חבר הכנסת מ"העבודה" מצר על הכרזת טראמפ

    איתי גדסי 1 Comment on חבר הכנסת מ"העבודה" מצר על הכרזת טראמפ

    התגובות להכרזתו של טראמפ בקרב חברי הכנסת הערבהיים לא צוהלות • ח"כ זוהיר בהלול (המחנה הציוני) התבטא ""ירושלים לעולם לא תהיה הבירה הבלעדית של צד זה או אחר" • ההיערכות הביטחונית נמשכת

    צילום: Hadas Parush/Flash90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ זוהיר בהלול (המחנה הציוני) אמר בתגובה להצהרת נשיא ארה"ב: "ירושלים נועדה להיות בירתן של שתי המדינות, אשר יתקיימו זו לצד זו. אני מצר על החלטתו של נשיא ארה"ב, שזכתה לתמיכת רה"מ נתניהו שמוביל מדיניות בלתי מתפשרת של ימין קיצוני. ההחלטה שמה מוקשים להסדר עתידי ומתכון בטוח להכשלת היחסים הפוטנציאלים הנרקמים בין ישראל למדינות המוסלמיות המתונות. ממשלת ישראל אולי מרגישה הערב כמנצחת, אך לטווח הארוך ההפסד הוא גדול. אנו עלולים להיגרר למעגל דמים טראגי ומיותר".

    "ירושלים לעולם לא תהיה הבירה הבלעדית של צד זה או אחר. היא נועדה להיות בירתן של שתי המדינות, אשר יתקיימו זו לצד זו בארץ הקודש".

    יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, הגיב אף הוא לנאום נשיא ארצות הברית ואמר: "טראמפ שונא האדם, לא מתעניין בגורל הישראלים ובטח לא בגורל הפלסטינים, הנאום שלו הערב היה שילוב של בורות ויהירות כשההשלכות כלל אינן מעניינות אותו. טראמפ השליך היום גפרור על המזרח התיכון ואת המחיר ישלמו שני העמים. ארצות הברית של טראמפ הודיעה היום באופן רשמי שהיא חלק מהכוח הכובש, ולכן אינה יכולה לשמש בשום אופן כנותנת החסות לשיחות בין הישראלים והפלסטינים. העם הפלסטיני יחד עם כוחות השלום בישראל ימשיכו במאבקם האמיץ עד לסיום הכיבוש וכינון שלום אמת".

    התפרעויות

    התפרעויות אתמול

    בכיר הרשות הפלסטינית, סאיב עריקאת, אמר: "דבריו של טראמפ מסוכנים מאוד, מבודדים את ארצו מכל תפקיד בתהליך השלום, והשמידו את האופציה לפתרון של שתי המדינות".

    בגי'אהד האיסלמי הגדירו את הכרזתו של טראמפ כהכרזת מלחמה ובחמאס קראו "לגירוש שגרירים אמריקנים וישראלים ממדינות ערביות ואסלאמיות". ברחבי יהודה ושומרון צפויים היום מוסדות החינוך לשבות.

    בתוך כך, נמשכות היערכויות בטחוניות כל העת ביהודה ושומרון ובכלל. ארה"ב נערכת אף היא וסביב שגרירויותיה במדינות ערביות הוצבו כוחות העילית מריאנס שיגיבו במידה ויותקפו.



    1 תגובות

    מיין תגובות