שר הביטחון על סוריה: חל שינוי מהותי באיזור

    קובי פינקלר No Comments on שר הביטחון על סוריה: חל שינוי מהותי באיזור

    שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אומר: "השינוי המהותי הדרמטי באזור דרוש למערכת הביטחון תקציב נוסף" | וגם, כמה אחוזים מתקציבה, מקציבה איראן לביטחון?

    ליברמן בסיור צבאי צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשעה שנציגי רוסיה, אירן וטורקיה דנים בבהילות בנושא עתידה של סוריה, דורש שר הביטחון לפתוח את תר"ש גדעון (תכנית רב שנתית) ולהוסיף לו עוד 4.8 מיליארד ש"ח לשלוש השנים הבאות "בהסכם התוכנית היתה שורה אחת שאם יחול שינוי מהותי, יפתח ההסכם. חל באזור שינוי מהותי דרמטי ולמערכת הביטחון הביטחון דרושים עוד תקציבים" אומר השר בתידרוך לכתבים צבאיים.

    שר הביטחון מסביר: "לפני שנתיים כשהחלה התוכנית לא היתה נוכחות מסיבית רוסית על אדמת סוריה, לאזור נכנס נשק מדויק ואיכותי יותר שגם עלותו גבוהה יותר ולא היה פיתוח מואץ של טילים בליסטיים איראניים. לכל אלו אנחנו צריכים לתת מענה בטווח הזמן של תר"ש גדעון" אומר ליברמן.

    כדי להבין עד כמה ההשתנות באזור גדולה מביאים במערכת הביטחון דוגמה לסך מרכיבי תקציב הביטחון שהיוו בשנת 73 49% מכלל התקציב עד למציאות של 2018 שבו תקציב הביטחון עומד על 12% בלבד. גורם צבאי אומר שאם באיראן משקיעים 22% מתקציבם לביטחון אנחנו לא יכולים להיות רחוקים מהם כדי לשמר את עליונותנו.

    הגורם הצבאי מסביר שמחיר יחידת הביטחון הבסיסית גדלה מאד בזמן האחרון וכלי טיס שעלה לפני מספר שנים במחיר איקס מחירו המריא בכ 250% כשהתחמושת עלתה ב 329%.

    שר הביטחון אומר שעצם העובדה שלשליש מתושבי הצפון אין מיגון יעיל היא מטרידה "כדי להביא למצב אופטימלי אנחנו צריכים תקציב שיהיה 7% מהתקציב ולא ארבעה אחוזים שהוא היום. בפועל זה אומר גידול של 13 מיליארד שח בכל שנה בתקציב החדש אחרי 2019".

    שר הביטחון מתייחס גם לנעשה ברצועת עזה ואומר כי מה שישפיע על הנעשה ברצועה הוא הסכם הפיוס "אנחנו עוקבים אחרי יישום ההסכם וקיומו או אי קיומו יקבע את מה שיהיה ברצועה.

    באשר לנעשה בסוריה אומר השר כי למרות ש90% משטחה העירוני של סוריה שב לידי שליטת אסד ולמרות שדאעש הובס על הקרקע,המצב שם לא השתנה ודאעש פושט ולובש צורה אחרת וכך אנו מסתכלים על כך.

    ולמי שהיה מודאג מפריסת מערכת כיפות ברזל השר מרגיע "הכל הוא לחץ של התקשורת. המערכות הללו נפרסות בכל פעם במקום אחר ולא צריך ליצור פניאקה מכך. המצב בכללותו הוא שברירי ואנו עושים הכל כדי לא להתדרדר למלחמה" אומר שר הביטחון.



    0 תגובות