הרצוג: הגיעו מים עד גועל נפש

    איתי גדסי No Comments on הרצוג: הגיעו מים עד גועל נפש

    יו"ר האופוזיציה, ח"כ בוז'י הרצוג, דיבר בפתח ישיבת סיעת המחנה הציוני ואמר: "חוק ההמלצות נבלם – זמנית; מי שלא הצליח להשתיק עבר להכפיש"

    ח"כ בוז'י הרצוג צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת
    13:07
    18.04.24
    אתר קול חי No Comments on בהפתעה: כש"ביבי" עלה לשידור והבהיר שיתקוף באיראן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יושב ראש האופוזיציה, ח"כ בוז'י הרצוג, דיבר בפתח ישיבת סיעת המחנה הציוני והתייחס למספר נושאים שעל סדר היום.

    "ראשית אני רוצה להביע תנחומים למשפחתו של סמל רון יצחק קוקיא זכרונו לברכה, שנרצח ביום חמישי על ידי מחבלים מתועבים. אתמול ביקרתי בביתו ומצאתי משפחה חזקה ומרשימה. פורסם בשעה האחרונה שנלכדו שני חשודים. אני מקווה שהפרשה תבוא לסיומה במהרה. אני סמוך ובטוח שגורמי הביטחון יתפסו את המרצחים וימצו עימם את הדין".

    "לעניין קריסת הקואליציה והחקיקה הנלוזה, יש רגע בכל מערכת דמוקרטית שבו הציבור לפתע פתאום בוקע בנאמה גדולה כי הגיעו מים עד גועל נפש. זה מה שקרה בימים האחרונים. הזרם התת קרקעי של הציבור שהכיל בתוכו תסכול עמוק וזעם עצור על השחתת המידות המתמשכת מצד השלטון פרץ בכל מאודו והוא כאשד גדול שוטף את כל צידי הקשת הפוליטית. המחאה והתסכול בקעו מלמטה מכל שדרות העם, כפי שראינו במוצאי שבת ואלו נבעו מתחושה של חוסר הוגנות ומהתנגדות מוסרית קשה לחוק ההמלצות שתפור על מידותיו של איש אחד בלבד והביאו לתוצאת הביניים הזו".

    "אתמול עם בלימתו הזמנית של חוק ההמלצות הוכח כוחם של אזרחי ישראל, כשחוש הצדק המפותח שלהם הניע אותם לפעולה שלא ראינו כמותה מאז המחאה החברתית בקיץ 2011. וכפי שיואל חסון אמר – האופוזיציה הפרלמנטרית נלחמה שבועות רבים בוועדות ובפורומים ותמשיך להילחם בכל כוחה. אנחנו עוקבים לוודא שלא יהיה רפיון בקרב סיעות האופוזיציה השונות – יואל הוביל היום דיון חשוב בנושא זה".

    "אני אומר זמנית כי ברור שנתניהו ואנשיו ינסו לקדם את החוק. נתניהו מסוגל לכל דבר ואנשיו יפעלו בכל דרך אפשרית. כבר ראינו דוגמאות אתמול – מי שלא הצליח להשתיק עובר להכפיש. זה לא יעזור לו או לשליחיו. החקירות יסתיימו, ההמלצות יוגשו, הפרקליטות והיועמ"ש יבחנו ויחליטו ואם ייקבע אז מערכת המשפט תכריע. ככה זה במדינה מתוקנת. הציבור הישראלי מימין ומשמאל, חילונים ודתיים, מאס בפוליטיקה הרקובה והמסואבת של ממשלת נתניהו, והמחאה החברתית היא כרטיס אדום לממשלה שכילתה את זמנה והגיעה שעתה ללכת הביתה. התמונה ברורה – הקואליציה נמצאת בקריסה ונתניהו מאבד עליה את השליטה. היא חייבת ללכת הביתה".



    0 תגובות