אבל כבד • שרים וחברי כנסת: "דמותו ידעה לחבר בין כל חלקי העם"

    איתי גדסי 1 Comment on אבל כבד • שרים וחברי כנסת: "דמותו ידעה לחבר בין כל חלקי העם"

    אבל כבד ברחבי העולם: שרים וחברי כנסת רבים, מפלגות ורשויות מקומיות, פרסמו הודעות אבל וצער בעקבות הסתלקות מרן ראש הישיבה, הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל

    מרן הגראי"ל שטיינמן זיע"א צילום: יעקב כהן, פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הודעות מכל קצוות הקשת הפוליטית עם הסתלקותו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל.

    יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, אמר: "אני משתתף בצערו של עם ישראל עת לכתו של הגאון הרב אהרון יהודה לייב שטיינמן זצוק"ל. הרב שטיינמן, מגדולי וחשובי הרבנים במאה האחרונה זכה בצניעותו הרבה להעמיד דורות של תלמידים ובחוכמתו וענוונותו זכה להשפיע על דורות של מנהיגים, מורי דרך ותלמידים. יהי זכרו ברוך".

    שר החינוך, נפתלי בנט, אמר: "הרב אהרון יהודה לייב שטיינמן. פוסק, רב ומחנך. עם ישראל איבד מנהיג למופת שהוביל במסירות אין קץ, בדאגה לעולם התורה, בהתרחקות ממדון ובאהבה גדולה לעם ישראל. יהי זכרו ברוך".

    שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר: "תנחומי הכנים למשפחתו ולרבבות בני המגזר החרדי, על לכתו מאיתנו של מר"ן, הרב אהרון יהודה לייב שטיינמן זצ"ל. הרב שטיינמן, מגדולי הרבנים במאה האחרונה, היה יוצא דופן בידענותו, בצניעותו, במתינותו ובחשיבות הרבה שייחס לאחדות בין חלקי העם. הרב שטיינמן הטיף במשך שנים רבות לחינוך, לסובלנות ולהקניית ערכים יהודיים לדורות של תלמידים ורבנים. יהי זכרו ברוך".

    שר התקשורת, איוב קרא, אמר: "הסתלקותו של הרב שטיינמן זצ"ל היא אובדן גדול לעם היהודי כולו. הבוקר אני משתתף בצערם של עם ישראל עם פטירתו של אחד מגדולי מנהיגיו הרוחניים בדורות האחרונים. דמותו ידעה לחבר בין כל חלקי העם ואיחדה את כל הגוונים והדעות. ברוך דין האמת – שלא נדע צער ודאבה עוד".

    ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר: "חסרון עצום וצער גדול על הסתלקותו של גדול בדורו הרב אהרון לייב שטיינמן זצוק"ל שהנהיג רבבות לאהבת תורה ולעבודת השם בפשטות, בענווה ובגדלות של יראת שמיים. יהי רצון שזכותו תגן עלינו וימלא הקב"ה את החלל שנפער בעוצמות גדולות של תורה ויראת שמיים בקרב כל עם ישראל הזקוק לכך בדור הזה".

    במפלגת האיחוד הלאומי פרסמו הודעה: "מפלגת האיחוד הלאומי, כואבת את פטירתו של גדול הדור, הרב אהרון יהודה לייב שטיינמן, זצ"ל. 104 שנים מלאות בחינוך, בהפצת תורה, בפסיקת הלכה, ובהנהגה מתוך אהבה עצומה לעם ישראל. הרב שטיינמן, העמיד הרבה תלמידי חכמים בדורנו, נלחם על כבודה של השבת, ירושלים ונושאים רבים שהשפיעו על החברה הישראלית. דמותו היוותה חיבור משמעותי בין חלקי העם. יהי זכרו ברוך".

    יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, על פטירתו של הגראי"ל שטיינמן: "משתתף בצער המשפחה וקהלים רחבים על לכתו של מנהיג ציבור רחב ומורה דרך לרבים, הרב אהרון לייב שטיינמן זצ"ל. הרב הקדיש את חייו למען הכלל בלימוד והוראת הדרך לקהל גדול. יהי זכרו ברוך".

    בעיריית ירושלים הוציאו הודעה לפיה: "ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, מ"מ, סגניו, חברי הנהלת העירייה ותושבי העיר מבכים את פטירתו של מרן הגאון רבי אהרן ליב שטיינמן זצ"ל. הרב שטיינמן היה למנהיג ומורה רוחני דגול לרבבות רבות, ובהם תושבי ירושלים והעולם היהודי בתפוצות".

    "הרב שטיינמן פעל בכל שנותיו מתוך מסירות לעם ישראל ומתוך אהבה גדולה לכל יהודי. כל חייו עסק בתורה, חי בצניעות מופלגת ונשא על כתפיו את עול הציבור אותו הנהיג ברמה. העיר ירושלים משתתפת באבל הכבד ומביעה צער עמוק בהסתלקות זקן מנהיגי הדור ועולם התורה. יהי זכרו ברוך".

    בעיריית צפת מסרו: "העיר צפת מתאבלת יחד עם המוני בית ישראל על פטירתו של מרן הרב שטיינמן זצוק"ל. ראש העיר אילן שוחט פנה למנכ"ל חברת נתיב אקספרס וביקש להעמיד אוטובוסים לשירות הנוסעים להלוויה. ראש העיר שולח את תנחומיו למשפחה הנכבדה. המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוסיפו לדאבה עוד".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      לא אוהב את החשיבות שמייחסים לדברי השרים וראה"מ שמכירים גם הם בגדולתו של מרן… הם אינם יודעים להעריך אפ' במעט את דמותו הגדולה וכ"ש שאנחנו לא אמורים להתרגש מהגדרותיהם של האנשים האלו, המנוערים מתורה ומצוות