ליברמן ממשיך לתקוף: מתנגד לכפיה דתית

    איתי גדסי No Comments on ליברמן ממשיך לתקוף: מתנגד לכפיה דתית

    שר הביטחון, אביגדור ליברמן, ממשיך לתקוף את חוק המרכולים ואומר: "אני עושה קידוש בערב שישי וביום שבת בבוקר אני נכנס לרכב ונוסע לשחק טניס ואחרי זה אני נכנס למרכול ובדרך כלל קונה גבינות טובות ולחמניות טריות. אני לא רואה בזה שום דבר פסול"

    שר הביטחון, אביגדור ליברמן צילום: דוברות הכנסת
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הביטחון, אביגדור ליברמן, התייחס בישיבת סיעתו, ישראל ביתנו, לחוק המרכולים אותו הוא מרבה לתקוף בעת האחרונה.

    "זה לא סוד" פתח ליברמן את דבריו ואמר "אחד החוקים שעומדים היום על סדר היום זה חוק המרכולים, אני חוזר ואומר, אני תומך בערכים יהודיים, אני תומך במסורת ישראל ואני מתנגד בתוקף לכפייה דתית. אני חושב שאני מייצג את רוב עם ישראל, כמו רובם אני עושה קידוש בערב שישי וביום שבת בבוקר אני נכנס לרכב ונוסע לשחק טניס ואחרי זה אני נכנס למרכול ובדרך כלל קונה גבינות טובות ולחמניות טריות. אני לא רואה בזה שום דבר פסול, לכן התבטאויות של שר הפנים, ידידי אריה דרעי, בנוסח שהעולים מחבר העמים נאבקו על מנת להגיע למדינת ישראל כדי לקנות בשבת נקניק לבן, זו גזענות נטו. אני מצפה ממנו להתנצלות פומבית וחד משמעית בנושא הזה. אני גם מקווה שבעזרת השם חוק המרכולים לא יעבור אז יש לנו יום ארוך ואני מקווה שנצליח".

    כשנשאל שר הביטחון האם חוק המרכולים, לדעתו, יביא למשבר קואליציוני בו הוא ישמח, ענה: "לא אני ולא חבריי לסיעה, לא נשמח אם יהיו בחירות מוקדמות. אני חושב שמדינת ישראל ממש לא זקוקה לבחירות מוקדמות באווירה הציבורית וגם בעיקר נוכח האתגרים הביטחוניים. לכן מי שמביא חוק כזה להצבעה הוא גם יישא באחריות. אני חוזר ואומר, את החוק הזה מעלים בניגוד להסכם הקואליציוני עם ישראל ביתנו, אנחנו דיברנו על כך, אני הבהרתי את זה לראשי הקואליציה, שבהתאם לסעיף 36 שחתמנו עליו עם הליכוד כל חוק בנושא דת ומדינה מחייב הסכמה של כל הסיעות ולמרות ההתנגדות שלנו מישהו החליט להעלות אותו פה במליאה ולכן הוא גם יישא באחריות אם ממשלת הימין תתפרק. הצעתי לחבריי בסיעות החרדיות להוריד את הנושא מסדר היום, זה הדבר ההגיוני. אבל אם החוק יועלה אנחנו בכל מקרה 4 חברי כנסת נצביע נגד והשרה סופה לנדבר תצא מהמליאה".

    בהמשך נשאל ליברמן על קריאתו להחרמת ערביי ואדי עארה וההיענות לקריאתו "אני לא ביקרתי שם. אולי אתה ביקרת שם וראית תורים ארוכים" אמר ליברמן לשואל "אבל אני לא חושב שעם ישראל רוצה לצאת פראייר. הנושא של ואדי ערה בהחלט כדאי להעלות את זה על סדר היום, מי שראה את הפיגוע על הר הבית והלוויה אחרי שהשתתפו בה אלפים, אותם שלושה צעירים מחמולה ג'בארין שרצחו שני שוטרים דרוזים, מי ששמע את הדרשות במסגדים, מי שראה את אותה הפגנה אלימה לפני כשלושה ימים בוואדי ערה, כשאתה מצרף לפני זה את אותו מחבל שביצע את הפיגוע במרכז תל אביב ואח"כ רצח גם את נהג המונית ואתה רואה את המגמה שם, אז אי אפשר להתעלם מן העובדה שיש שם פשוט אנשים שהם לא רוצים להיות חלק ממדינת ישראל".

    "הם מנסים לפגוע בנו מבפנים, לא מדובר בבודדים, לא מדובר בעשבים שוטים וגם כשאתה לוקח את כל הציטוטים ואת כל הנאומים של המנהיגות פה בכנסת, זה דברים שעוברים משום מה בשקט אבל אם אני לוקח ציטוט אחד ואני היום אצטרך להקריא את זה פעם נוספת במליאה כדי להזכיר. נאום שנשא פה בכנסת מעל דוכן הכנסת חאג' יחיא בדיוק לפני שנה, 7.12.16 ואני מצטט כפי שזה מופיע בסטנוגרמה של הכנסת: "אני אומר לכם, יש פסק הלכה אסלאמי, דתי, פתוואה, שאומרת שאסור למכור מטר אחד מהמולדת האסלאמית הפלסטינית הערבית. אתה שואל אותי מה החוק, לפי החוק הזה מוות ומגיע לו, אם אתה שואל אותי אני אומר לך גם מגיע לו, החוק מתיר ואני תומך בחוק הזה. אם זה החוק אני מתיר, אם זה חוק מה הבעיה?". אני רוצה לראות איך היית מגיב אתה אם ח"כ מישראל ביתנו היה אומר שיהודי שמוכר קרקע מהמולדת היהודית לפלסטיני מגיע לו דין מוות. מה היית כותב, הפרשנות שלך, מה היו כותבים האחרים, זה נאמר פה בכנסת מעל דוכן הכנסת ולא מדובר בתושב טייבה, בפרחח צעיר בודד. אז בוא לא נמשיך בכיוון הזה".



    0 תגובות