נתניהו: מוטב לפלסטינים להכיר במציאות ולפעול למען השלום

    אנחנו עסוקים בשלוש משימות מרכזיות. המשימה הראשונה היא למנוע נשק גרעיני מאיראן. זו הייתה ונשארה המשימה העליונה של שמירה על ביטחון ישראל והבטחת עתידנו. המשימה השנייה היא מניעת התבססות איראן באופן צבאי בסוריה. המשימה השלישית היא למנוע ייצור נשק שובר שוויון בלבנון
    איתי גדסי No Comments on נתניהו: מוטב לפלסטינים להכיר במציאות ולפעול למען השלום

    נשיא המדינה, ראש הממשלה וראש המוסד, העניקו הערב תעודות הצטיינות ל-13 עובדי מוסד מצטיינים לשנת 2017 • ראש הממשלה בנימין נתניהו: "מוטב לפלסטינים להכיר במציאות ולפעול למען שלום ולא למען הקצנה, ולהכיר בעובדה נוספת ביחס לירושלים: לא רק שהיא בירת ישראל • נשיא המדינה למצטיינים: "בתקופה האחרונה פעילותה החשאית של ישראל לצמצום איומים חדשים בחזית הצפונית, ולסיכולם תרמה במישרין לביטחון ישראל ולהצלת נפשות אזרחיה"

    אנחנו עסוקים בשלוש משימות מרכזיות. המשימה הראשונה היא למנוע נשק גרעיני מאיראן. זו הייתה ונשארה המשימה העליונה של שמירה על ביטחון ישראל והבטחת עתידנו. המשימה השנייה היא מניעת התבססות איראן באופן צבאי בסוריה. המשימה השלישית היא למנוע ייצור נשק שובר שוויון בלבנון
    12:49
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on המסר המיוחד מבית המקדש – לאימהות המנקות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: לעמ

    נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש המוסד יוסי כהן, העניקו הערב, (רביעי), תעודות הצטיינות לשלושה-עשר עובדי מוסד מצטיינים. המצטיינים והמצטיינות משרתים בתחומים מגוונים. הם נבחרו בקפידה בשל עבודתם המקצועית, המסורה והאמיצה, שהביאה לתרומה משמעותית ויוצאת הדופן למוסד ולמדינת ישראל.

    השנה מספר הנשים המצטיינות גבוה במיוחד. חמש מעובדות הארגון המשרתות במגוון תפקידים זכו להצטיינות – והן משרתות בתפקידים מבצעיים, טכנולוגיים ותפקידי מטה.

    המוסד מתמודד בשנים האחרונות עם אתגרים רבים ומגוונים, המצריכים מענים יצירתיים ופורצי דרך, בשילוב עם משאב אנושי איכותי. אוכלוסיית המוסד התפתחה רבות בשנים האחרונות. המוסד שם דגש על חיזוק המשאב האנושי בכלל תחומי העשייה ובכל הדרגות. הארגון מפתח מפקדים ומפקדות, מוכשרים ומוכשרות, המשפיעים בתחומי המבצעים, הטכנולוגיה, המודיעין והמטה.

    בתחילת דבריו ציין הנשיא שלפני 68 שנים בחג החנוכה, חג הגבורה והניסים הוקם הארגון, ואמר: "בכם, לוחמי המוסד, מתקיימים שניהם: הנס והגבורה. מי כמוכם יודע שגם ניסים, הם תוצאה של עבודה קשה, יומיומית, מאומצת, עתירת סכנות. כל הכבוד לכם על הניסים ועל הנפלאות שאתם עושים עבור מדינת ישראל, עבור עם ישראל והעם היהודי כולו. אומה שלמה חבה לכם את בטחונה, את שלוות נפשה, ואת חירותה. תודה לכם היום, ובכל יום. במהלך 68 שנות קיומו קנה לעצמו המוסד הישראלי שם של ארגון ביון מהטובים ביותר בעולם, מתוחכם, יצירתי, נועז. יש לנו אויבים וגם ידידים שיודעים ש'הזרוע הארוכה והנועזת של מדינת ישראל' איננה קלישאה. היא אמת צרובה".

    "מפת המזרח התיכון, משתנה ללא הרף," הוסיף הנשיא ואמר: "בצד ההזדמנויות מרחיקות הלכת, כמו ההכרה בירושלים כבירת ישראל, והקשרים המתקיימים עם מדינות האזור, מתחדדים ומעמיקים האיומים על מדינת ישראל. ראש וראשון לשינויים אלה מתרחש בימים אלה ממש, בחזית הצפונית למול סוריה ולבנון. כוונתי למעורבותה המחודשת של איראן וגרורותיה, בגזרות האלה. לפני פחות מעשור, ראינו בלבנון את סוריה הגדולה. סוריה הייתה הכוח הדומיננטי ולצידה לבנון. היום אנחנו מדברים על לבנון הגדולה, ואולי על איראן הגדולה. היום, לבנון, וליתר דיוק, חיזבאללה בסיוע איראן, נהפך לגורם הדומיננטי גם בסוריה. במהלך התקופה האחרונה, פעילותה החשאית של ישראל לצמצום איומים חדשים בחזית הצפונית, ולסיכולם, תרמה במישרין לביטחון ישראל ולהצלת נפשות אזרחיה. במערכה נמוכת-העצימות המתנהלת כיום למול איומים אלה, מקומכם משמעותי ומרכזי. ככל שרגישותן של הפעולות ומורכבותן, הולכת וגוברת, אנחנו נזקקים יותר ויותר, ליכולות המיוחדות שלכם. ככל שהמפה הפרושה לפנינו מורכבת ומתעתעת, הצורך במידע על הנעשה, מעל ומתחת לפני השטח, נעשה חיוני יותר ויותר, ותפקידכם מורכב ומאתגר."

    בסיום דבריו הודה הנשיא גם לבני המשפחות של העובדים המצטיינים המלווים אותם במסירות ואיחל לנוכחים חג אורים שמח.

    דברי ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "היעד המרכזי של פעולתנו הוא קודם כל הגנה על עצמנו. בעניין הזה אנחנו עסוקים בשלוש משימות מרכזיות. המשימה הראשונה היא למנוע נשק גרעיני מאיראן. זו הייתה ונשארה המשימה העליונה של שמירה על ביטחון ישראל והבטחת עתידנו. המשימה השנייה היא מניעת התבססות איראן באופן צבאי בסוריה. המשימה השלישית היא למנוע ייצור נשק שובר שוויון בלבנון, או ליתר דיוק, למנוע ייצור של טילים מדויקים בלבנון. אלפי טילים כאלה שיכוונו על ערי ישראל ומטרות אחרות במדינתנו. למוסד יש תפקיד מרכזי בכל אחת משלוש המשימות הללו."

    דברי ראש המוסד יוסי כהן: ״שלושה עשר מצטיינים מקבלים היום את תעודות ההוקרה. נשים וגברים, מכל תחומי העשייה במוסד. כולם השקיעו מעל ומעבר, ביצעו ברמה הגבוהה ביותר, יצרו ערך משמעותי, והביאו להישגים מרשימים. אנחנו נמדדים גם על הדרך וגם על התוצאות. אנחנו ארגון מבצעי, ובקצה – אנחנו חייבים לנצח. אין אפשרות אחרת. אתגרי הביטחון איתם אנחנו מתמודדים רבים וגוברים – מההתפשטות האזורית האיראנית ושאיפתה לגרעין צבאי וטילאות ארוכת טווח, הטרור הסוני והשיעי, הסייבר והצורך להגן על המדינה מפניו. אנחנו חייבים להגיע להישגים ולתוצאות ברמה הגבוהה ביותר ואז להגביר ולשאוף להישגים גבוהים עוד יותר. את זה אפשר לעשות רק עם אנשים מעולים, שפועלים ביחד, כאגרוף אחד, כשכל אחד תורם את חלקו החשוב למערכה הכוללת – לשמירה על ביטחונה של מדינת ישראל.״



    0 תגובות