השר חיים כץ: "לא נעשו עבודות על ידי עובדים שיום מנוחתם הוא שבת"

    איתי גדסי 1 Comment on השר חיים כץ: "לא נעשו עבודות על ידי עובדים שיום מנוחתם הוא שבת"

    לאחר האיום של שר הבריאות ליצמן לפרוש מתפקידו ביום ראשון אם העבודות בשבת יימשכו, הודיע הערב שר הרווחה חיים כץ כי בהתאם לסיכומים "לא נעשו עבודות על ידי עובדים שיום מנוחתם הוא שבת" • מסתמן כי ליצמן לא יתפטר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביום שישי הודיע שר הבריאות יעקב ליצמן לראש הממשלה בנימין נתניהו, כי אם יתבצע חילול שבת בעבודות תשתית לרכבת בשבת הקרובה, הוא יתפטר ביום ראשון מתפקידו בממשלה.

    השר ליצמן הסביר: "המשך הפיכת יום השבת ליום השיפוצים הלאומי של רכבת ישראל, מנוגד לסטטוס קוו, ומהווה פגיעה חמורה במסורת ישראל ובערך קדושת השבת".

    במשרד הרווחה וברכבת ישראל פעלו ביום שישי למצוא עובדים גויים שימלאו את מקומם של העובדים היהודים שהיו צפויים לעבוד בשבת.

    עם צאת השבת הודיע שר הרווחה חיים כץ כי "בנוגע לעבודות הרכבת בשבת בדימונה: לא נעשו עבודות על ידי עובדים שיום מנוחתם הוא שבת".

    מקורביו של השר ליצמן אמרו הערב ל"קול חי" כי שר הבריאות יקבל את הנתונים ממשרדו של שר הרווחה חיים כץ ויבדוק האם אכן לא עבדו יהודים בשבת בהתאם לסיכומים. ולאחר מכן יתייעץ עם רבותיו בנוגע להתפטרותו.

    נכון לעכשיו ההערכה היא כי ליצמן לא יתפטר, שכן העובדים היהודים ברכבת הוחלפו בעובדים גויים.

    חבר ועדת עבודה ורווחה חבר הכנסת מוטי יוגב: "אני מחזק את ידיו של שר הבריאות חה״כ יעקב ליצמן במאבקו על שמירת השבת. ״יום מנוחה וקדושה לעמך נתת״, יום מנוחה ולא יום תחזוקה לרכבת ישראל. מתפלא על השרים כץ שבכהונתם מגיעים שיאים בחילול השבת, אני גם מצפה ודורש שהועדה למתן היתרי עבודה בשבת יכהן גם רב שידע להגדיר מה חיוני, מה מותר ומה אסור, כי מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית.

    אני מצפה מראש הממשלה שיקפיא את העבודות ויושיב בשבוע הקרוב את ועדת ההיתרים לדיון עומק שידע לשמר את השבת כיום מנוחה, ולא כיום עבודה.

    מקואליציית "שבת שווין" נמסר כי היום הוכח כי יש רק דרך אחת שגרמה לממשלה להתייחס לשבת באופן הראוי לה והיא – איום פוליטי. רועי לחמנוביץ מנכ"ל קואליציית שבת שוויון: "אלפי עובדים ומאות בעלי עסקים קטנים ובינוניים מתקנאים היום בעובדי רכבת ישראל. אני מברך על הפעלת מלא העוצמה של השר ליצמן כדי לוודא שיקול דעת במתן האישורים לעבודת הרכבת , אך רגע לפני שבת אני קורא לשרים וחברי הכנסת הדתיים והחרדיים להביט בעיני אותם אלפי עובדים ולענות להם על שאלה אחת: מתי תופעל עוצמה כזאת כנגד עשרות קניונים ומתחמי מסחר הפועלים בניגוד לחוק?"



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אני ש"סניק ואני מעריך אותו לא פחות מדרעי