מי יבחר לוועדה במקומו של ח"כ אייכלר?

    איתי גדסי No Comments on מי יבחר לוועדה במקומו של ח"כ אייכלר?

    הסיעה שסערה וההסכם שכובד: הסיכום בין ש"ס ליהדות התורה שלכאורה היה צריך להיות מכובד בלי רעשי רקע, התנאים ההגיוניים של ח"כ אייכלר, ההצתה המאוחרת של דגל התורה – או שלא והבחירות החשאיות | רוטציה, חצי קדנציה ומה שביניהם

    סיעת יהדות התורה
    12:49
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on המסר המיוחד מבית המקדש – לאימהות המנקות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בימים האחרונים התחוללה סערה של ממש בסיעת יהדות התורה בכנסת. הכל החל בהסכם בין דגל יהדות התורה לש"ס, במסגרתו באמצע הקדנציה, כלומר כעת, ח"כ ישראל אייכלר יתפטר מהוועדה למינוי דיינים ויקבל את תפקיד סגן יו"ר הכנסת במקומו של ח"כ יצחק ועקנין. מי שבהסכם מטעם ש"ס, צפוי להתמנות בוועדה למינוי דיינים, הוא ח"כ יואב בן צור.

    ח"כ ישראל אייכלר הודיע על כיבוד ההסכם, כמובן, אלא שביקש לראות את ההתחייבות כלפיו נפרעת – מינויו לסגן יו"ר הכנסת. בנקודה זו נכנסים שני אלמנטים נוספים – האחד: יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין (הליכוד) לא מיהר לוותר על ח"כ יצחק ועקנין כסגנו. השני: בדגל התורה היה מי ששאל 'מדוע שח"כ יעקב אשר לא יקבל את סגנות היו"ר?'.

    באשר להישארותו של ח"כ יצחק ועקנין בתפקידו כסגן יו"ר הכנסת, מצא יו"ר הכנסת פתרון, הרחבת מספר הסגנים לאחד עשר במקום תשעה שהיו עד כה וכך לצד ח"כ ישראל אייכלר, יתמנה עוד סגן יו"ר מהאופוזיציה. בנתיים בדגל התורה 'ירדו מהרעיון' והיום (שלישי) יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני, הוציא הודעה לפיה: "הדברים שהתפרסמו בימים האחרונים בנושא 'יהדות התורה' בסוגיית סגנות יו"ר הכנסת, אינם נכונים". עוד נאמר בהודעה "בדגל התורה הוחלט שלא לעסוק בנושא הזה כלל, וכך אכן היה".

    כעת, צפוי ח"כ ישראל אייכלר להתפטר מהוועדה למינוי דיינים כשהמועמד מטעם ש"ס לבחירות החשאיות לוועדה למינוי דיינים, וזה המסתמן להחליפו הוא ח"כ יואב בן צור.



    0 תגובות