חוק ההקלטות יוצא לדרך; עו"ד בן גביר: "סכנה לדמוקרטיה"

    איתי גדסי 1 Comment on חוק ההקלטות יוצא לדרך; עו"ד בן גביר: "סכנה לדמוקרטיה"

    חוק ההקלטות עליו הצהיר יו"ר הקואליציה, דוד ביטן, יוצא לדרך ובימין תוקפים; עו"ד איתמר בן גביר: חלק גדול מתיקים אזרחיים, הראיות של האזרח הם הקלטות

    עו"ד איתמר בן גביר צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חוק ההקלטות שככל הנראה יעסיק את הקואליציה בתקופה הקרובה, מבקש לאסור להקליט שיחה באם הצד השני אינו יודע על קיומה.

    אחד מתוקפי החוק הוא עו"ד איתמר בן גביר שאומר "מדובר בהצעת חוק אומללה שאם חס ושלום תעבור עשויה לפגוע קשה מאוד ביכולתו של האזרח הקטן להתמודד מול הכוח של המשטרה ורשויות אחרות" לדברי בן גביר "בחלק גדול מהתיקים הראיות של האזרחים הם הקלטות. אם זה שוטרים שמתעללים מכים ומרביצים, אם זה הקלטות מול חברות הסלולאר או חברות הביטוח ואם זה הקלטות מול כל רשות אחרת שמנצלת כוחה נגד האזרחים. הצעת החוק של ביטן תביא לכך שלאזרח לא תהיה יכולת להביא ראיות ובית המשפט באופן טבעי מאמין יותר לשוטרים".

    בן גביר מספר על לא מעט תיקים שהסתיימו בזיכוי או פיצוי נגד המשטרה וכל אלה בזכות הקלטות ששלף במהלך הדיונים: "מעכשיו, יהיה אסור לשלוף את ההקלטות הללו, ולמשטרה ולפרקליטות כמו גם לחברות הביטוח, האשראי והסלולאר יהיה יתרון אדיר".

    לסיום אומר בן גביר "בהצעת החוק של ביטן הוא אמנם מכוון לכלי התקשורת, אך בסופו של יום מי שיפגע אלו הם האזרחים. אני גם בעד שתקשורת תוכל להקליט ולהביא ראיות, אמנם לא מעט מעיתונאים הם אנשי שמאל אך אין לי ספק שאם תשאלו את קלמן, ליבסקינד, אראל סגל ואחרים, גם הם יצאו נגד הצעת החוק הבעייתית הזאת, אולם מעבר לכך, הרי בסופו של יום כפי שכולנו יודעים המשטרה חסינה, את התקשורת יחריגו מהחוק, ומי שיפסיד אלו הם האזרחים, הצעת החוק של ביטן היא סכנה לדמוקרטיה, ואני מצר על כך שיושב ראש הקואליציה אמנם מחפש ובצדק להחזיר למשטרה ולתקשורת אבל בסוף מי שיפסיד אלו הם האזרחים".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כצפוי מאפיאת נתניהו תומכת בעשירים שיקחו מהעניים