"יודעים להטיף לחרדים על עבודה – אבל מונעים מהם"

    איתי גדסי 1 Comment on "יודעים להטיף לחרדים על עבודה – אבל מונעים מהם"

    הכנסת דנה באי יישום החוק לייצוג הולם לחרדים בשירות המדינה • ח"כ אשר דרש בדיון: "דורש לקבל נתונים כמה חרדים התמנו למשרות ממשלתיות ולדירקטורים במשרדי ממשלה ואיזה סנקציה תופעל ליישום החוק"

    ח"כ יעקב אשר צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90
    15:19
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on דרמטי: מפקד חיל האוויר השתתף בעצמו בתקיפה | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    וועדת החוקה של הכנסת התכנסה היום לדון בהצעה לסדר של ח"כ יעקב אשר בנושא אי יישום בפועל של החוק לייצוג הולם לבני האוכלוסייה החרדית בשרות הציבורי. כזכור בחודש כסלו האחרון נחקק חוק לייצוג הולם לבני האוכלוסייה החרדית בשירות הציבורי של ח"כ משה גפני ח"כ אורי מקלב וחברי כנסת נוספים שתפקידו ליצור העדפה מתקנת בקבלה לעבודה בשירות הציבורי ולמינוי דירקטורים של בני האוכלוסייה החרדית.

    אולם מפניות רבות שהגיעו ללשכתו של ח"כ יעקב אשר מתברר כי על אף שהחוק נכנס לתוקף הוא נשאר על הנייר בלבד ולא מיושם בפועל בהיקף הנדרש, ח"כ אשר שנדרש לנושא ביקש לקיים על כך דיון דחוף בו ייבחן יישום החוק בפועל וכן דירוג המושרות המוצעות כשעל פי הפניות מעט המכרזים שמתפרסמים הינם למשרות בדירוג 'משרת סטודנט' משרות המוגדרות בקרב העובדים כ"עובדי קבלן" עם תנאים פחותים ולא משרות בדרג הניהולי.

    ח"כ אשר אמר בדיון כי יודעים להטיף לחרדים על יציאה לעבודה אבל כשחרדי רוצה לפרנס את ביתו הוא מגלה שכל החטא שלו שהוא נמנה על בני האוכלוסייה החרדית, כשחוקקו חוק לשילוב המגזר הערבי ראינו תוך תקופה קצרה שינוי משמעותי בשטח ומינוי מבני המגזר הערבי למשרות בכירות אבל כשזה מגיע לחרדים ונפתח החלון וההזדמנות למשרדי הממשלה לתת העדפה לחרדים אף אחד לא מרים את הכפפה כי אין רצון כנה לשלב חרדים בשירות הציבורי.

    בסיום דבריו אמר ח"כ אשר: המשרות במגזר הציבורי הם לא רכוש פרטי של שום מגזר, אנחנו דורשים ולא מבקשים, לקבל נתונים כמה משרות אוישו בבני האוכלוסייה החרדית מאז שהחוק עבר וכמה חרדים מונו כדירקטורים בחברות ממשלתיות.

    נציגת נציבות שירות המדינה השיבה כי אין כיום נתונים כמה חרדים מועסקים בשירות המדינה, ומאז כניסת החוק לא יועדו משרות לחרדים למעט משרות סטודנט, בעקבות הדיון ניזום ייעוד של משרות בנציבות שירות המדינה ונחזור עם תשובות לוועדה בתוך חודש ימים.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      השלטון האמיתי זה הפקידות ולא הכנסת והממשלה.פה הכסף האמיתי הגדול והשלטון האמיתי הפקיד הקובע בפועל