התגובות להחלטת הנשיא: "אזריה לא צריך לשבת בכלא"

    איתי גדסי 6 Comment on התגובות להחלטת הנשיא: "אזריה לא צריך לשבת בכלא"

    תגובות רבות במערכת הפוליטית בעקבות החלטת נשיא המדינה שלא לחון את אלאור אזריה • ליברמן: "לנשיא ריבלין הייתה הזדמנות לשים קץ לפרשה זו אשר טלטלה את החברה הישראלית" • ביטן: "החלטה צפויה מראש"

    אזריה צילום: פלאש 90
    6:22
    16.04.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף מ"ח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התגובות במערכת הפוליטית להחלטת נשיא המדינה, רובי ריבלין, שלא לחון את אלאור אזריה.

    שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר: "אני מוקיר ומעריך את נשיא המדינה, אך מביע צער על החלטתו לדחות את בקשת החנינה של החייל אלאור אזריה. לנשיא ריבלין הייתה הזדמנות לשים קץ לפרשה זו אשר טלטלה את החברה הישראלית. מעבר למחיר האישי ששילמו החייל ומשפחתו, סברתי ועודני סבור כי במקרה ייחודי זה היה מקום לשקול גם את האינטרס הציבורי, את הצורך באיחוי הקרעים בחברה ואת השפעת האירוע והמשפט על חיילי צה"ל ועל הנוער העומד בפני גיוס. גם בשעה זו, אל לנו לשכוח שמדובר בחייל מצטיין ובמחבל שבא להרוג".

    .ליברמן

    שרת התרבות והספורט, מירי רגב, התייחסה אף היא להחלטה ואמרה: "לנשיא המדינה היתה הזדמנות לממש את התכלית הראויה ביותר של מוסד החנינה. מצער מאוד שהנשיא ריבלין נכנע ללחצים פסולים ובחר גם הוא להפקיר את אלאור. מוסד החנינה נועד בדיוק למקרים כאלה – להשלים את הפער בין הדין הרשמי לבין תחושת הצדק ורחשי הלב של הציבור הרחב".

     "לנשיא היתה הזדמנות להעביר מסר לחיילים שגם אם הם טועים, הם ישפטו במישור המשמעתי אבל הם לא יופקרו. אלאור לא צריך לשבת אפילו יום נוסף אחד בכלא. אמרתי בתחילת הדרך ואומר שוב: כל הסאגה הזו אמורה היתה להתנהל בהליך משמעתי בצבא ולא במישור הפלילי. חבל מאוד שהנשיא לא סיים את הסאגה הזו היום".

    איוב קרא

    שר התקשורת, איוב קרא, אמר: "מצר מאוד על החלטת הנשיא שלא לתת חנינה ללוחם אלאור אזריה. משפחת אזריה סבלה מספיק ושילמה בבריאותה די והותר. זוהי שעת הרחמים – הגיע הזמן לסיים את הפרשה ולהחזיר את אלאור לחיק משפחתו האוהבת, ויפה שעה אחת קודם".

    יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, אמר: "החלטת הנשיא היתה צפויה מראש. זו היתה הזדמנות לנשיא להתחבר לרצון העם להעלות את מורל החיילים והנוער שעתיד להתגייס. העובדה שהרמטכ"ל הפחית 4 חודשים אינה שיקול, היות שאלאור עזריה לא צריך לשבת בכלא ולו יום אחד".

    ביטן

    סגנית יו"ר הכנסת, ח"כ נאוה בוקר, אמרה על החלטת הנשיא: "החלטה מאכזבת. הנשיא התעלם ממשפט הראווה הנורא שנעשה לחייל, הוא התעלם מתקופת המעצר הממושכת שבאופן תמוה לא נכללה במניין ימי המאסר, ויותר מכל הוא התעלם מהעובדה שאלאור פעל במסגרת תפקידו בצבא ההגנה לישראל. גם אם טעה – אל לנו להפקיר את חיילינו בשדה הקרב. זה בדיוק מה שעשה היום נשיא מדינת ישראל. ‏חבל שלא הפנים שאלאור ומשפחתו כבר שילמו מחיר כבד ושהמסר עבר".



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      ממש התעללות עקב מקרה זה יפסיקו החילים להלחם כמו שצריך

    2. 4

      נשיא זה מוכר ממקרים אחרים כעלוב נפש .אך מעניין אם מקרה כזה בדיוק היה קורא אצל בן משפחתו איך היה מתייחס אז לענין.

    3. 3

      רפואה שלימה משמאלניות מובהקת לנשיא של השמאל ההזוי

    4. 1

      זה לא שהוא לא צריך, אסור לו לשבת בכלא