השר דרעי מאיים: אפרוש אם חוק המרכולים לא יעבור

    איתי גדסי No Comments on השר דרעי מאיים: אפרוש אם חוק המרכולים לא יעבור

    גורמים בליכוד טענו הלילה כי שר הפנים דרעי העביר מסר חריף ללשכת ראש הממשלה, לפיו יפרוש מתפקידו כשר אם חוק המרכולים לא יעבור בכנסת • בשעה זו עמל ראש הממשלה לגייס רוב לקראת ההצבעה הלילה. בקואליציה מנסים לגייס רוב באמצעות היעדרות של שניים מחברי הכנסת של האופוזיציה

    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הכנסת תדון הערב בחוק המרכולים. לעת עתה נראה כי אין רוב במליאה למען העברת חוק המרכולים בקריאה ראשונה. אך עם זאת בקואליציה מעריכים כי יהיה רוב קואליציוני בעד חוק המרכולים שיציג השר דרעי, גם אחרי הצהרת ישראל ביתנו שיצביעו נגד החוק.

    בשעה זו ראש הממשלה נועד בלשכתו בכנסת עם חברי הכנסת שרן השכל ויו"ר הקואליציה דוד ביטן כדי להשיג רוב בהצבעה.

    כמו כן, ראש הממשלה אשר הגיע לכנסת היישר משדה התעופה עם נחיתתו מבריסל נועד עם השר המקשר בין הממשלה לכנסת יריב לוין ועם השר זאב אלקין, כדי שיסייעו בגיוס הרוב לחוק המרכולים.

    גורמים בליכוד אומרים כי שר הפנים אריה דרעי העביר מסר ללשכת ראש הממשלה כי הוא מסרב לדחות את החוק ודורש להטיל משמעת קואליציונית. וכי אם החוק לא יעבור היום בקריאה ראשונה הוא יתפטר מהממשלה, כזכור דרעי לא מכהן כח"כ ואם יתפטר לא יחזור לכנסת. האיום מגיע לאחר התפטרות השר ליצמן לפני כשבועיים, לאחר שבוצעו עבודות בשבת למרות שהציב אולטימטום.

    מלשכתו של דרעי לא נמסרה תגובה.

    נציין כי חבר הכנסת יהודה גליק, הודיע אף הוא כי לא יצביע בעד חוק המרכולים, לאחר שלטענתו חוק העישון שלו נדחה בוועדת שרים לחקיקה בשל התנגדות ליצמן.

    בקואליציה מנסים לגייס רוב באמצעות היעדרות של שניים מחברי הכנסת של האופוזיציה.

    ח"כ אורן חזן מהליכוד פנה לחברי סיעתו יהודה גליק ושרן השכל, וכתב להם: "יהודה ושרן, אנחנו בליכוד מייצגים הרבה מאד מסורתיים ודתיים. אם צריך – ניתן לשפר את חוק המרכולים אבל לא מפרקים קואליציה על חוק כזה. בכל מקרה, אני לא מרגיש כל כך טוב – אז עשו טובה: סיימו כבר את השיחות עם ביבי ובואו נצביע ונגמור עם זה כי לא בטוח שאחזיק מעמד בלי טיפול עד הבוקר…

    מוקדם יותר היום הביע יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן שוב את התנגדותו לחוק המרכולים, ואמר "אני תומך במסורת ישראל ואני מתנגד בתוקף לכפייה דתית. אני גם מקווה שבעזרת השם חוק המרכולים לא יעבור ואני מקווה שנצליח".

    ליברמן הוסיף: "לא אני ולא חבריי לסיעה, לא נשמח אם יהיו בחירות מוקדמות. אני חושב שמדינת ישראל ממש לא זקוקה לבחירות מוקדמות באווירה הציבורית וגם בעיקר נוכח האתגרים הביטחוניים. לכן מי שמביא חוק כזה להצבעה הוא גם יישא באחריות. אני חוזר ואומר, את החוק הזה מעלים בניגוד להסכם הקואליציוני עם ישראל ביתנו, אנחנו דיברנו על כך, אני הבהרתי את זה לראשי הקואליציה, שבהתאם לסעיף 36 שחתמנו עליו עם הליכוד כל חוק בנושא דת ומדינה מחייב הסכמה של כל הסיעות ולמרות ההתנגדות שלנו מישהו החליט להעלות אותו פה במליאה ולכן הוא גם יישא באחריות אם ממשלת הימין תתפרק. הצעתי לחבריי בסיעות החרדיות להוריד את הנושא מסדר היום, זה הדבר ההגיוני. אבל אם החוק יועלה אנחנו בכל מקרה 4 חברי כנסת נצביע נגד והשרה סופה לנדבר תצא מהמליאה".

    אורי קידר, מנכ"ל תנועת "ישראל חופשית" בעקבות האיום של השר דרעי להתפטר אם יעבור חוק המרכולים: "נטו סחטנות. בזמן ששר האוצר מוריד מכסים על מכונות כביסה, הסיעות החרדיות מנסות לסגור לנו את המדינה, וכחלון מכבס להם את זה כדי להידבר לכיסא. כחלון ונתניהו הם האחראים הבלעדיים לגורלה של השבת הישראלית, ואם יבחרו בדרעי במקום ברוב הישראלים – אנו סומכים על הציבור שידע מי לבחור בקלפי. ונדאג להזכיר לו איפה היו נתניהו וכחלון כשהשבת הישראלית עמדה תחת איומי הסרק של השר דרעי".

    עדכון נכון לשעה 00:00: הושג רוב קואליציוני לחוק המרכולים. ראש הממשלה נתניהו הגיע למזנון הח"כים ובישר לעיתונאים כי הושג רוב וההצבעה תתקיים כרגיל.

    מוקדם יותר אישר ח"כ אילן גילאון ממרצ קיזוז עם השר אזולאי שנעדר מסיבות רפואיות. "אני אשאר לחוק המרכולים ולא אצביע, בנאדם ביקש קיזוז על רקע הומניטרי זה מעבר לפוליטיקה" אמר גילאון.

    גם ח"כ גליק הודיע שיצביע עם הקואליציה על חוק המרכולים, זאת לאחר שסוכם בין שרת המשפטים, השר המקשר בין הממשלה לכנסת שר הבריאות ויו"ר הקואליציה כי הקואליציה תאמץ הצעת חוק שתאסור פרסום ושיווק של מוצרי טבק לחלוטין, מלבד בעיתונות המודפסת.



    0 תגובות