יו"ר הכנסת: "מזמין לכנסת יושבי ראש פרלמנטים ערביים"

    איתי גדסי No Comments on יו"ר הכנסת: "מזמין לכנסת יושבי ראש פרלמנטים ערביים"

    אדלשטיין לעמיתיו: "מי מכם שיכיר בזכות קיומה של מדינת ישראל ויבקש לנאום בכנסת, ימצא את דלתות המשכן פתוחות"

    יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין צילום: דוברות הכנסת
    16:59
    25.04.24
    אבי יעקב No Comments on רבנים, שרים ואישי ציבור בברכת כהנים בכותל המערבי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, נאם בישיבה המיוחדת לציון 40 שנים לביקור סאדאת בכנסת ואמר: "אני קורא כאן היום למנהיגי שכנותינו: לכו בעקבות אנואר סאדאת ומנחם בגין. עמיתי, יושבי ראש הפרלמנטים בארצות ערב – אתם מוזמנים! ידינו עדיין מושטת לשלום – לכל שכנותינו. אני אומר כאן היום כיושב-ראש הכנסת, באופן הברור ביותר: מי מכם שיהיה מוכן לצעוד צעד אמיץ, שיכיר בזכות קיומה של מדינת ישראל ויבקש לנאום בכנסת, ימצא את דלתות המשכן פתוחות. פתוחות לא רק לריצה בהולה אל הסכם שלום, אלא גם לכל התחלה של תהליך. פתוחות לבניית אמון. פתוחות לדיון משותף על האינטרסים הממשיים של אזרחי כל המדינות".

    אדלשטיין הוסיף כי "בהחלט יכול להיות שלא נצליח להגיע בסופו של דבר להסכם. אבל אל תחששו; מביקור כזה אף אחד לא יפסיד. לכל הפחות תיהנו מהקפה המשובח כאן בכנסת".

    אדלשטיין גם ברך את הסכם השלום שהביא לנרמול היחסים עם מצרים וביקש להרחיב את תחומי הפיוס מהמנהיגים אל העם. "אין סיבה שבתי המלון בישראל לא יתמלאו בתיירים מקהיר ואלכסנדריה – וכמובן, גם להיפך אין סיבה שלא נעמיק את שיתופי הפעולה בינינו בתחומי הכלכלה, החקלאות, התרבות והחדשנות. אין סיבה שלא נמשיך את החזון שהתחיל כאן, בכנסת ישראל, לפני ארבעים שנה: מה שהיה – לא צריך להיות מה שיהיה!".



    0 תגובות