אפילוגיק מציגה: סתיו של התחדשות

    אתי קצבורג No Comments on אפילוגיק מציגה: סתיו של התחדשות

    כשהסתיו מגיע, זה הזמן לתקן את נזקי השמש הישראלית • בהיעדר טיפול מתאים הכתמים עלולים להופיע גם שנים לאחר החשיפה הלא מוגנת • ד"ר אופיר ארצי המנהל הקליני של אפילוג'יק המרכז לרפואת עור ואסתטיקה: "אנשים לא מוגנים גם כשהם משתמשים במסנן, מה שמוביל לכתמי שמש"

    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כשהקיץ הישראלי מסתיים והסתיו כבר כאן, זה הזמן לטפל בנזקים והכתמים שנגרמו לעור מהשמש. הפגיעה עלולה להתרחש גם בנהיגה ברכב, או כשאתם יושבים במשרד. הכתמים עלולים להופיע גם שנים לאחר החשיפה לשמש.

    קרינת שמש מורכבת מקרינה באורכים שונים. בין השאר, קיימת קרינה על סגולית וקרינה נראית לעין. קרני ה-A הן הקרניים הארוכות יותר, ואילו קרני B הן הקצרות יותר והן אלה הגורמות לנזק נראה לעין ומיידי", מסביר ד"ר אופיר ארצי, המנהל הקליני של אפילוג'יק המרכז לרפואת עור ואסתטיקה המשמש כרופא עור מומחה ומנהל המרכז המשולב לאסתטיקה באיכילוב. בתוקף עבודתו ב'אפילוג'יק', הוא מטפל בהצלחה רבה באמצעות מכשירי לייזר מתקדמים בכתמי שמש. לדבריו מחקרים מוכיחים בשנים האחרונות שאנשים לא מורחים מספיק מסנן קרינה. "זה מוביל לכך שאנשים לא מוגנים מפני קרינת השמש, גם אם הם משתמשים במסנן קרינה גבוה. היעדר ההגנה יוצר את כתמי השמש שהם תוצאה של עליה בפיגמנטציה בשכבת העור הראשונה (האפידרמיס) ושגשוג של תאים מייצרי מלנין הנקראים מלנוציטים".

    ברוב המקרים כתמי השמש הם בעיה אסתטית בלבד, אך כשהם מופיעים באזורים חשופים, הם הופכים לבעיה מתסכלת מאוד, לא נוחה, לא נעימה שעלולה לפגוע בדימוי העצמי של הסובלים ממנה. הטכנולוגיות בהן משתמש ד"ר ארצי במרכז אפילוג'יק להסרת כתמי שמש, הן טכנולוגיות חדשניות המבוססות על קרן לייזר, שמפרקות את ריכוז המלנין ומעודדות את ייצור הקלוגן ומשפרות את מרקם העור, גמישותו והגוון שלו. הסרת כתמים בלייזר היא השיטה היעילה ביותר בהעלמת כתמים באחוזים גבוהים מאוד שתוצאותיה מאריכות ימים.

    לדברי ד"ר אופיר ארצי שנחשב לאחד המובילים בארץ בתחום הסרת כתמים, בעוד שבעבר הוצעו טיפולים מסובכים שהשאירו סימנים, כיום באמצעות אבחון מקצועי ומדוייק ניתן לקבוע מהם אותם כתמים ולקבוע את תכנית הטיפול להעלמת כתמים, המתאימה אישית לעור המטופל ולגורמים נוספים המשפיעים על אופי הטיפול.



    0 תגובות