נתניהו למקרון: פריז בירתה של צרפת, ירושלים בירת ישראל

    איתי גדסי No Comments on נתניהו למקרון: פריז בירתה של צרפת, ירושלים בירת ישראל

    ראש הממשלה, בנימין נתניהו קיים אתמול מסיבת עיתונאים עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון במסגרתה התייחס להתנגדות צרפת להכרזת טראמפ: "ירושלים הייתה תמיד עיר הבירה שלנו ומעולם לא הייתה עיר בירתה של עם אחר. אני חושב שככל שיקדימו הפלסטינים לקבל את המציאות הזאת, כך נוכל להתקדם בדרך לשלום"

    נתניהו ומקרון צילום: אבי אוחיון, לע"מ
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נאם במסיבת עיתונאים משותפת עם נשיא צרפת עמנואל מקרון: "תודה אדוני הנשיא, ידידי עמנואל. אני מודה לך על שגינית כעת את התקפות הטרור נגד ישראל ונגד ישראלים. התקפות אלה לעולם יהיו בלתי נסלחות".

    "אנו שותפים לשאיפה לשלום, לביטחון, לשגשוג ולתרבות. אנו חולקים כל כך הרבה מטרות משותפות וערכים משותפים. ואכן, אני חושב שבמזרח התיכון כולו אין מדינה שעומדת כחלוצה בנושא הערכים שאותם מוקירה צרפת ושמזוהים עם צרפת – זאת הזהות הבסיסית שלכם – ולוחמת למען ערכים אלה, כמדינת ישראל".

    "כפי שאתם יודעים היטב, אנו משתפים פעולה בתחומים רבים כולל ביטחון. שיתוף הפעולה הזה הציל חיים רבים. ישראל סיפקה מודיעין בעל ערך למדינות רבות באירופה ומחוצה לה שמנע התקפות טרור מחרידות, כמו אלה שאתם, לדאבוננו, סבלתם. אנו נלחמים יחד במאבק הזה נגד הברבריות. אתה מוביל מרכזי במאבק זה וגם במאבק במזרח התיכון. מאמציך בלבנון ראויים להוקרה. מאמציך למנוע את התפשטות התוקפנות האיראנית ראויים להוקרה".

    "האם זאת אומרת שעמנואל מקרון ואני מסכימים על הכול? עדיין לא, אך אנו עובדים על זה. זה עניין של זמן".

    "אך אני שמח לראותך שוב בפריז. פריז היא עיר הבירה של צרפת. ירושלים היא עיר הבירה של ישראל. היא בירתה של ישראל כבר 3,000 שנה. היא עיר הבירה של המדינה היהודית 70 שנה. אנו מכבדים את ההיסטוריה שלכם ואת בחירותיכם, ואנו יודעים שכידידים, אתם תכבדו את שלנו. אני חושב שזה גם חיוני לשלום. אני חושב שהכרחי שהשלום ייבנה על בסיס של אמת, על העובדות של העבר ושל ההווה. זאת הדרך היחידה לבנות עתיד מוצלח".

    "קיים מאמץ אינסופי בפורומים של האו"ם, באונסק"ו ואחרים, למנוע את הקשר בן אלפי שנים בין העם היהודי לירושלים. זה אבסורד. אפשר לקרוא על הקשר הזה בספר מצויין שנקרא התנ"ך. אפשר לקרוא עליו אחרי התנ"ך. אפשר לשמוע עליו בהיסטוריה של קהילות יהודיות ברחבי התפוצות: "לשנה הבאה בירושלים". היכן עוד יכולה להיות עיר הבירה של ישראל מלבד ירושלים? היכן נמצאת הכנסת? היכן ממוקם בית המשפט העליון שלנו? מושבה של ממשלתנו, משרד ראש הממשלה, משרד הנשיא? הם לא בבאר שבע, לא באשדוד. אלה ערים נפלאות, אך המוסדות יושבים בירושלים. ירושלים הייתה תמיד עיר הבירה שלנו ומעולם לא הייתה עיר בירתה של עם אחר. אני חושב שככל שיקדימו הפלסטינים לקבל את המציאות הזאת, כך נוכל להתקדם בדרך לשלום".

    "מסיבה זו, אני חושב שהצהרתו של הנשיא טראמפ הייתה היסטורית וחשובה כל כך לשלום. בשאיפה לשלום קיים כעת מאמץ רציני בארה"ב. כל מה שאני יכול לומר זה שיש לתת סיכוי לשלום בכך שנעמיד את הדברים על אמיתותם ההיסטורית, שנפתח ההזדמנות לחידוש המשא ומתן, לחידוש יוזמות".

    "שלום דורש לא רק שנכיר במציאות, אלא גם שנילחם בתוקפנות. הנשיא מקרון ואני מסכימים שעלינו לעצור את שורש התוקפנות במזרח התיכון שהוא איראן. איראן נמצאת בכל מקום. היא נמצאת בעיראק, בסוריה, היא נמצאת כבר בלבנון – שם מנסה הנשיא לשנות את המצב ולוקח יוזמה אמתית, שאותה אנו מעריכים ובה אנו תומכים – איראן נמצאת בעזה, היא בתימן. עלינו לעשות מה שנוכל כדי לבלום את איראן".

    "בנוסף לקריאות להשמדתנו, איראן מנסה לעשות שני דברים חדשים בנוגע לישראל. ראשית, היא מנסה לבסס עצמה צבאית בכוחות יבשתיים, אוויריים, וימיים בסוריה מתוך המטרה המוצהרת להילחם בישראל ולהשמיד אותה. לא נסבול זאת. אנו מגבים את מילותינו במעשים. שנית, איראן מנסה להחדיר ללבנון טילים שישנו את כללי המשחק, טילים מונחים מדוייקים. היא מנסה ליצור ולהגדיל את הארסנל של יותר מ-100,000 טילים ורקטות סטטיסטיים. היא מבקשת להוסיף אלפי טילים מונחים מדוייקים שיכולים להוות סכנה גדולה לישראל, לעריה ולאזרחיה. גם את זאת לא נסבול".

    "אנו מביטים לעבר מנהיגים אחראיים ולמנהיגים חשובים כמוך, הנשיא מקרון, שיעזרו לנו לבלום את התוקפנות הזאת, לסייע לנו לתת סיכוי לשלום. לא רק עם שכנינו הפלסטינים, אלא באזור כולו. באזור כולו חל שינוי גדול, היות שרבים ממדינות ערב מבינות עכשיו שישראל אינה אוייבת אלא בת ברית חיונית במאבק נגד שני המקורות של האיסלאם הקיצוני והטרור שלהם: הסונים בהובלת דאע"ש, והשיעים הקיצונים בהובלת איראן. בזאת טמונה ברכה, היות שזה עשוי לסלול את הדרך אל השלום בינינו לבין שכנינו הפלסטינים ובינינו לעולם הערבי כולו".

    "איני מוותר על אזרחי איראן. אני מדבר אליהם מדי פעם. ואני יודע שגם הם מייחלים לראות שינוי, אך זה יקרה בזמן רחוק יותר בעתיד. היום משימתנו היא למנוע תוקפנות ולתת לשלום את הסיכוי שמגיע לו. בזאת, הנשיא מקרון, עמנואל, אתה שותף חיוני. תודה שוב על האירוח, על ידידותך ועל מאמציך".



    0 תגובות