המפגינים מחו בצהלה; מובילת המחאה הפגינה בורטשילד

    בנצי לייזרוביץ No Comments on המפגינים מחו בצהלה; מובילת המחאה הפגינה בורטשילד

    מאות תושבי דרום תל אביב בהפגנה מול בית נשיאת בית המשפט העליון. שפי פז, מנהיגת המחאה, הפגינה במחאה במקביל בשדרות רוטשילד בתל אביב

    כרזות בהפגנת תושבי דרום ת"א צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כ-200 מתושבי דרום תל אביב, בהובלת "החזית לשחרור דרום תל אביב", בשיתוף עם תנועת "אם תרצו", חברים ותומכים מרחבי הארץ, הפגינו הערב (מוצאי שבת) מול ביתה של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בשכונת צהלה בדרישה לשים סוף לזלזול המתמשך בזכויות האדם והאזרח של התושבים.

    כזכור, ההפגנה במוצאי השבת שעברה הובילה למעצרה של שפי פז. ההפגנה הערב באה לדרוש מבית המשפט להוריד את הידיים מחוק הפיקדון, שיעמוד לדיון בבג"ץ ביום שלישי הקרוב. פעילי המאבק טוענים שמרוב פחד מהבג"ץ שיתערב ויבטל לגמרי את החוק, שר הפנים כבר סירס אותו בעצמו. הם דורשים שהבג"ץ ידיר את עצמו מדיון במדיניות ההגירה של המדינה ויאפשר לממשלה לשמור על גבולותיה וריבונותה.

    תושבי דרום תל אביב ותומכיהם, שנתקלו שוב במחסומים ובכוח גדול של משטרה ויס"מ, פרקו את זעמם על הגדרות, שמסמלות בעיניהם את אובדן החופש והביטחון בשכונות מגוריהם, והמשיכו במחאתם הנמרצת נגד שופטי בג"ץ בקריאות: "בג"ץ נגד העם, העם נגד בג"ץ", "מדינה שלישית, ישראל חופשית", "העם הוא הריבון", "תורידו את הידיים מחוק הפיקדון" ו- "צדק לדרום תל אביב".

    שפי פז, מראשי מטה המאבק של תושבי דרום תל אביב שנעצרה גם בשבוע שעבר והורחקה ל-15 יום משכונת צהלה, בחרה שלא להפר את הצו ולא להגיע השבוע להפגנה. יחד עם זאת פז בחרה להפגין ברוטשילד מול מפגיני השמאל. פז אמרה כי: "אותם גורמים שפוגעים בזכויות האזרח שלי באמצעות עתירות לבג"ץ ופסיקות שמזלזלות ברצון הבוחר, הם גם הגורמים שמנסים להשתיק אותי ואת המחאה של תושבי דרום תל אביב". אמרה.

    "כיוון שנאסר עלי להיכנס לצהלה הלכתי היום לרוטשילד, לראות את היערכות המשטרה, ולא מצאתי גייסות של יס"מ ומחסומים כפולים ומשולשים. מה יש בנשים של דרום תל אביב שמפחיד כל כך את המשטרה, עד שהיא רואה עצמה מחויבת לעצור אותי באלימות ולהוציא לי שוב ושוב צווי הרחקה?"

    בין המשתתפים בהפגנה הערב, היו גם פעילי תנועת 'אם תרצו' שקראו לשנות את מדיניות בית המשפט המפלה את תושבי דרום תל אביב.

    יו"ר תנועת "אם תרצו" מתן פלג שהשתתף בהפגנה אמר כי "נראה שבג"ץ איבד את הרסן ועמו גם את יושרתו המקצועית. פסיקותיו האקטיביסטיות הן פוליטיות ומגמתיות והראשונים להפגע מכך הם תושבי דרום תל אביב. יחד עם זאת יש להדגיש כי המצב הנוכחי בו שופטי בג"ץ פועלים כמושלי על וכמועצת חכמים פוגעת בכל תושבי ישראל ומסכנת באופן מהותי את הדמוקרטיה הישראלית".



    0 תגובות