- רדיו קול חי - -

מיוחד: כשילדים מיוחדים נוגעים במוזיקה

בקונסרבטוריון רון שולמית בו לומדים הילדים מסבירים כי ההצלחה נבעה גם הודות להקמת מחלקה מיוחדת שתמכה ומימנה את הלימודים לילדים ממשפחות ברוכות ילדים
מחקרים רבים שפורסמו בעולם לאורך השנים, הצביעו על הקשר הבלתי נפרד בין מוזיקה להתפתחות הילד – מחקר ידוע שנערך בארה"ב אף הצביע על כך שנגינה הוא אחד הדברים המוכחים, שמעלה את רמת ה-IQ באופן יוצא דופן.

ואכן, תרומת לימודי המוסיקה לילדים בפיתוח יכולת ההקשבה, בסבלנות ללמידה וכן בשינוי התנהגותי, ידועה ועל כך יכול להצביע כל הורה שעבר את החוויה עם ילדיו. אלא שגם אם מאז ומתמיד שילבו מוזיקה בטיפול וסיוע לילדים מיוחדים בעלי עיכוב התפתחותי, הרי שאחר 30 שנות עשייה והובלת תחום הלמידה המקצועית במגזר החרדי, בקונסרבטוריון 'רון שולמית' גאים לספר על מהפך אמיתי ומרגש עליו ניתן להצביע בהצלחה בחודשים האחרונים על כמה ילדים שכאלו. "כמו הורים רבים אחרים שטועים בהבנה של למידת מוזיקה מקצועית, עד שנכנסים לעומק של המשמעות של קונסרבטוריון", פותח הרב בן ציון חסיד, מי שמנהל כבר דור שני את המוסד המפואר, "גם ההורים של הילדים הללו, חשבו תחילה שאנו בס"כ נותנים מענה תרבותי חוויתי של פנאי לילדים – אבל את ההבדל הם ראו כמו כולם כבר בתחילה כשהלימוד של מוזיקה מקצועית היא אכן מפתחת ונוגעת בחושים הכי רגישים של הילד, וגורמת לשינויים מקצה לקצה. אין ספק שההתרגשות כאן גואה וזה סיפוק עצום בעשייה שלנו לראות ילדים שהיו ללא כל תקווה במסגרות לבעלי עיכוב התפתחותי, ועכשיו עלו אל דרך המלך וכישורי העשייה שלהם שונו מקצה לקצה".

אחד ההורים מספר כי בתו סבלה מעבר מבעיות התנהגות חמורה, ומידי יום ביום הם חככו בדעתם כיצד הם יכולים להמשיך לנהל שגרה בבית עם אחים ואחיות, "הקשיים שהיו לנו בדרך, בל ניתנים לתיאור – היו רגעי תקווה והיו גם רגעי אכזבה, אבל האומץ לשלוח אותה דווקא ללמוד מוזיקה מקצועית, הייתה תפנית – תחילה, לא חשבנו שהיא מסוגלת לפחות מכך אפילו, אבל דווקא זה העניק לה את השלווה הטיפולית ואת הדרך לאושר הגדול אותו אנו חווים היום איתה".

בימים אלו קונסרבטוריון רון שולמית בירושלים אשר קיים מעל 100 שנה, ובוגריו לאורך השנים הינם המוסיקאים המפורסמים בישראל ובעולם, מעמיק את פעילותו בקרב החוגים המקצועיים במגזר החרדי ובוחר בנוסף לקורסים הרגילים, גם לתמוך באוכלוסייה בעלת הקשיים ולקיים קורסים מקדמים שכאלו. לאור ההצלחה והביקוש הרב, בקונסרבטוריון הוקמה מחלקה מיוחדת לצורך מימון וסיוע מגופים שונים עבור ילדים בעלי צרכים מיוחדים או ילדים ממשפחות נזקקות. הקונסרבטוריון מאפשר מסגרת לימודים מקיפה לגילאי 3-9 לבנים, ובכל הגילאים לבנות בהפרדה מלאה. הקונסרבטוריון זוכה כיום לניהולו המקצועי של המאסטרו ד"ר אורי ברנר – קומפוזיטור ידוע ובעל שם בכל העולם, אשר פועל לקדם כל תלמיד לפי יכולתו ולהעניק לו את המשמעות שמאחורי תורת המוסיקה, פיתוח שמיעה וכדו' כשלכל זה מתווסף כמובן ליווי חינוכי ייחודי עם דגש לבניית ריכוז, ביטחון עצמי ויכולת למידה אצל כל תלמידה.