ביום שני: הצבעה על חוק ההמלצות

    איתי גדסי No Comments on ביום שני: הצבעה על חוק ההמלצות

    יו"ר ועדת הפנים הציג את השינויים בחוק ההמלצות בוועדת הפנים | ביום שני הקרוב חוק ההמלצות יובא להצבעה בקריאה שניה ושלישית

    מסמך • אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר ועדת הפנים דודי אמסלם הציג לוועדה את שני השינויים בחוק ההמלצות: בתיקים שבהם יש פרקליט מלווה, ושבהם לפי הצעת החוק המשטרה לא תוכל להעביר לפרקליטות את עמדתה בכתב לעניין מכלול התשתית הראייתית לביסוס האשמה נגד החשודים, נוסף סייג ולפיו היועמ"ש לממשלה או פרקליט המדינה יוכלו לבקש להעביר בכל זאת את העמדה, אם ראו כי הדבר דרוש לשם החלטה בתיק. כמו כן, החוק לא יחול על חקירות שהחלו לפני תחילתו.

    ח"כ חיים ילין: "החשש שעולה מה קורה אם תיפתח חקירה חדשה של ראש הממשלה? חקירה 4000". היועץ המשפטי לוועדה, עדו בן יצחק: "המבחן הוא הזמן בו נפתחה החקירה. החוק לא חל על חקירות שכבר נפתחו ויחול על חקירות חדשות". ח"כ יעל כהן פארן: "ואם מתנהלת חקירה סמויה?" היועץ המשפטי עדו בן יצחק: "מי שיודע מתי נפתחה החקירה זו המשטרה. זה מתועד מתי היא נפתחה וזה מה שיקבע".

    לילך וגנר, נציגת היועץ המשפטי לממשלה: "עמדת היועץ המשפטי לממשלה הובעה בהרחבה. התיקונים בחוק פחות רלוונטיים".

    יו"ר הוועדה, ח"כ דודי אמסלם סיכם: "עובד שמתחילה חקירה בעניינו, שולחים לבוס שלו בעבודה מידע על כך. זה יהיה אסור. המשטרה תעביר לפרקליטות את כל החומר. רק הפרסום יהיה אסור. מעולם לא הייתה לי בעיה עם העברת חומרים. הבעיה שמפרסמים ועולמו של אדם חרב עליו. תופעת ההדלפות חמורה ואי אפשר עליה. הבוקר פתחתי עיתון וקראתי את כל פרטי החקירה של ביטן. יגידו לך 'זה לא אנחנו'. אבל כרגע רק המשטרה יודעת מה קורה שם. חוץ ממקרה ליאורה ברקוביץ אף פעם לא באו חשבון עם מדליף. יכול להיות שתמר זנדברג מאמינה שמותר להדליף. שתעלה הצעת חוק כזו. בינתיים זה אסור".

    "המשטרה תעביר את הסיכומים שלה אבל זה לא יפורסם. ואם זה יפורסם, יש רק שני מקורות אפשריים – המשטרה או הפרקליטות. העדים עדיין לא יודעים. באים לנקודה קצרה, קטלנית וללא תועלת, ושם ממקדים את חקירת ההדלפה. אתם חושבים שהחוק לא טוב לאזרחים? כל שנה 30,000 איש חשופים לזה. אין בית שאין בו מת. אין כמעט חבר שלא עבר את האירוע, ומדירים אותו, בבית הכנסת, בעבודה. זה לא ראש הממשלה, זה הגננים שהעסקתי בעיריית ירושלים וכל העירייה דיברה עליהם, ואחר כך נסגר התיק, אבל מי יחזיר להם את החיים שלהם?"



    0 תגובות