אם אפשר, אל תאחלו לי "בקרוב אצלכם"

    אני 11 Comment on אם אפשר, אל תאחלו לי "בקרוב אצלכם"
    15:47
    16.04.24
    אתר קול חי No Comments on "איך סידרת את זה?": מרן הרב אלבז בקטע אדיר מחידון ההלכה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    זו שוב אני. מכתב הקדם חגים שכתבתי בפעם האחרונה עורר הדים, כך לפחות לפי התגובות שהיו לכתבה. אני שמחה שזה יוצר שיח ומקווה שמהשיח הזה יצמיח תועלת. אמנם אנחנו לא לפני רצף של חגים אבל אנחנו בעונת חתונות.

    ובכן, המילה האהובה על הסבתות ואולי גם על דודות שחצו את גיל ה-50 הוא המשפט "בקרוב אצלכם". כן, כן. תשאלו גם את מי שמחכות עדיין לחתן המיועד או אלו שמחכים לכלתם המיועדת. הם שומעים ושומעות את צמד המילים האלה בכל שמחה כלשהי שתהיה. כמובן שאם בעקבות כך הם מחמיצים פנים או מעדיפים להימנע להגיע לאירוע כזה או אחר הם נתקלים בפרצופים תמהים.

    חברה טובה שלי, שמצפה גם היא עם בעלה לעולל, סיפרה שברוך השם לאחרונה, אחת מבנות המשפחה ילדה בת בשעה טובה ומוצלחת. היא בדיוק היתה עם הסבתא הטריה והמאושרת ועם עוד כמה מבנות המשפחה שלא פספסו את ההזדמנות לעטות עליה בחיבוקים, בשמחה ובחיוך עם הכרזה "בקרוב אצלכם, בקרוב אצלכם, בקרוב אצלכם" וכך משהייה שהיתה אמורה להיות כיפית עם בנות המשפחה היא החלה לספור את השעות להגעה לבית.

    בטור הקודם היו מי שלא הבינו את הבעיה באיחולים "הלבביים" הללו. אנסה להסביר.

    אני, שקיבלתי את הניסיון הזה מאת ד' יתברך ושבטוחה בכך שהקב"ה נתן לי כוחות להתמודד עם הניסיון, מתמודדת ומשתדלת תמיד לשמור על השמחה ועל שגרת יומי הרגילה, גם אם היא עוברת לפעמים דרך מחלקות בהן אני עוברת בדיקות וטיפולים (מבלי שכמובן אף אחד אינו יודע מכך. בעבודה בטוחים שלקחתי חופש \ לא הרגשתי טוב ועוד תירוצים שנשמעים טוב באוזן ולא מעוררים כל 'חשד'), אני מתפללת ומקווה שאני שומרת טוב על האיזון שבין התקווה לבין שגרת היום, אני לא זקוקה לתזכורות שכאלו באמצע שמחות. כן, כן, איחול שווה תזכורת ובמקרה הזה, גם רחמים בלתי נסבלים. לא, תודה.

    לא. לא. לא. אל תבינו לא נכון. אנחנו שמחות בשמחת השמחה בלב שלם. אנחנו באמת באמת שמחות אבל אנו לא זקוקות לצמד המילים בלחן הידוע "בקרוב אצלך". זה מה שהורס את השמחה, אצלנו לפחות, כי זה מזכיר לנו שוב ושוב, את מה שאנחנו אמנם לא מנסות להדחיק אבל מנסות להכניס לאיזון.

    אם כן, בפעם הבאה שאתם פוגשות אותי ושכמותי באירוע, תתייחסו רגיל. תאחלו מזל טוב כמו לכל אחת אחרת. אנחנו אוהבות אתכם, תחזירו לנו אהבה, לא חמלה.

    עוד מאותה הכותבת >>> "אין לי ילדים, עדיין, בבקשה אל תרחמו עלי"



    11 תגובות

    מיין תגובות
    1. 11

      אז מה לאחל ?
      אני מבין שאת לא רוצה שזה יזכיר לך אבל אני חושב שהכוונות של האנשים שמאחלים את האיחולים – טובות – והם רוצים לשמוח בשמחתך.

      1. בוודאי שנאחל, נאחל גם נאחל אף ברכה אף תפילה לא שבה ריקם.

        1. צודק,
          אבל צריך להכניס גם רגישות

    2. 10

      קראתי את הטור הזה והיתרגשתי. העברתי לבעלי וגם הוא היתרגש מאוד. את כול כך צודקת. הוצאת לנו את המילים מהפה. תודה רבה!!!

    3. 9

      שמעתי את זה כבר בעבר. הפסקתי לומר "בקרוב אצלך" לאנשים. אבל כשמדובר בחברה טובה שלי, שמגיעה (שוב! ושוב!) לשמחה שלי והיא בידיים ריקות, אני פשוט לא יכולה להתאפק. אני מחבקת אותה ואומרת לה באוזן איזו מילה. לא, אני לא יכולה לעבור הלאה, ואני רוצה שהיא תדע, שגם בחיים המלאים והמדהימים שלי אין יום שאני לא חושבת וכואבת את החסר שלה.
      אז אני לא אומרת את המילים השבלוניות "בקרוב אצלך" אלא אומרת משהו בניסוח אחר (משהו כמו 'מחכה כבר לשמוח איתך'). וגם את זה פעם ב- וממש לא בכל פעם שאני רוצה לומר.
      אני חושבת שכאשר זה בא ממישהי קרובה, ומתוך הלב, זה קצת אחרת.
      אבל אני לא נמצאת במקום שלך, אז אולי באמת אני צריכה להרכין ראש, "רק" להתפלל עליכם, המצפים לישועה, ובשום אופן לא לומר מילה. את חברתי אני לא יכולה לשאול כי היא טיפוס קצת קשוח, כזאת שמעמידה פנים אדישות ואי אפשר לדבר איתה על זה.
      אני רק מבקשת מכם, האנשים הגיבורים שמחכים באומץ לישועה שלכם – אם אנחנו בכל זאת אומרים את זה, וזה קצת צובט, תבינו שזה רק כי הלב שלנו מלא על גדותיו ברצון שיהיה לכם טוב. אז תשתדלו לזרום איתנו ולקבל באהבה את הברכות, כי לברכות יש כוח.
      אני לא אומרת שאני אמשיך לברך אם זה מציק. ביום יום אני לגמרי זורמת איתה ופשוט מדברת הכי נורמלי שאפשר, אבל מי שבכל זאת 'עושה את הטעות' כי הוא לא קרא את המאמר, תקבלו את ברכתו באהבה.
      ובערת השם כל המחכים יזכו לבשורות טובות בקרוב!! עם כל המייחלים לישועות שונות!!!

    4. 7

      ככ נכון!!
      אולי במקום לאחל ברוב אצלכם פשוט תתפללו עלינו? באמת, מכל הלב, אולי משהו לזכותנו אפילו בלי לספר לנו…!!
      ואיחול? מספיק לנו מאוד המזל טוב! כאילו היינו רגילים עכשיו…
      אחת שממתינה…

    5. 6

      כל אדם שיש לו צרה כלשהי לא נהנה מהמרחמים עליו, כאילו הם נמצאים במקום מעליו והוא המסכן הסובל.
      את יכולה לשמוע אותם לוחשים אחרי שהלכו ממך, תודה לך ה' שאצלי הכל בסדר.

      זה לא השתתפות אמיתית, השתתפות אמיתית זה להרגיש את השני באמת,
      להרגיש את הצער והכאב כאילו זוהי הצרה שלך,

      אז התגובה הנכונה תגיע מעצמה.

      מכל האחים והאחיות הגיסים והגיסות שלי ב"ה היה מעניין ומאכזב, מעצים ומעודד [הכי פחות]
      לראות את סוגי התגובות. [להתעלם מהמצב גם לא היה נעים-אבל זה במקרה שלי]

      חוט דק של טאקט…

      אמא לתינוקת שנולדה עם מום עובר