"כשפוליטיקאים פוגעים בשבת – הם מתעמרים בעובדים"

    איתי גדסי No Comments on "כשפוליטיקאים פוגעים בשבת – הם מתעמרים בעובדים"

    נכון לשעה זו, טרם הושגה הסכמה בין הסיעות החרדיות לקואליציה על משבר העבודות ברכבת בשבת • שר הבריאות, יעקב ליצמן, חשף בריאיון ל"קול חי": "ביום ראשון הייתי על סף התפטרות" | קואליציה בפירוק?

    נתניהו וראשי הסיעות החרדיות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אתמול נפגשו ראשי הסיעות החרדיות דרעי ליצמן וגפני עם ראש הממשלה נתניהו, יחד עם השר המקשר בין הממשלה לכנסת יריב לוין והשרים ישראל וחיים כץ. בפגישה שעסקה בנושא משבר עבודות הרכבת בשבת, "הוסכם שיתקיים כל מאמץ להשיג פתרון שישמור על השבת ולא יפגע בציבור". אך טרם יצאו הסכמות בנוגע לאיזה עבודות יבוצעו ואיזה לא.

    הסיעות החרדיות דורשות את צמצום עבודות הרכבת לעבודות חיוניות אשר הן בגדר פיקוח נפש בלבד. ונכון לשעה זו במשרד ראש הממשלה לוחצים על השר חיים כץ להעביר לידי ראשי הסיעות החרדיות רשימת עבודות שאינן חיוניות שבוטלו. כדי להראות התקדמות במו"מ. עם זאת השר ליצמן דורש שלא יתקיימו עבודות ברכבת בשבת כלל.

    נציין כי גם כשמדברים על התפטרות השר ליצמן, זה מתפקידו כשר הבריאות, לא מדובר על התפטרות מהכנסת או פרישה מהקואליציה. (לפחות בשלב זה). שכן כידוע ביהדות התורה לא דורשים תפקידי שר, בשל האחריות המיניסטריאלית בנושאים שונים. והשר ליצמן אושר בישיבת מועצת גדולי התורה מיוחדת לנושא, לאחר עתירת יש עתיד נגד אי מינוי שר בריאות.

    שר הבריאות ליצמן חשף הבוקר בריאיון ליוסי אליטוב ואריה ארליך בתכנית "חמישי בשניים": "ביום ראשון הייתי על סף התפטרות. אם יהיה חילול שבת בשבת הקרובה – אתפטר מתפקידי כשר הבריאות" וגורמים בסביבתו אומרים כי אין שינוי בעמדתו, וכי אם יהיה חילול שבת אחד הוא יתפטר לאלתר ביום ראשון מהממשלה.

    השר דרעי מגבה את שר הבריאות ליצמן במאבק, בניגוד לדיווחים לפיהם דרעי וגפני סוברים שאין צורך להתעקש על נושא עבודות הרכבת בשבת. השר דרעי אמר היום כי "כשפוליטיקאים פוגעים בשבת ומתנשאים על הנלחמים עליה, הם מזלזלים ברוב נשות ישראל שמקפידות על הדלקת נרות שבת ואכפת להן מקדושתה. הם גם מתעמרים בעובדים שנאלצים לעבוד בשבת, במקום לנוח עם משפחתם יום אחד בשבוע. בושה".



    0 תגובות