חוק המרכולים אושר לפנות בוקר בקריאה ראשונה

    איתי גדסי No Comments on חוק המרכולים אושר לפנות בוקר בקריאה ראשונה

    מליאת הכנסת אישרה לפנות בוקר בקריאה ראשונה את חוק המרכולים אותו קידם שר הפנים אריה דרעי. חמישים ותשעה חברי כנסת תמכו בו וחמישי וארבעה התנגדו. חברי ישראל ביתנו הצביעו נגד החוק

    הכנסת צילום: Orel Cohen/FLASH90
    22:48
    16.04.24
    פנחס בינדר No Comments on הרב נויגרשל במסר מיוחד על הלילה הניסי במוצאי שבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק לתיקון דיני הרשויות המקומיות הקובעת כי חוקי עזר בעניין פתיחתם וסגירתם של עסקים בימי מנוחה יהיו טעונים הסכמה של שר הפנים לצורך פרסום ברשומות, וכי הסכמת שר הפנים תינתן רק אם פתיחת העסקים בימי המנוחה כמוצע בחוק העזר נדרשת כדי לספק צרכים שהם, לדעת שר הפנים, צרכים חיוניים. לעניין זה, מוצע להגדיר "עסקים" ככל המוסדות או המקומות המנויים כיום בסעיף 249(20) לפקודת העיריות ובכלל זה חנויות, אך למעט מסעדות, בתי קפה, בתי תה, בתי משקה וכל מקום אחר שבו מכינים או מגישים מאכלים או משקאות לצריכה במקום, וכן למעט מקומות של עינוג ציבורי (הצגות של תאטרון, קונצרט וכיו"ב).

    בדברי ההסבר נכתב: "על פי הקבוע בפקודת המועצות המקומיות, לא יפורסם חוק עזר ברשומות אלא כעבור 60 ימים מהיום שבו הביא ראש הרשות המקומית את חוק העזר לידיעת שר הפנים, אשר לו נתונה הסמכות לעכב את חוק העזר.

    מוצע לקבוע כי על אף הוראות אלה חוקי עזר בעניין פתיחתם וסגירתם של עסקים בימי מנוחה יהיו טעונים הסכמה של שר הפנים לצורך פרסומם ברשומות, וזאת על רקע משמעותם וחשיבותם של ימי המנוחה על פי המוצע הסכמת שר הפנים תינתן רק אם פתיחת העסקים בימי המנוחה כמוצע בחוק העזר נדרשת כדי לספק צרכים שהם, לדעת שר הפנים, צרכים חיוניים."

    אמש איים השר דרעי כי במידה והחוק לא יעבור אזי הוא יתפטר מהממשלה.

    חבר הכנסת אילן גילאון ממרץ התקזז עם חבר הכנסת אזולאי מש"ס ובכך סייע לחוק לעבור באופוזיציה תקפו את גילאון על המהלך.

    בתגובה אמר גילאון "החלטתי להסכים ולהתקזז על חוק המרכולים עקב בקשתו של השר דוד אזולאי שמאושפז בבית החולים. זהו קיזוז על רקע הומינטרי, שנעשה כדי שעמיתיו של אזולאי לקואליציה, לא יאלצו אותו להפסיק הליך רפואי רק כדי להשתתף בהצבעה".

    עוד אמר גילאון: "אילולא התקזזתי עם השר אזולאי, הוא היה מופיע פה על אלונקה ועם אינפוזיה, תוך סיכון בריאותו, והתוצאה הייתה נשארת זהה. נכון – זו לא בעיה שלי. נכון – הקואליציה יכלה לדחות את ההצבעה. אבל העובדה שחבריו של אזולאי אינם מתייחסים אליו באנושיות מינימלית לא מצדיקה שאנהג בו באותו האופן, נכון – היה לי קל יותר לעשות את מה שמצופה, לסרב להתקזז, ולהמשיך במשחק הפוליטי הרגיל והשחוק. הרי לא יצאתי מהכנסת, אני כאן, ולא חיפשתי לי שום הקלות בעבודה הפרלמנטרית. אבל, דווקא במקום כמו הכנסת, נכון מתמיד המשפט: במקום בו אין אנשים – היה אתה בן אדם.

    ח"כ חסון התפרץ לדברי גילאון: "סייעת לנתניהו לנצח.

    ח"כ גילאון: איפה הסיעה שלך הייתה בהצבעות הקודמות ח"כ חסון? שוב אתה רוצה לעשות רווח.

    ח"כ יואל חסון הוצא מהמליאה בשל התפרצויות לדברי ח"כ גילאון.

    במהלך הדיון תקף ח"כ אייכלר את האכזריות לטענתו של מחללי השבת שהשמיצו את ח"כ גילאון ממר"צ על שהתקזז עם ח"כ מש"ס הנמצא בבית חולים.

    "תמיד היה נוהל בכנסת שמתקזזים מסיבות הומאניות. מעולם לא היה   ח"כ שהיה צריך להתנצל על שהתקזז מסיבות הומניטריות. בושה וחרפה. ח"כ גילאון צריך לקבל צל"ש על היותו צדיק אחד בסדום שעושה חסד, למרות שדעתו מנוגדת לדעתנו.

    על חוק המרכולים אמר ח"כ אייכלר: "יהדות אמריקה כמעט הוכחדה בגלל שהמהגרים מאירופה  נאלצו לעבוד בשבת. אם לא תפסיקו מיד את העבודה בשבת, יבא יום ומי שלא יעבוד בשבת לא יהיה לו פרנסה. אנחנו נמשיך לשמור שבת אבל דווקא החלשים יהפכו לעבדים העובדים בשבת", אמר.

    ח"כ משולם נהרי, סגן שר במשרד הפנים ובמשרד לפיתוח הנגב והגליל (ש"ס) אמר בדיון: ההצעה מבקשת להותיר את הסטטוס קו על המצבו, הצעת החוק אינה פוגעת ואין כוונתה לפגוע בשיקול הדעת של השלטון המקומי, פתיחת העסקים בשבת הרת אסון עבור העובדים, שערו לעצמכם שיהודי אל יתקבל בישראל לעבודתו כי אינו מוכן לעבוד בשבת.

    ח"כ דב חנין (חד"ש): החוק הזה הוא פגיעה בדמוקרטיה, למה שר פנים צריך לקבוע חוקי עזר עירוניים? למה עירייה לא יכולה לנהל את חוקי אזרחיה בצורה חופשית. הגיע הזמן להסדר חדש בשבת, בוודאי לא לזירה בה כפייה דתית ופגיעה ברצונו של הרוב תשלוט בחברה שלנו.

    חברי כנסת תמכו בהצעה  – 59  ו התנגדו לה – 54



    0 תגובות