גפני מבהיר: משבר השבת יסתיים בהעברת החוקים

    איתי גדסי No Comments on גפני מבהיר: משבר השבת יסתיים בהעברת החוקים

    ח"כ גפני מבהיר: "המשבר יסתיים כשנראה את החוקים מקודמים בפועל. נפעל גם שתהיה אכיפה נכונה של החוקים הללו שתבטיח את שמירת שבת קודש"

    ח"כ משה גפני צילום: איזק הררי, פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עם תום הפגישה אמש בשעות הערב בלשכת ראש הממשלה, סוכם בין הצדדים כי הממשלה מתחייבת להביא להליכי חקיקה מידיים את שני החוקים: החוק שהגיש ח"כ גפני בנושא שעות עבודה ומנוחה, והצעת החוק הממשלתית שהגיש דרעי, בה נקבע כי לשר הפנים תהיה הסמכות לבטל חוקי עזר עירוניים, בהם כאלה המאפשרים פתיחת מרכולים בשבת.

    כזכור, ח"כ גפני הגיש במקביל הצעת חוק פרטית דומה, הקובעת כי החוק יחול רטרואקטיבית ויקנה לשר הפנים את הסמכות לבטל את חוק העזר שקיבלה עיריית תל אביב, ובכך לסגור למעשה את 160 המרכולים הפתוחים כיום בתל אביב בשבת קודש, אך לפי שעה הממשלה מערימה קשיים על חוק זה. בשל כך, אמר אתמול גפני ל'יתד נאמן' כי כשיגיע החוק הממשלתי לדיונים במליאה ובוועדות, חברי הכנסת של דגל התורה ייאבקו כדי להכניס בו את הסעיף הרטרואקטיבי.

    בנוסף, סוכם אתמול כי ראש הממשלה יקדם תיקון בחוק יסוד, לפיו לתפקיד סגן שר ניתן יהיה להעניק סמכויות של ניהול משרד ממשלתי, ובכך יוכל ליצמן להמשיך ולכהן כסגן שר הבריאות בסמכות מלאה, כפי שהיה לפני החלטת בג"ץ שמנע זאת כזכור לאור עתירה שהגיש ח"כ יאיר לפיד.

    בצאתו מלשכת ראש הממשלה, אמר גפני בשיחה ל'יתד נאמן' כי "ניתן לומר שהמשבר תם, אבל מבחינתנו המשבר יסתיים רק כאשר נראה שאכן הליך חקיקת שני החוקים החל בפועל. על סעיף המרכולים הרטרואקטיבי אנו ניאבק ונגיש הסתייגויות בתוך החוק הממשלתי, אבל הנושא החשוב יותר הוא הסעיף שיאפשר ויחייב אכיפה נכונה של החוקים, כדי להבטיח את שמירת השבת בפועל. וגם על כך אנו ניאבק".



    0 תגובות