צפו: ח"כ אייכלר מקריא את צוואתו של מרן הגראי"ל שטיינמן בכנסת

    איתי גדסי No Comments on צפו: ח"כ אייכלר מקריא את צוואתו של מרן הגראי"ל שטיינמן בכנסת

    ח"כ אייכלר מעל דוכן הכנסת הקריא את צוואת מרן הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל, והוסיף: אני רוצה לומר מילה טובה לכלי התקשורת הכלליים שכולם ללא יוצא מן הכלל הביאו את צוואתו של הרב שטיינמן

    צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סגן יו"ר הכנסת ח"כ הרב ישראל אייכלר ספד למרן הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל במליאת הכנסת והקריא את צוואת מרן: "אתמול ישבנו שבע שעות בפקקים כדי לזכות ולהשתתף שעה אחת בהלווייתו של גדול הדור מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרן יהודה לייב שטיינמן זכר צדיק וקדוש לברכה. מהיכן נובע הכבוד העצום שאנשים רחשו לו, מהיכן באים התעצומות ללכת קילומטרים ברגל כדי ללוות יהודי בן 104 שנים? כל אדם הוא יציר כפיו של הקב"ה וחייבים בכבודו. אבל כבוד השם הוא אדם שמחובר עשרים וארבע שעות ביממה, שלוש מאות שישים וחמש ימים בשנה, למעלה ממאה שנה, לתורה לתפילה לאמונה ולעבודת המידות. גם אנשים פשוטים כמונו רוחשים אנשים לאדם כזה כבוד רב. מרן הרב שטיינמן היה אדם גדול שסמכותו הגדולה נבעה דווקא מהעובדה שלא הייתה לו שום סמכות רשמית.

    "כלי התקשורת כולם פרסמו את צוואתו של ראש הישיבה, ועל כך מגיעה להם מילה טובה, אני רוצה להקריא כמה משפטים מתוך צוואתו: "אבקש מאד לא להספידני, לא בפני ולא שלא בפני ולא לעשות עצרת התעוררות או עצרת אבל, או כל מיני שמות שבודים והכוונה בהם להספיד. לא לכתוב שום מאמר עלי בעיתונים יומיים, שבועיים, חדשיים. ולא להדפיס תמונתי ולא כמו שרגילים לכתוב תולדותיו. לא להדפיס מודעות על הלוי', ולא להודיע על ידי רמקול או רדיו. מספיק שיהיו רק עשרה אנשים בהלווי'."

    "אגב, כל העיתונים הפרו את הצוואה הזו, זאת על פי פסיקה מלפני מאתיים שנה שאחד מגדולי הדור ביקש שלא יספידו אותו, למרות זאת הכריע 'הנודע ביהודה' שחובה להספידו כי כבודו הוא כבוד התורה, וכבוד התורה מעל הכול. בהלוויה זו ראינו התגשמות מאמר חז"ל "כל הבורח מן הכבוד – הכבוד רודף אחריו".

    עוד כתב מרן בצוואתו: "אני מייעץ שלא לקרוא ילדים על שמי, אבל אינני אוסר את זה". הוא לא חשב שהוא יכול לאסור משהו על מישהו, הוא יכול רק לייעץ. אתמול, ביום ההלוויה, והיום, נקראו עשרות ילדים על שמו בכל רחבי הארץ ומכל המגזרים. כל הכבוד הזה בגלל שהאמין באמת ובתמים במה שכתב "רבים טועים בי", אבל הכבוד רדף אחריו.

    זאת ועוד: "אבקש שלא להזכירני בשם צדיק או ירא שמים כדי שלא אתבזה על ידי זה בעולם האמת". הוא לא דאג ממה שיגידו בעולם הזה, אלא ממה שיגידו בעולם האמת.

    חכמתו של מרן כתובה בתורה "ושמעתם ועשיתם כי היא חכמתכם ובינתכם לעיני כל העמים אשר ישמעון את כל החוקים האלה ואמרו רק עם חכם ונבון הגוי הגדול הזה".

    "אבקש לציין כי זכות גדולה יש להם לאלפי השוטרים ששמרו על הסדר בהלוויה שבלעדיו עלול היה להתרחש אסון. זכותו תגן עלינו ועל כל בית ישראל. יהי רצון שנזכה ללמוד מדרכיו את הדרך לעבודת המידות כפי שהוא שעבד על עצמו מילדות ועד שיבה.



    0 תגובות