ארדן: יש מתיחות בין מוסדות הדמוקרטיה

    איתי גדסי No Comments on ארדן: יש מתיחות בין מוסדות הדמוקרטיה

    השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, נאם בכנס האבטחה של ישראל והתייחס לחוקי המשטרה והמפכ"ל: "ישנן סוגיות המשוועות למחוקק שיפעל ויתקן את הדרוש תיקון" אמר אך הוסיף: "לא אאפשר קידום חקיקה שעלולה לפגוע בעבודת המשטרה"

    גלעד ארדן צילום: POOL
    9:00
    24.04.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף נ"ו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, נאם בכנס האבטחה של ישראל ביד בנימין. במהלך הכנס התייחס השר לחוקים הנוגעים לעבודה השוטפת של המשטרה שעלו בעת האחרונה.

    "אנו נמצאים בעיצומם של ימים רגישים ומתוחים. לצד המתיחות מצפון ומדרום, אנו חווים גם מתיחות בין מוסדות הדמוקרטיה. זה הזמן בו כולנו צריכים לעצור. לקחת צעד אחורנית ולהתעשת. בדמוקרטיה הישראלית יש חשיבות רבה להיות משטרת ישראל גוף עצמאי, נטול פניות ונעדר תלות. באותה מידה קיימת בדמוקרטיה הישראלית מחויבות לרשות מחוקקת המפקחת על הרשות המבצעת ובין היתר,  מפקחת גם על משטרת ישראל".

    "אין לפסול באופן קטגורי כל חקיקה הנוגעת למשטרה. גם אני סבור שישנן סוגיות המשוועות  למחוקק שיפעל ויתקן את הדרוש תיקון. עלינו לזכור כי בסופו של דבר גם כאן וגם כאן נמצאים אנשים מצוינים שרוצים אך ורק בטובת המדינה. אולם כדי לא להיגרר לעימותים מיותרים, חסרי תקדים, בעיתוי הרגיש בו אנחנו נמצאים,  יש חשיבות מכרעת שהסוגיות העולות על הפרק והשיח לגביהן יהיה שיח ענייני ומקצועי ששומר על כבוד הדדי ועל מעמדן של מוסדות המדינה והדמוקרטיה".

    "לא אאפשר קידום חקיקה שעלולה לפגוע בעבודת המשטרה. אך על המשטרה להתמקד במשימות המוטלות עליה מכח החוק ומכח תפקידה ולא להיסחף אחר עצות של גורמים חיצוניים לה שעלולות גם הן לפגוע באמון הציבור  במערכת אכיפת החוק. מוטב לכולנו שלא להיגרר לעימות התקשורתי ולפעול להרגעת הרוחות. עלינו לזכור זאת גם בימים בהם השיח הציבורי הולך ומחריף, הולך ומקצין".



    0 תגובות