דרמה בגרמניה: האם מרקל תודיע על כישלון בהרכבת קואליציה?

    שלמה ריזל No Comments on דרמה בגרמניה: האם מרקל תודיע על כישלון בהרכבת קואליציה?

    האם לראשונה מאז מלחמת העולם השניה, גרמניה תלך לבחירות חוזרות? | קנצלרית גרמניה הנבחרת צפויה להודיע הערב לנשיא גרמניה: "כשלתי בהקמת קואליציה"

    צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אם לא יתרחש שום שינוי משמעותי בדמות מפלגה שתחתום על הסכם קואליציוני עם קנצלרים גרמניה הנבחרת, אנגלה מרקל, הערב צפויה מרקל להודיע על כישלון בהרכבת קואליציה, ככל הנראה מה שיוביל לבחירות חוזרות.

    כזכור, לפני כחודשיים בבחירות סוערות בגרמניה, נבחרה מרקל לאחר שהתמודדה מול נציג המפלגה הסוציאל דמוקרטית, שולץ. המפלגה הסוציאל דמוקרטית היא זו שהרכיבה את ממשלותיה האחרונות והיוותה מספר מושבים משמעותיים בממשלתה. לאחר הבחירות הסוערות הללו, בה שולץ הפסיד למרקל, סירב שולץ להקמת ממשלה משותפת.

    האופציה היחידה של מרקל אם כן היתה מפלגת הדמוקרטים החופשיים, אתה ניסתה עד הלילה האחרון מרקל להקים מפלגה אך ללא הצלחה.

    בקהילה היהודית בגרמניה עוקבים אף הם בדאגה אחר המהלכים הפוליטיים במדינה. ב'איגוד רבני גרמניה' אומרים ל"קול חי" כי הם עוקבים בדאגה אחר הדיווחים שלפיהם הקנצלרית אנגלה מרקל אינה מצליחה להרכיב קואליציה. "ככל הנראה המשמעות היא בחירות חוזרות והחשש הוא שמפלגת הימין הקיצונית – שנכנסה לראשונה לפרלמנט בבחירות בחודש ספטמבר – תקבל מושבים נוספים וכוחה יתחזק".

    עוד אומרים באיגוד הרבנים "אנו תקווה שהעם הגרמני למד מלקחי העבר לפני 70 שנה ומלקחי העבר הקרוב, לפני כחודשיים, ולא ייתן שוב את קולו ל'אלטרנטיבה לגרמניה', אשר בכיריה חרטו על דגלם שנאת זרים. זה הזמן לתת לגרמניה תקווה ואחווה ולא פילוג וייאוש. הקהילה היהודית בגרמניה מתפללת, כתמיד, עבור שגשוגה של המדינה ולהצלחת ממשלתה".

    מפלגת אלטרנטיבה לגרמניה, אותה מזכירים באיגוד הרבנים היא מפלגת ימין קיצונית גרמנית שלראשונה, נכנסה לפרלמנט בבחירות האחרונות לפרלמנט.



    0 תגובות