מיליארד שקלים לא מספיקים: המדינה תלאים את קק"ל?

    איתי גדסי No Comments on מיליארד שקלים לא מספיקים: המדינה תלאים את קק"ל?

    לאחר שהסיכום בין המדינה לקק"ל הופר, הממשלה צפויה לאשר הצעת חוק שתחייב את קק"ל להעביר לתקציב המדינה מדי שנה מיליארד שקלים

    נתניהו וכחלון בישיבת ממשלה צילום: קובי גדעון, לע"מ
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הממשלה תקיים ישיבה מיוחדת בה בכוונתה לאשר הצעת חוק שתחייב את קק"ל להעביר מדי שנה רוב מכריע מהכנסותיה למדינה. לפי ההערכות הצעת החוק הזו יכולה להוביל לתוספת של כמיליארד שקלים לתקציב המדינה מדי שנה. לכאורה, מדובר בהצעת חוק שמלאימה את קק"ל.

    כזכור, בפגישה שנערכה לאחרונה בין מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד ליו"ר קק"ל, דני עטר, סוכם כי יועברו שני מילאירד שקלים באופן חד פעמי למדינה. לאחר ישיבת הדירקטוריון הוחלט כי הסכום שיועבר יהיה רק מיליארד שקלים, חצי מהסכום שסוכם.

    ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס בישיבת הממשלה לנושא ואמר: "במהלך השנים, הקרן הקיימת לישראל עשתה דברים חשובים למען העם היהודי ולמען מדינת ישראל. אבל היום ברור יותר מתמיד שעתידו של העם היהודי קשור בעבותות לעתידה של מדינת ישראל, כאן ייקבע גורלו ועתידו של העם היהודי".

    "הצרכים של מדינת ישראל הם רבים, הקרן הקיימת לישראל מוכרת מידי שנה קרקעות ומקבלת עבור זה מיליארדי שקלים. חשוב מאוד שהכסף הזה יופנה לצרכים של מדינת ישראל. הצרכים אינם יכולים לחכות, זה מהות הישיבה שאנחנו מקיימים היום ואנחנו נקבל החלטה בנידון".



    0 תגובות