תרבות לחרדים? יש חיה כזו

    חיים כץ No Comments on תרבות לחרדים? יש חיה כזו

    לראשונה דאגה למימון תרבות לחרדים • השרה רגב: "במגזר החרדי אנשים מצוינים; אני פועלת לתקצב שם יותר את לימודי המוזיקה והתרבות"

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הדברים נאמרו לאחר פגישה לשיתוף פעולה עם הקונסרבטוריון הוותיק והפעיל במגזר החרדי 'רון שולמית מנכ"ל הקונסרבטוריון, בן ציון חסיד לרגב: "בזכותך בנות רבות לא רק מבטאות את יכולתן אלא קובעת גם את עתידן ועתיד משפחתן".

    שנים ע"ג שנים משרדי הממשלה והגורמים המופקדים על מימון תרבות לנוער, לימודי מוזיקה וכדו' הזניחו ונמנעו מלתת מענה גם לצורכי התרבות של המגזר החרדי. כבר עם כניסתה לתפקיד האחרון כשרת התרבות, הכריזה השרה מירי רגב כי בין יעדיה המרכזיים יהיו הגישור על הפערים בין המגזרים במימון התרבות, ומתן הזדמנויות שווה לבני המגזר החרדי ליהנות מתקציבי התרבות של מדינת ישראל. שנתיים וחצי אחרי כניסתה של רגב לתפקיד והיעדים הגיעו למימושם: משרד התרבות מממן לראשונה באופן משמעותי את התרבות במגזר החרדי.

    בפגישה משותפת יחד עם ראשי הקונסרבטוריון "רון שולמית", המוביל את המוזיקה המקצועית בציבור החרדי, בחרה השרה לבשר לראשונה על הכרתה והערכתה הרבה לתחומי התרבות במגזר החרדי, תוך שהיא מדגישה ומציינת את הרמה האיכותית של הקונסרבטוריון, והגאווה של משרד התרבות לממן אותה. את הבשורה על תקצוב ללימודי מוזיקה כחלק מהמימון לתרבות חרדית, בחרו במשרד התרבות לעשות דרך מוסד זה "רון שולמית" שמלבד היותו חרדי, הינו הקונסרבטוריון הוותיק בארץ שקיים מעל 100 שנה, ובוגריו לאורך השנים הינם המוסיקאים המפורסמים בישראל ובעולם. בתום הפגישה שערכה שרת התרבות מירי רגב עם מנכ"ל הקונסרבטוריון, בן ציון חסיד ועם המנהל המקצועי, המאסטרו ד"ר אורי ברנר, אמרה רגב, "קונסרבטוריון רון שולמית עושה עבודת קודש של ממש. התוודעתי ונוכחתי כי יש במגזר החרדי אנשים מצוינים, כישרונות יוצאי דופן, וכאן בקונסרבטוריון הם עושים אתם עבודה מקצועית ברמה גבוהה אך גם חברתית מיוחדת במינה, דברים הכרחיים שבאים דרך לימודי המוזיקה".

    "אני שמחה לבשר כי אנו נסייע ונאפשר תקציב נוסף בעניין" אמרה רגב בהתרגשות בפגישה בכנסת, "הקונסרבטוריון רון שולמית הוא אכן ראוי לכך ונותן מענה מלא הן על תחום המוזיקאלי והן על החברתי.
    בתום ישיבת הסיכום בין הנהלת הקונסרבטוריון לשרת התרבות, אמר המנכ"ל בן ציון חסיד כי "השרה רגב פועלת כאן במקום שרבים הרימו ידיים, אך בזכות אמונתה בנו כאנשי מקצוע מעולים, יש לראשונה מיזמים חדשים ועוד בנות שזקוקות או חפצות ללמוד, באות ומצטרפות ובכך משפיעות על עתידן, עתיד משפחתן ועתיד הקהילה כולה".

    מנכ"ל העמותה מדגיש כי בניגוד לפעילויות הקיימות של תחת חסות משרד התרבות במגזר הכללי, יש למגזר החרדי הפרוס בכל הארץ קושי להיות שותף בכל, ומשכך כעת, לאחר התקציב וסיוע המשרד, הביקוש ליצור חוגים וקבוצות במחירים שווים ומשתלמים הוא מכל רחבי הארץ. בעזרת ה' נעשה ונצליח ונרחיב תחומי למידה אלו של מוזיקה ומחול מקצועיים לכל הארץ כולה".



    0 תגובות