בג"ץ: צו ביניים נגד המאחז הפלשתיני ליד גשר הרכבת בירושלים

    אבי יעקב No Comments on בג"ץ: צו ביניים נגד המאחז הפלשתיני ליד גשר הרכבת בירושלים

    בעקבות המשך העבודות הבלתי חוקיות במאחז הפלשתיני הסמוך לבית אכסא – במרחק קצר מגשר הרכבת בירושלים – בג"ץ הוציא צו ביניים כנגד המשך העבודות

    צילום: תנועת רגבים
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בג"ץ הוציא צו ביניים האוסר על המשך העבודות במאחז הפלשתיני הסמוך לכפר בית אכסא שבין מבשרת ציון לשכונת רמות בירושלים. השופט נועם סולברג קבע, כי הרכב של שלושה שופטים ידון בבקשתה של העותרת, תנועת רגבים, להטיל עונש של קנס כספי כנגד מבצע העבודות, שהתעלם מצו הארעי שאסר את המשך הבניה במקום.

    הכפר ממוקם במערב ירושלים – מול הר המנוחות ובסמוך למבשרת ציון ושכונת רמות, אולם מבחינה סטטוטורית הוא מוגדר בתחום אזור יהודה ושומרון – ולכן סמכויות האכיפה במקום הינם באחריות משרד הביטחון והמנהל האזרחי.

    כזכור, בחודש מרץ האחרון עתרה תנועת רגבים לבג"ץ, בדרישה לעצור לאלתר את עבודות הבניה והפיתוח של המאחז הפלשתיני שהחל להבנות בסמוך לפתחה של מנהרת הרכבת החדשה ולגשר הרכבת שמעל עמק הארזים. במהלך העבודות אף התברר, כי תושבי בית אכסא אף פרצו דרך שמגיעה למרחק של כשמונים מטרים בלבד מפתח המנהרה.

    "כמסתבר מדו"ח פקח הסיור, עבודות הפיתוח בפאתי הכפר בית איכסא ממשיכות, באמצעות הרמת קירות טרסות ומסלעים, מילוי השטח באדמה ושתילת עצים", כתב השופט סולברג בהחלטתו, והוציא צו ביניים כנגד מוחמד בודוואן, האחראי לעבודות הבניה במקום. צו הביניים דורש מבודוואן "להימנע מביצוע עבודות בניה והכשרת שטח בפאתי בית איכסא, עד למתן החלטה אחרת".

    בנוסף קבע השופט סולברג, כי הרכב של שלושה שופטים ידון בהקדם בבקשה של תנועת רגבים להטיל קנס כספי על בודוואן, בהתאם לסעיף 6 לפקודת בזיון בית המשפט, לאחר שזה המשיך בביצוע העבודות, חרף החלטה קודמת של בית המשפט שאסרה את המשך הבניה במקום.

    "במשך חודשים ארוכים מוקמת באין מפריע שכונה בלתי חוקית, סמוך מאוד לקו הרכבת הכי חשוב של מדינת ישראל", אומר עו"ד אבי סגל מתנועת רגבים, "גם בית המשפט הבין כי מדובר בעבריין המזלזל באופן שיטתי בהחלטות בג"ץ, ואסר את המשך העבודות. אנו מצפים שבג"ץ יורה לרשויות האכיפה לבצע את מלאכתן באופן נחוש וסופי, באופן שיהווה דוגמה מרתיעה לעבריינים נוספים".



    0 תגובות