אבי יעקב No Comments on ברקע הפרסום ב'קול חי': הרב רווח במכתב נגד 'יש חסד'

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית המשפט העליון דן בעתירות שהגישו בני משפחותיהם של מחבלים אשר גופותיהם מוחזקות בידי מדינת ישראל. בני המשפחות עתרו להשבת גופות המחבלים לידיהם, על מנת שיוכלו להביאן לקבורה. מדינת ישראל סירבה להשיב את הגופות בטענה כי החזקתן עשויה לסייע לה בהשגת עסקה לחילופי גופות ושבויים עם ארגון חמאס, אשר מחזיק בגופותיהם של חיילי צבא הגנה לישראל סגן הדר גולדין וסמ"ר אורון שאול הי"ד ובאזרחי ישראל, אברה מנגיסטו והישאם אל סייד. על רקע זה החליטה המדינה להחזיק את גופות המחבלים בידיה בדרך של קבורה ארעית.

    בית המשפט העליון – בדעת רוב השופטים ובניגוד לדעתו החולקת של השופט הנדל, קיבל את העתירות.

    דעת הרוב קבעה, בניגוד לדעת המיעוט, כי החזקת גופות המחבלים נעשית ללא סמכות, משום שלא קיים בדין הישראלי חוק שמסדיר את הנושא. הודגש, כי מדינת ישראל, כמדינת חוק, לא יכולה להחזיק בידיה גופות לצרכי משא ומתן בשעה שאין חוק ספציפי ומפורש שמאפשר לה לעשות זאת. בית המשפט הדגיש, כי אם מדינת ישראל מעוניינת בכך, באפשרותה לחוקק חוק שיעמוד בסטנדרטים המשפטיים הקבועים בדין הישראלי ובדין הבינלאומי.

    בית המשפט נתן למדינה שהות בת שישה חודשים מיום מתן פסק הדין לחוקק חוק כאמור, וקבע כי אם לא יחוקק חוק עד למועד זה, גופות המחבלים תוחזרנה למשפחותיהם.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      גם אין חוק שצריך שיהיה להם מזגן ואני משער שיש להם אפילו שאין על זה חוק "|שעומד בסטנדרטים המשפטיים הקבועים בדין הישראלי ובדין הבינלאומי" בגלל שיש דברים שהשכל הישר (שכמובן אין להם)אמור להבין אין זה אלא התגרות והתערבות בשלטון של מדינה דמוקרטית והמדינה שלנו נהפכת למדינת משטרה ובג"ץ (שלא חשודים ח"ו באהבת ישראל).