טראמפ מציג: קודמיי הבטיחו, אני קיימתי • צפו

    שלמה ריזל 3 Comment on טראמפ מציג: קודמיי הבטיחו, אני קיימתי • צפו

    טראמפ מציג: הם הבטיחו אבל אני מקיים | בסרטון ויראלי שפרסם הנשיא נראים נשיאי ארה"ב בשלושים השנים האחרונות מבטיחים את העברת השגרירות האמריקאית בישראל לירושלים אך דווקא הנשיא האחרון שמוצג בסרטון – טראמפ – הוא זה שמקיים את הבטחתו | וגם, מי נעדר מטקס הדלקת נרות חנוכה בבית הלבן?

    צילום: צילומסך: abc news
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, פרסם היום סרטון ובו נראים הנשיאים שקדמו לו לתפקיד בשלושים שנה האחרונות. ביל קלינטון, ג'ורג וו. בוש וברק אובמה כשהם מבטיחים להעביר את השגרירות האמריקנית בישראל מתל אביב לירושלים.

    בסרטון נראה הנשיא לשעבר, ביל קלינטון, בשנת 1992 מבטיח זאת כחלק ממסע הבחירות שלו כמו גם הנשיא לשעבר בשנת 200, ג'ורג' וו. בוש, אומר דברים ברוח דומה. אובמה מוצג פעמיים. פעם אחת בביקורו בשנת תשס"ח בישראל טרם בחירתו ופעם בוועידת אייפאק, גם היא טרום בחירתו לנשיא, שם התבטא בנושא ובחיוב להעברת השגרירות לירושלים.

    ואז מוצג טראמפ בנאומו באחד מכנסי החירות הגדולים שלו שם מתחייב להעברת השגרירות האמריקנית בישראל לירושלים. השקופית שלאחר מכן היא הוידאו בו צפו השבוע עשרות מיליונים בו הוא מודיע על ההכרה הרשמית בירושלים כבירת ישראל ועל כוונתו והוראתו להתחיל בהכנת העברת שגרירות ארה"ב בישראל מתל אביב לירושלים. תחת הכותרת: קודמיי הבטיחו ואני קיימתי.

    אמש (חמישי) קיים טראמפ הדלקת נרות בבית הלבן בהשתתפות בתו וחתנו היהודיים וילדיהם, הרב סלובייצ'יק ובכירים יהודים אמריקניים נוספים. טראמפ שדיבר באירוע אמר בין היתר כי הוא מניח שבחדר הזה "יש הרבה אנשים ששמחים יותר הערב" כשכוונתו להודעתו ההיסטורית השבוע. עוד אמר טראמפ כשהוא עוקץ בדבריו את נשיאי ארה"ב הקודמים "אני קיימתי את הבטחת הבחירות שלי".

    מעניין לציין, כי על פי דיווחים עיתונאיים מהמקום, בהדלקת הנרות בבית הלבן השתתפו יהודים אורטודוכסים בלבד ונוכחות קונסרבטיבית ורפורמית לא נראתה.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      הכל טוב ויפה, ואני הכי בעד בעולם,
      רק לא ברור לי לכבוד מה הנרות? חנוכה פה ולא עדכנו אותי? שבת יצאה להם בחמישי?