פגישת נתניהו והחרדים: תם המשבר הקואליציוני – הסטטוס קוו יישמר

    הממשלה בראשות הליכוד היא הממשלה הטובה ביותר למדינת ישראל. הקואליציה חזקה ויציבה. נמשיך לעבוד יחד למען אזרחי ישראל
    איתי גדסי 5 Comment on פגישת נתניהו והחרדים: תם המשבר הקואליציוני – הסטטוס קוו יישמר

    ראשי הסיעות החרדיות נועדו עם ראש הממשלה נתניהו וסיכמו עמו את קידום חוק המרכולים, אך המרכולים בתל אביב יישארו פתוחים • החרדים אישרו את שמירת הסטטוס קוו בנושא הכדורגל, קרי: המשחקים יימשכו בשבת כפי שהיה עד כה • ישונה חוק היסוד וליצמן יוכל לכהן כסגן שר במעמד שר • נתניהו: "הקואליציה חזקה ויציבה"

    הממשלה בראשות הליכוד היא הממשלה הטובה ביותר למדינת ישראל. הקואליציה חזקה ויציבה. נמשיך לעבוד יחד למען אזרחי ישראל
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שהחרימו את ישיבת ראשי סיעות הקואליציה, נועדו יחד ראש הממשלה בנימין נתניהו וראשי הסיעות החרדיות אריה דרעי, משה גפני ויעקב ליצמן, יחד עם השר המקשר בין הממשלה לכנסת יריב לוין, ויו"ר הקואליציה דוד ביטן.

    בפגישה סיכמו הצדדים לסיים את המשבר הקואליציוני סביב נושא חילולי השבת, ולקדם בחקיקה את החוקים שהיו תקועים בתקופה האחרונה, וכן לאפשר לשר המתפטר ליצמן לחזור למשרדו כסגן שר.

    בפגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לראשי המפלגות החרדיות סוכמו הנושאים הבאים: יחוקק חוק שישמר את הסטטוס קוו בכל הארץ ויתן סמכויות לשר הפנים שלא לאשר חוקי עזר לפתיחת חנויות בשבת. אך עם זאת החוק לא יכלול את תל אביב כפי שדרש ח"כ גפני, והמרכולים בתל אביב לא ייסגרו.

    סוכם כי תאומץ הצעת שר התחבורה לאפשר לשר העבודה והרווחה להתחשב בשורה של שיקולים ובהם שיקולי בטיחות, מסורת ישראל, רווחת העובד, מידת הפגיעה במרחב הציבורי וכו׳ כדרישת הסיעות החרדיות, אך עם זאת נכתב כי תנועת הרכבות בימי חול לא תיפגע.

    ראשי הסיעות סיכמו כי יישמר הסטטוס קוו במשחקי הכדורגל, כלומר יינתן היתר ענפי לכדורגל בשבת, כפי הסטטוס קוו שהיה עד כה.

    וסוכם על חזרתו של ליצמן לתפקיד סגן שר. יחוקק חוק המאפשר לסגן שר לקבל סמכויות ניהוליות של משרד ממשלתי. דבר המצריך שינוי חוק יסוד הממשלה על מנת שבג"צ לא יפסול את המינוי שוב.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתום הפגישה: ״הממשלה בראשות הליכוד היא הממשלה הטובה ביותר למדינת ישראל. הקואליציה חזקה ויציבה. נמשיך לעבוד יחד למען אזרחי ישראל״.

    שר הבריאות היוצא ח"כ יעקב ליצמן מבהיר הערב ב"קול חי": לא אסכים לדון בשום חוק בנושא סגן שר, כל עוד לא יאושרו חוקי השבת: המרכולים ושעות עבודה ומנוחה, כפי דרישת ראשי הסיעות החרדיות.

    יו״ר ש״ס, השר אריה דרעי, אמר בסיום הישיבה בלשכת רה״מ: ״הצלחנו להגיע להסכמות בעניין חוק המרכולים ובכל הנושאים האחרים, באמצעותם נשמור על הסטטוס קוו בכל הארץ. השבת חשובה לנו מאד. זו מדינה יהודית ורוב אזרחי ישראל רוצים לחוש שבת ברחובות ובערים. בימים האחרונים קיימנו שיחות וישיבות כדי להבטיח שהסטטוס קוו יישמר בלי כפייה וללא מלחמות יהודים״.



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      והכל כמאמר אורן חזן החרדים מתהפכים מצד לצד יותר מהר מסטיק. בתאבון לכם

      1. החרדים חשים עצמם גרים בשלטון.כולה.גם השמאל והימין וכן המתנחלים הם מיעוטים-רק שהם עומדים על שלהם

    2. 4

      כניעה חרדית למדינת תל אביב!
      אם מחר יפתחו חנויות בנתניה בגלל שבת"א פותחים חנויות זה גם יכנס לסטטוס קוו ולא נוכל לפצות פה. כי מה פתאום בת" א כן ובנתניה או חיפה לא?

      1. האמת-אין השפעה לחרדים על רוחניות החילונים.עדיף שיעקב ליצמן יהיה יו"ר ועדת חוקה-היא משפיעה הרבה יותר ממשרד הבריאות