הסלמונלה היכתה במשפחה שלמה

    בנצי לייזרוביץ No Comments on הסלמונלה היכתה במשפחה שלמה

    מקרה נוסף של תחלואה קשה במחלת הסלמונלה: משפחה שלמה, זוג הורים ו-6 ילדיהם חלו בסלמונלה כתוצאה מאכילה במסעדה

    מסדרון בית חולים | אילוסטרציה צילום: יעקב נחומי, פלאש 90
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האם וילדיה אושפזו ב'מעיני הישועה' במחלקות פנימית וילדים. יצוין, כי התסמינים להידבקות הינם קשים מאוד וכוללים: שלשולים, הקאות, חום גבוה וכאבים.

    זאת לא הפעם הראשונה שהמרכז הרפואי מדווח על הידבקות משפחות שלמות בחיידק, במרבית המקרים מדובר במשפחות הרוכשות ביצים ממקור לא מוסמך, או כתוצאה משימוש מביצים שפג תוקפם, או מאכילת גלידה או מיונז מתוצרת בית שיש בהם ביצים.

    יצוין, כי בהתערבות גורמים במרכז הרפואי 'מעיני הישועה', נתפסו ביצים עם חותמות מזויפות אשר שווקו בחנויות בבני ברק. לאחר פשיטת גורמי מודיעין במשרדי החקלאות והבריאות נתפסו ביצים עם חותמות מזויפות ואשר מקורם אינו ידוע בשלב זה.

    מהיחידה למניעת זיהומים במרכז הרפואי 'מעיני הישועה' נמסר: "חרף כל ההתרעות, עדיין קיים הרגל שנשרש משום מה בקרב משפחות רבות הרוכשות ביצים ממקור לא מוסמך, אצל משווקים ניידים או בבתים פרטיים ואשר יש חשש שאוחסנו בניגוד לתנאים הנדרשים במהלך שרשרת השיווק מהלול ועד לצרכן. ביצים אלו עשויים להיות נגועים בחיידק הסלמונלה הגורם לסבל קשה מאוד לחולים בה".

    סגן המנהל הרפואי במרכז הרפואי 'מעיני הישועה' ד"ר מנחם חיים ברייר מוסר: "כבר לפני מספר שנים חתמו גדולי ישראל על פסק הלכה האוסר להשתמש בביצים שאינם ממקור מוסמך ומורשה ואשר יש עליהן חותמת רשמית. וכידוע אנו מצווים על מצוות ונשמרתם מאוד לנפשותיכם ו'חמירא סכנתא מאיסורא'. חשוב לזכור שזו הלכה לכל דבר ועניין. ההלכה אוסרת שימוש בביצים שיתכן ולא הובלו ואוחסנו בכל התנאים הנדרשים".



    0 תגובות