הצעת החוק הממשלתית "מסורת ישראל" עברה בוועדת שרים

    איתי גדסי No Comments on הצעת החוק הממשלתית "מסורת ישראל" עברה בוועדת שרים

    אושרה הצעתו של שר העבודה והרווחה חיים כץ: בעת מתן היתר לעבודה ביום המנוחה השבועי תישקל רווחת העובד ומסורת ישראל

    וועדה בכנסת | תמונת אילוסטרציה צילום: קובי גדעון, לע"מ
    20:28
    16.04.24
    אליהו גרין No Comments on אחר סירוב מוועד הישיבות וגדולי ישראל: שרים נפגשו עם הרב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת שרים לענייני חקיקה אישרה הצעת חוק ממשלתית שתאפשר לשר העבודה והרווחה להפעיל שיקולים של רווחת העובד, מסורת ישראל, קיומה של חלופה שלא תחייב העסקת עובדים במנוחה השבועית ומידת הפגיעה במרחב הציבורי, בעת מתן היתר להעסקת עובדים בשבת. תיקון החוק צפוי לעלות לאישור הכנסת בקריאה ראשונה ביום שני הקרוב.

    לאיסור העסקת עובדים במנוחה השבועית שתי תכליות: האחת, תכלית סוציאלית והיא לשמור על רווחת העובדים, והשנייה, תכלית דתית ולאומית – קביעת יום השבת כיום המנוחה בהתאם לצביונה של מדינת ישראל כמדינה יהודית.

    יצוין, כי על פי סעיף 12 לחוק, שר העבודה הרווחה והשירותים החברתיים רשאי להתיר העסקת עובדים בשעות המנוחה השבועית אם הוא משוכנע שהפסקת העבודה למנוחה השבועית לכולה או לחלק ממנה, עלולה לפגוע בהגנת המדינה או בביטחון הגוף או הרכוש, או לפגוע פגיעה רבה בכלכלה, בתהליך עבודה או בסיפוק צרכים שהם, לדעתו, חיוניים לציבור או לחלק ממנו.

    שר העבודה והרווחה חיים כץ אמר עם אישור החוק: "מאז קיבלתי לידי את הסמכויות על מתן היתרי עבודה ביום המנוחה השבועי תמיד שמרתי על איזון מתבקש בין הצרכים החיוניים לבין רגשות הציבור והכל תוך התחשבות ברווחת העובד. התיקון מאפשר בחקיקה להוסיף שיקולים של רווחה לעובד, מסורת ישראל ומידת הפגיעה במרחב הציבורי".



    0 תגובות