בפפואה החלו לשתות חלב מקומי בזכות.. ישראל

    שלמה ריזל No Comments on בפפואה החלו לשתות חלב מקומי בזכות.. ישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היסטוריה בפפואה גינאה החדשה: השבוע החלו לפעול במדינה הרפת והמחלבה הראשונות ביוזמה, תכנון ובעלות ישראלית. עד כה כל מוצרי החלב בפפואה היו מיבוא וכעת לראשונה יכולים תושבים במדינה לשתות חלב מתוצרת מקומית.

    הפרויקט חייב הקמת תשתית חדשה מהיסוד כולל שטחי גידול של מזון לפרות, מחסני זרעים ואחסון הגרגירים, מערכת אמינה לאספקת חשמל, מערכות צינון וקירור לנוחות הפרות, מכון חליבה טכנולוגי, מחלבה לעיבוד החלב והכשרת צוות מקומי לניהול ותחזוקת הרפת.

    הרפת בפפואה היא יוזמה של, LR GROUP חברה ישראלית המתמחה בהקמת כפרים ומשקים חקלאיים ברחבי העולם ושל INNOVATIVE AGRO INDUSTRY, חברה שאף היא בבעלות ישראלים אשר יושבת בפפואה. מלאכת התכנון הוטלה על רונן פייגנבאום מקבוצת א.ב מתכננים שכבר תכנן מאות רפתות ומכוני חליבה בארץ ובעולם יחד עם סניף ויאטנם של חברת TEBODIN. הפרויקט היה מורכב בין השאר בשל המרחק של יום וחצי טיסה מישראל.

    מאחר ובפפואה גינאה החדשה אין פרות מתאימות הובאו לפני מספר חודשים 515 עגלות מניו זילנד בעלות נתונים גנטיים של תפוקת חלב גבוהה. השבוע החלו ההמלטות הראשונות ואיתן הצורך לחלוב את הפרות וכך הופעל לראשונה מכון החליבה הישראלי שהקימה חברת אפימילק. בעתיד מתוכננת הרחבת הרפת ל-800 פרות והקמת פרויקטים דומים נוספים.



    0 תגובות