המשטרה ניסתה להרחיק את המפגינים: הגנה על סמלי שלטון

    בנצי לייזרוביץ No Comments on המשטרה ניסתה להרחיק את המפגינים: הגנה על סמלי שלטון

    כ-100 מפגינים מול בית השופטת חיות בתל אביב: "שימי סוף לגטו האפריקאי שנבנה על חורבות חיינו" | שוטרים ניסו להרחיק את המפגינים בטענה להגנה על סמלי שלטון

    כרזות המפגינים צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כ-100 מפגינים, תושבי דרום תל אביב ותומכיהם, הפגינו הערב (מוצ"ש), בפעם האחד עשר ברציפות, מול ביתה של נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, בדרישה שבג"ץ ידיר את עצמו מכל דיון במדיניות ההגירה של הממשלה ולא יפריע לה להפעיל את חוק ההסתננות ונוהל הרחקת המסתננים למדינה שלישית.

    עוד בטרם ההפגנה, אסרה המשטרה להפגין מול ביתה של חיות ודרשה מהמפגינים להתרחק לפינת הרחוב בטענה שישנם כללים מיוחדים לאבטחת סמלי שלטון. תושבי דרום תל אביב וחבריהם התנגדו לחלוטין להחלטה זו והפגינו מול בית הנשיאה.

    בד בבד המפגינים נשאו שלטים וקראו: "אסתר חיות תחזירי את השפיות", "תורידי את הידיים מחוק הפיקדון" וכן- "אם אין חוקים בדרום העיר- אין חוקים בצהלה."

    שפי פז, מראשי מטה המאבק של תושבי דרום תל אביב, אמרה כי: "באנו להזכיר לאסתר חיות מי הריבון ומי האזרח, ובאנו להגיד לה שוב שגם ליהודים יש זכויות אדם. דווקא אחרי השבוע, שבו אושר נוהל ההרחקה והחל הקמפיין המטורף של ארגוני הזכויות שמשווה את ההרחקה לרואנדה (מדינה מסודרת ומשגשגת) לטרנספורטים לאושוויץ, אנחנו חוזרים להפגין מול ביתה של נשיאת בית המשפט העליון וקוראים לה להוריד את הידיים מחוק הפיקדון ולדחות על הסף כל עתירה שמטרתה לחבל בהליך הגירוש למדינה שלישית".

    פז הדגישה כי: "אנחנו מצפים שבית המשפט העליון לצדק ידיר את עצמו להבא מכל דיון במדיניות ההגירה, שנמצא בתחום ריבונותו המלאה של המחוקק, ושייתן לממשלה למלא את חלקה. על אסתר חיות לשים סוף לגטו האפריקאי שנבנה על חורבות חיינו".

    לגבי רצון המשטרה להרחיק את ההפגנה צמוד לביתה של השופטת חיות הדיגשה פז כי: "מדינת ישראל לא ביקשה מאיתנו רשות להפיל עלינו עשרות אלפי מסתננים ואנחנו לא מבקשים ממנה רשות להפגין מול סמלי שלטון או כל אדם או מוסד אחר. כאשר יפתרו את בעיית המסתננים, נעתר להפסיק צמוד לביתה של "סמל השלטון" הבג"צי".

    בין המשתתפים בהפגנה הערב, היו גם פעילי תנועת 'אם תרצו' שקראו לשנות את מדיניות בית המשפט המפלה את תושבי דרום תל אביב.

    יו"ר תנועת  "אם תרצו" מתן פלג אמר בהפגנה כי: "זוהי ההפגנה האחת עשרה שאנחנו מקיימים נגד הדיקטטורה של בג"ץ. באנו להזכיר לנשיאת בית המשפט העליון, ולכל שופטי העליון, שאזרחי המדינה אינם שקופים וגם להם יש זכויות אדם ואזרח. ממשלת ישראל החלה בתהליך מבורך בו מתקן חולות עתיד להיסגר לאלתר. הגיע הזמן שדיקטטורת בג"ץ תגיע לסיומה. כל אזרחי ישראל הם תושבי דרום תל אביב. הגיע הזמן לבג"ץ ישראלי".



    0 תגובות